17.01.2022 - 01:06 | Son Güncellenme:
Ürün inovasyonu mevcut bulunan ürünler üzerinde bir takım değişiklikler ve pratiklikler yapılarak tekrar piyasaya sürülmesidir. Yeni şeylerin icat edilmesinin dışında var olan ürünlerde değişiklik yapılması durumudur.
Ürün İnovasyonu Nedir, Nasıl Yapılır?
Daha önceden üretilmiş olan ürünlerin üzerinde değişiklikler yaparak tekrar piyasaya sürülmesine ürün inovasyonu denir. Ürün inovasyonu yapılırken ürünlerde değişiklikler ve yenilikler yapılır. Bu alanda rekabet oldukça fazladır. Çünkü ürün inovasyonunda müşterilerin ihtiyacını karşılamak ve kolaylık sağlamak ön plandadır. Bu yüzden ürüne inovasyon yaparken aynı zamanda ürünü daha kullanışlı ve pratik bir hale getirmek gerekir. Firmalar tarafından yapılan her bir yenilik o firmayı diğerlerinden daha ön plana çıkarır. Ürünleri daha cazip bir hale getirmek ürün inovasyonu olarak kabul edilir.
Ürün İnovasyonu Örnekleri Nelerdir?
Pazarlama tekniklerinin arasında bulunan ürün inovasyonu üreticiler için oldukça önemlidir. Ürünlerin daha cazip bir hal alması ve daha kullanışlı bir hale getirilmesi üreticiler tarafından amaçlanmaktadır. Müşterinin ilgisini çekmek de ürün inovasyonu için oldukça önemlidir. Ürün inovasyonuna şu şekilde örnekler verilmektedir:
Kolay açılan cips paketi
Göz kırpma gözlüğü
Akıllı kapı kilidi
Usb ile şarj edilebilen pil
Kendi kendini temizleyebilen kıyafet
Horlamayı engelleyene yastık
Vücut ısısı ile çalışan saat
Firmalar bu üretimler ile diğer üreticilerin önüne geçmeyi hedeflemektedir. Müşteri ihtiyaçları ürün inovasyonu için belirleyiciler arasındadır. Müşterilerin ihtiyaçları ve istekleri üreticiler tarafından belirlenmekte ve var olan ürünler bu şekilde değişime uğramaktadır.