EgeYatırım atağı!

Yatırım atağı!

28.12.2022 - 00:20 | Son Güncellenme:

İzmir Büyükşehir Belediyesi, ekonomik dalgalanmalara rağmen ESHOT ve İZDENİZ filosunu güçlendirdi, raylı sistem yatırımlarını da hızlandırdı.

Yatırım atağı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2022’de ekonomik dalgalanmalara rağmen kentin toplu ulaşımını çağdaş standartlara çıkardı. ESHOT ve İZDENİZ, yeni yatırımlarla güçlendirildi. Raylı sistemde yeni bir döneme geçildi. 1 milyar euroyu bulan İzmir’in en büyük yatırımı Buca Metrosu’nun inşaatına başlandı, Narlıdere Metrosu ve Çiğli Tramvayı’nda sona gelindi. Başarılı bir yılı geride bırakan büyükşehir, Buca-Üçyol Metro Hattı’nda ilk kazığı çaktı. Mart 2023 itibariyle üç tünel açma makinesi aynı anda çalışacak, projenin 4 yılda bitmesi planlanıyor. Yüzde 93’ü tamamlanan Narlıdere-Fahrettin Altay Metro Hattı’nda da deneme seferleri 30 Mart’ta başlayacak. Yeni hattın, Cumhuriyetin kuruluşunun 100. yıldönümü şerefine 30 Ağustos’ta hizmete açılması planlanıyor. 

Haberin Devamı

Büyükşehir, son yatırımla hafif raylı sistem ağındaki istasyon sayınısı 24’e çıkardı. Çiğli Tramvayı’nda çalışmaların yaklaşık yüzde 90’ı bitti. Enerji verilmeye başlanan hatta insansız deneme seferleri 30 Aralık itibariyle başlıyor. Hattın Mart 2023’te işletmeye alınması planlanıyor. Çiğli trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak. Kenti demir ağlarla örerek toplu ulaşımdaki raylı sistemleri yaygınlaştıran Büyükşehir, Karabağlar-Gaziemir Metrosu için çalışmaları başlattı. 

Kesintisiz ulaşım

ESHOT Genel Müdürlüğü’nün filosu güçlendirildi, 22 midibüs alımı yapıldı; dar ve yokuşlu sokaklara hizmet götürüldü. Çevre ilçelerdeki bireysel taşımacıların toplu ulaşım ağına entegre edilmesi amacıyla İzmir Büyükşehir’in 2019 yılında ilk kez Seferihisar’da hayata geçirdiği İZTAŞIT projesine 2022 yılında Kiraz ve Menemen de dahil oldu. Her gün ortalama 270 bin kilometre yol yapan ESHOT araçlarının bakım ve onarımı ESHOT bünyesindeki  yapıldı. 5 milyon liranın üzerinde tasarruf sağlandı. Halk Taşıt uygulamasıyla İzmirlilere günün belli saatlerinde yüzde 50 indirimli ulaşım imkânı sunuldu. Tam kart sahibi yolcular ayda yaklaşık 258, öğrenciler ise 66 lira tasarruf etti. Kadın şoför sayısı 106’ya ulaştı. Otobüsler, engelli yolcuların kullanımına uygun hale getirildi. 

Haberin Devamı

7.5 milyonluk tasarruf

Büyükşehir, deniz ulaşımını 6 elektrikli yolcu gemisi ile güçlendirmek için süreci başlattı; Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’na sunuldu. İzmir Tersane Komutanlığı ile yapılan işbirliği sayesinde gemilerin İstanbul yerine İzmir’de havuzlanmasıyla gidiş geliş gün kayıpları, yol masrafları, personel giderleri, sefer iptallerinin önüne geçildi; 7.5 milyonluk tasarruf sağlandı. Başkan Tunç Soyer’in İzmir’i bir dünya kenti yapma hedefi doğrultusunda Midilli seferleri başladı. 

‘İzmir, 5 yılda sünger kent olacak’

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, kuraklıkla mücadele vizyonuyla şekillenen yağmur suyu hasadı çalışmalarını genişletecek Sünger Kent İzmir projesini tanıttı. Başkan Soyer, Türkiye’de bir ilk olacak projeyle şehrin caddelerine, sokaklarına, yollarına düşen yağmur suyunun bilimsel uygulamalarla yer altında depolanmasını sağlayacaklarını söyledi. Soyer, Sünger Kent İzmir projesinin planlanması ve teknik altyapısını oluşturmak amacıyla bir buçuk yıl önce Su Kaynakları Araştırma ve Uygulama Merkezi’ni kurduklarını vurguladı. Türkiye’nin ilk Sünger Kent yönetim modelini uygulamak için çok farklı uzmanların yer aldığı birimin kente özgü bir program oluşturduğunu dile getiren Soyer, “Hedefimiz, İzmir’i beş yıl içerisinde bir sünger şehir haline getirmek. Böylelikle kent içindeki yağmur suyunun akışını beş yılda yüzde 70 oranında azaltmayı hedefliyoruz. Gelin, İzmir’in geleceğini birlikte inşa edelim” dedi. Yağmur suyu hasadına yönelik bir teşvik sistemi uygulayarak 5 bin binaya 5 bin yağmur suyu deposu hediye edilecek.