Eğitim1285 öğrenciye 1 rehber öğretmen

1285 öğrenciye 1 rehber öğretmen

04.01.2010 - 11:40 | Son Güncellenme:

Öğrencileri kötü alışkanlık ve şiddetten uzak tutma, başarılarını arttırma gibi rehabilite çalışmalarını yürüten rehber öğretmenlerin sayıca yetersizliği, yöneticileri de düşündürüyor.

1285 öğrenciye 1 rehber öğretmen

Öğrencilere yaşam koçluğu yapan rehber öğretmenlerin yetersizliğinin okullarda şiddet olaylarının artmasıyla doğru orantılı olduğu savunulurken, göç sorunlarının yaşandığı Adana'da 1285 öğrenciye 1 rehber öğretmen düşüyor. Milli Eğitim Müdürü ve Eğitim- Sen yöneticileri sayının arttırılmasının uzun vadede topluma yarar sağlayacağını söyledi.

Haberin Devamı

Adana İl Milli Eğitim Müdürü Abdulgafur Büyükfırat, birçok okulda öğrencilerin rehabilitesi için hizmet veren Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) öğretmeni bulunmadığını söyledi. Büyükfırat, 916 okulda eğitim gören 450 bin öğrenciye 350 PDR öğretmeninin danışmanlık yaptığını belirtti. Sayının yetersiz olduğunu vurgulayan Büyükfırat, PDR öğretmenleri öğrencilere hem ‘ağabeylik’ hem ‘ablalık’ yaptığını belirterek, “Adı üzerinde rehber öğretmenler öğrencilere rehberlik ederler. Bizim mevcut sayımız yeterli değil, artması için uğraşıyoruz. Rehber öğretmenlerin okullarda çok büyük önemi var. Bunu sağlamak için çaba gösteriyoruz” dedi.

ŞİDDETİ REHBER ÖĞRETMENLER ÇÖZER

Adana'da okullarda şiddet olaylarının arttığını öne süren ve buna rağmen PDR öğretmenlerinin atanmadığını belirten Eğitim-Sen Şube Başkanı Güven Boğa ise, bilinçli olarak bilimsel, demokratik, çağdaş ve laik eğitimin gereklerinin yerine getirilmediğini savundu.
Okullarda görülen şiddet olaylarının önüne geçilmezse daha büyük sorunların yaşanabileceğini ileri süren Boğa, okul önlerinde öğrenci kavgaları, bazı velilerin sorun çözmek adına okulu basmaları, öğretmen ve öğrencilere şiddet uygulanması gibi olayların artık olağan hale gelmesinden tedirgin olduklarını kaydetti. Başkan Boğa, şöyle konuştu:

Haberin Devamı

“Toplumdaki gelir adaletsizliğinin ve yoksullaşma oranının artması, başta büyük kentlerdeki kontrolsüz yapılaşma, yerel düzeyde kendi yönetim düzeneklerini oluşturan mafya benzeri grupların sayısındaki artış, gelecek kaygısı, kültürel yozlaşma, yabancılaşma, kalabalık sınıflar, medyada şiddet unsurları içeren haber ve programlarındaki artış buna neden olan etkenlerdir. PDR öğretmenlerinin yeterli sayıda olmasıyla öğrenciler rehabilite olacak, hem kötü alışkanlıklardan hem de şiddetten kurtulacaktır. Okul içinde özel güvenlik birimleri veya okul çevresine polis yığarak sorunu kolluk kuvvetleri ile çözmek, sorunu başka yerlere havale etmekten başka bir işe yaramayacaktır. PDR öğretmenlerinin atamaları yapılmalı, okullardaki PDR öğretmenlerinin çalışma koşulları düzeltilmelidir. Şiddeti eğitimle yenmeliyiz.”