06.09.2022 - 16:09 | Son Güncellenme:
Bir müşteri ve servisin sağlayıcısı arasında yapılan anlaşmadır. Bu anlaşma sayesinde müşterilerin servis sağlayıcılarından beklediği hizmet düzeyini belirlenir.
SLA Nedir?
SLA (Service Level Agreement), Türkçe anlamı ile Hizmet Düzeyi Sözleşmesi anlamına gelir. Bu sözleşme, iç ya da dış kaynak ile hizmetin son kullanıcısı arasında gerçekleştirilen resmi ya da gayrı resmi bir sözleşmedir.
SLA Açılımı Ne Demek?
SLA açılımı, Service Level Agreement olarak bilinir. Türkçe ’de, Hizmet Seviyesi Anlaşması şeklinde de kendisine karşılık bulur. SLA’in, müşteri ve bir servis sağlayıcı arasındaki hizmet düzeyi anlaşmalarını ifade ettiği biliniyor. Hizmet sağlayıcıların müşteriye sağlamış oldukları hizmetlerin gerektirdiği bazı nitelikleri tanımlar. Bu nitelikler ise; müdahale, teslim zamanları ve sorun çözme süreleri gibi farklı unsurlar olabilir.
SLA Türkçesi Nedir?
SLA'nın Türkçesi, Hizmet Seviyesi Anlaşması olarak bilinir.
SLA Nasıl Çalışır?
SLA yanıt süreleri, genellikle e-posta ya da telefon gibi diğer yöntemler aracılığı ile ulaştırılmış olan teknik bir soruna ne kadar hızlı bir şekilde cevap vereceğinizi de kapsar. Telefon yanıt hedef süreleri ise, genellikle çalma sayısı şeklinde ölçülür. Alternatif olarak da belki de çok daha küçük servis sağlayıcılar sayesinde ilgili yanıt süreleri, bir e-postayı yanıtlamak için ne kadar hızlı bir süre içinde dönüş yapacağınıza dair verilen sözleri içerir.