15.12.2021 - 01:31 | Son Güncellenme:
Pazarlama karması dendiği zaman akla aynı zamanda pazarlamanın 4p’si gelmektedir. Yani bu doğrultuda yapılan pazarlama incelemesi açısından, 4 farklı kategori ile beraber bu işlem gerçekleşir. Değişik sektörler üzerinden arz talep kapsamında durumu belirleme noktasında önemli bir yere sahiptir.
Pazarlama Karması Nedir?
Pazarlama departmanlarının kullanmış olduğu en önemli, en kritik ve temel stratejiler arasında pazarlama karması gelmektedir. Özellikle 4 değişik faktör üzerinden ele alınması ile birlikte, pazarlamanın nasıl ve ne şekilde gerçekleşmesi gerektiğine dair plan yapılır.
Pazarlama Karması Kaça Ayrılır?
En çok merak edilen konulardan biri olarak pazarlama karmasının kaça ayrıldığı geliyor. Bu doğrultuda pazarlama karması zaten 4P olarak ifade edilmektedir. Yani pazarlamanın 4p’si olması ile beraber dörde ayrılır ve bu kategoriler üzerinden değerlendirilir.
Pazarlamanın 4p'si Nelerdir?
Pazarlamanın 4p’si stratejik açıdan büyük öneme sahiptir. Bu doğrultuda 4 değişik Kategori ile beraber ele alınması kapsamında değerlendirilir.
- Product (ürün)
- Price (fiyat)
- Place (Dağıtım)
- Promosyon (Tutundurma)
Yukarıda verilen farklı kategoriler ile beraber aşamalı ve sıralı şekilde pazarlama karması ele alınır. Böylece gün geçtikçe piyasada artan rekabete karşı firmalar ürün satışı konusunda çok daha etkin çalışmalar gerçekleştirmektedir.