EğitimKonumlandırma Nedir, Nasıl Yapılır? Marka Konumlandırma Neden Önemlidir?

Konumlandırma Nedir, Nasıl Yapılır? Marka Konumlandırma Neden Önemlidir?

18.04.2022 - 17:22 | Son Güncellenme:

Bir markanın öne çıkabilmesi için müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik doğru atıflarda bulunması gerekmektedir. Ayrıca hedef ürüne yönelik kullanım amaçlarının piyasaya doğru tanıtılması gerekmektedir. Konumlandırma daha çok markanın piyasanın merkezine oturtma ve müşterilerin mevcut ürünü vazgeçilmez bir ihtiyaç olarak görmesinin sağlanmasıdır. Sizin için konumlandırmanın püf noktalarını Markanın rekabet piyasasında nasıl ön plana çıkacağını detaylarıyla derledik.

Konumlandırma Nedir, Nasıl Yapılır Marka Konumlandırma Neden Önemlidir

Markanın ön planda tutulabilmesi için markanın amacının net olarak belirlenmesi önemlidir. Amaç konumlandırmanın temel taşı olarak ifade edilmektedir.

Konumlandırma Nedir?

Bir markanın daha üst seviyelere taşınması ve çok bilinen olması talep edilmesi için doğru adımlarla sınıflandırma sistemi olarak ifade edilmektedir. Hedef kitlenin belirlenmesi ile başlayan bu süreç müşterilerin zihninde nasıl bir pozisyonda olması gerektiği öncelikle belirlenmelidir.

Konumlandırma Nasıl Yapılır?

Öne çıkacak olan markanın neden tercih edilmesi gerektiği maddeler halinde yazılması uygun olacaktır. Yine markanın vizyon ve üstlendiği misyon amaçları doğrultusunda bir hedef belirlenmesi uygun olacaktır. Hitap edilecek olan müşteri perspektifi doğru belirlenmeli ve bu perspektif doğrultusunda reklam ve diğer tanıtım araçlarından yardım istenmelidir. Ürün fiyatların belirlenmesi bazı ürün veya hizmetlerde kampanyaların düzenlenmesi Bu anlamda firmanın adından sıkça söz ettirmesini sağlayacaktır.

Marka Konumlandırma Neden Önemlidir?

Marka bir firmanın gerçek yüzüdür. Müşteri profilleri firmayı tanımaktan ziyade markayı tanımayı tercih etmektedirler Bu bağlamda markanın müşteri ihtiyaçlarına ne kadar fazla cevap verirse yani Marka konumlandırması ne kadar yüksek düzeyde olursa firmanın rekabet koşulları kolaylaşır ve marka değeri piyasanın üzerinde faaliyet gösterir. Bir firmanın yüksek kar elde etmesi marka değeri ile doğru orantılı olacaktır.

Marka imajının yükseltmek hedef müşteri kitlesini genişletecektir. Dolayısıyla firma amaçlarının net ortaya konması müşteri talepleri doğrultusunda markayı öne çıkaracak çalışmaları daha kolay hale getirecektir.






 

KEŞFETYENİ
Kanseri yenmişti! Ünlü şarkıcı son halini paylaştı
Kanseri yenmişti! Ünlü şarkıcı son halini paylaştı

Cadde | 24.04.2025 - 10:02

Kanserle mücadelesini kazanan şarkıcı Şimal, eski günlerine kavuşmak için gün sayıyor.

Yazarlar