25.05.2021 - 12:13 | Son Güncellenme:
Kurumsal özellikte olan şirketlerin kurumları içerisinde ve kurum dışında kurmuş oldukları ilişkilerin bütünü kurumsal iletişim olarak isimlendirilmektedir. Günümüzde firmalar tarafından oldukça önem verilen konulardan bir tanesidir.
Kurumsal İletişim Nedir?
Kurumsal firmaların, hedef kitleleri için yapmış oldukları ve iletişim kanallarını açtıkları çalışmalar kurumsal iletişim olarak isimlendirilmektedir. Kurumsal iletişim günümüzde çok önemli olan meslek dallarından bir tanesidir. Bunun yanında halkla ilişkiler bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
Medya ilişkileri, müşteri ilişkileri, iç-dış iletişim gibi konular ile ilgilenmektedir. Kurumsal iletişim; kurumsal olan şirketlerdeki iletişim süreçlerini bir bütün olarak görmekte ve değerlendirmektedir. Firmanın kendi içerisinde belirlemiş olduğu hedef ve amaçlara ulaşabilmesi adına geliştirilen iletişim yöntemlerine verilen isimdir.
Kurumsal iletişim; firmaların ilişki içerisinde olduğu gruplar ile iletişimin düzenlenmesi ve bunun yanında kurumsal amaçlar doğrultusunda ikna edici iletişim yöntemlerinin kullanılması amacı ile oluşturulan yönetimsel birimler arasında yer almaktadır. Kurumsal iletişim birimi, pek çok alanda sorumluluklara sahiptir.
Kurumsal İletişimin Tanımı, Amaçları ve Görevleri Nelerdir?
Kurumsal iletişim alanının pek çok görev ve sorumlulukları bulunmaktadır. Bunlar;
Yönetici kadronun toplantı konuşmalarının hazırlanması
Firma ya da kurumun detaylı bir şekilde anlatılmasının sağlanması
Çeşitli etkinlikler planlamak ve bu etkinliklerde kullanılacak afişler ve diğer grafikleri düzenlemek
İletişim kolları içerisinde görev dağılımlarını gerçekleştirmek
Medyanın şirket ile ilgili haberlerini takip etmek, sorgulamak, medya ile iletişime geçmek
Firmanın hedef kitle ile alakalı çalışmalarını eyleme geçirmek
Firmanın sosyal medya uzmanlığı görevi ile ilgilenmek
Firmadaki iletişim süreçlerinin doğru ve tutarlı bir şekilde ilerlemesini sağlamak.