17.02.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
10 başlık altında toplanan projeler tamamlandığında İzmir’in ‘10 Numara Şehir’ haline geleceğini belirten Zeybekci, “Kentten gelen talep, şikâyet ve öneriler bize yol gösterdi. Bu hikâyeyi birlikte yazacağız” dedi
Her yol İzmir'e çıkar
Ulaşım ve altyapıyla ilgili yapılacak çalışmalar arasında; İzmir-İstanbul otoyolu, Çanakkale Köprüsü İzmir bağlantısı, Ankara-İzmir otoyolu ve yüksek hızlı treni, İzmir Antalya otoyolu ve hızlı treni yer alacak. Bu yollar ve bağlantı noktaları tamamlandığında bütün yollar İzmir’e çıkacak.
İkinci Çevreyolu Şehir Bağlantıları ve Tünelleri tamamlanacak. 40 km’lik ikinci çevreyolu ile İzmir trafiği nefes alacak.
Gaziemir Batı ve Doğu Çevreyolu ile serbest bölgedeki ağır vasıta trafiğinin şehre karıştırılması önlenecek, havaalanı yolu rahatlayacak. İzmir, kilit noktalarda ilk etapta 28 yeni battı çıktı ve köprülü kavşağa kavuşacak. Battı-çıktıların yapımı bölge esnafını mağdur etmeden ortalama 100 gün içinde tamamlanacak.
Karayolu ve Raylı Körfez Geçiş Projesi İZKARAY ile, Çiğli-Balçova arası yolculuk 5 dakikaya düşecek.
İzmir körfezinde olması gereken kan akışı artık sağlanacak. Buca-Fuar-Havaalanı arasında yapılacak yeni metro hattı İzmirlilerin kullanımına açılırken, Göztepe-Gaziemir ve Otogar-Dokuz Eylül Üniversitesi arası hatlar da kısa sürede hizmete girecek. Otogar-Şehir Hastanesi-Katip Çelebi Üniversitesi metro hattı ise İZKARAY’ın devamı niteliğinde ve yapılan en büyük metro hattı olacak.
Narlıdere-Urla-İzmir Yüksek Teknoloji Üniversitesi ve Otogar- Bayraklı arasında da yeni metro hatları oluşturulurken, Halkapınar-Otogar arasında 2 olarak planlanan tünel sayısı 4’e çıkarılarak İZBAN’ın Kemalpaşa’ya kadar uzanması sağlanacak.
Otogar-Kemalpaşa İZBAN Hattı ve Torbalı-Kemalpaşa Demiryolu Hatları ile de, şehir içi ulaşım çok daha konforlu ve hızlı hale gelecek. Mevcut tramvay hatları Kaklıç ve Sasalı Doğal Yaşam Parkı’na kadar uzanacak, Karşıyaka ve Konak Tramvay hattı birleşecek.
Bütün bu projelerle mevcut 21.3 km’lik tramvay hattına 18 km, mevcut 19.35 km’lik metro hattına 58 km, mevcut 136 km’lik İZBAN hattına ise, 70 km yeni raylı sistem eklenecek.
Deniz ulaşımında yeni iskeleler, yeni hatlar yapılacak. Çeşme Ekrem Pakdemirli Havalimanı, sivil havacılık merkezi olacak.
Dünyaya açılmak İZMİR’DEN başlar
Çandarlı Kuzey Ege Limanı Projesi ile İzmir, Akdeniz havzasının en önemli lojistik merkezi olacak. Sırtını tarihi kent merkezine veren Alsancak Kruvaziyer Limanı ile İzmir kruvaziyer turizminde marka olacak. İzmir’e 6 yeni yat limanının yapılması sağlanacak. Bu limanlar 2090 tekne bağlama kapasitesine sahip olacak. Yeni Foça, Çeşme-Şifne, Şakran, Bayraklı-Turan, Çeşmealtı ve Özdere’de yapılacak yeni limanlarla kıyı şeridi canlanacak. Balıkçılık sektörünün “balıkçı barınağı” anlayışından çıkarılması ve İzmir’in “balıkçılık ekonomisi merkezi” haline gelebilmesi için 6 yeni balıkçı limanı yapılacak. Teknelerin her türlü teknik ihtiyacının giderildiği, bakımının yapılabildiği bu limanlar aracılığıyla elde edilen deniz ürünleri işlenecek, depolanacak ve kurulacak borsa aracılığıyla en iyi koşullarda değerlendirilecek.
Aliağa-Çaltılıdere’de binlerce kişiye iş kapısı açacak olan Tekne İmal OSB ve Çekek Yeri yapılacak.
Çiğli’deki Vecihi Hürkuş Havaalanı’nın İzmir’in e-ticaret ürünlerinin havadan uygun fiyatlarla nakliyesi konusunda önemli bir merkez haline getirilebilmesi için gerekli adımlar atılacak.
İzmir’de çalışan kazanır
Ege Serbest Bölgesi ve İzmir Serbest bölgesine ek olarak yeni serbest bölgeler kurulacak.
Organize Sanayi Bölgeleri’nin kurulamaması sorunu da acilen çözülecek.
Dünyanın bilgi ve teknolojiyi üretenlerle tüketenler olarak ikiye ayrıldığı 21’inci yüzyılda, İzmir için en önemli projelerden biri, kenti bir bilim, teknoloji ve yazılım vadisine kavuşturmak olacak. Karaburun-Urla bölgesinde, 40 bin dönüm alanda inşa edilecek olan vadi, sıfıra yakın, katsız yapılaşma ile oluşturulacak. Bu bölgede ayrıca bir film platosu da kurulacak.
Bu vadide vergi ilelebet sıfır olacak, stopaj muafiyetleri getirilecek. Bu hedeflerle İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü kampüs alanı üzerinde kurulacak olan vadi, dünyanın en cazip serbest Bilim, Teknoloji ve Yazılım Vadisi haline gelecek.
İzmir’de tarım ve hayvancılık sektörünün ihtiyaçlarının temini ile ürünlerin katma değerli şekilde sunulabilmesi için çok güçlü bir şirket kurulacak. Bu şirket ürünlerin pazarlanmasının desteklenmesi, satın alınması, depolanması ve tüketiciye ulaşımının sağlanması konusunda üreticinin yanında olacak. Şirket, yerel ürünleri uluslararası marka haline getirmek için çalışacak.
Belediye bünyesinde ayrıca, ‘Kırsal Kalkınma ve Hizmetleri Daire Başkanlığı’ da kurulacak.
İzmir’de modern tarım ve gıda teknolojileri üzerine çalışma ve üretim yapılan büyük bir vadi oluşturulacak.
Ödemiş, Kiraz, Beydağ ve Bayındır “Süt ve Süt Ürünleri Bölgesi” halini alacak. Bu süreçte hammadde mamul haline getirilecek, markalar yaratılacak ve katma değer artırılacak.
Mavinin yeşille buluştuğu yer iZMiR’DiR
Halen katı atığını vahşi şekilde dağlara, ovalara atmak zorunda kalan İzmir, artık kendine yakışan sisteme kavuşacak. Kentte ilkel şartlarda depolanan 6 milyon 620 bin tonluk katı atık, sıfır atık politikasıyla ayrıştırılarak büyük oranda ekonomiye kazandırılacak. Bu atıklardan enerji de üretilerek ekonomiye kazanç sağlanacak. İzmir’in çöpleri katma değere dönecek. Katı atık sorunu, 1.5 yıl içinde çözülecek.
Yağmur suyu ve kanalizasyon artık birbirine karışmayacak, hatlar birbirinden ayırılacak.
Çeşmelerden akan su tereddütsüz içilebilecek. Kentin deprem riski de dikkate alınarak içme suyu hatlarının altyapısı baştan aşağı yenilenecek. 0-20 ton su tüketiminde yüzde 50 indirime gidilecek. Bu indirim tasarruf da sağlayacak.
İzmir Körfezi artık anayasasına kavuşacak. “Körfez Koruma ve Kullanma Anayasası”yla geleceğin İzmir’i şekillenecek. İzmir tarihinde ilk kez hayata geçirilecek olan bu anayasa, gelecek nesillerin yol haritası olacak. İzmir, elektronik belediyeciliğin kalbi olacak. Kentin kuzey, doğu ve güneyinde kurulacak olan 3 yeni yerleşim merkeziyle, kent merkezindeki yapılaşma baskısı azaltılacak ve merkez rahatlatılacak. Buralarda yaşayanları kent merkezine en hızlı ulaştırabilecek şekilde yapılacak olan alanlar, dar gelirli vatandaşlar başta her kesime hitap edecek. Her biri 100 bin ile 250 bin kişinin yaşayabileceği yeni yerleşim alanları, Ege ve İzmir mimarisine uygun olarak tasarlanacak.
Kişi başına düşen yeşil alan 5 yılın sonunda 10 katına çıkarılacak. Bayraklı-Turan, Hatay-Poligon, Çiğli-Kaklıç, Bornova-Ege Üniversitesi, Karabağlar-Uzundere, Gaziemir-Sarnıç, MTK-Nato ve Buca Cezaevi bölgelerine halkın rahat bir nefes alacağı İzmir Bahçeleri yapılacak.
Urla açıklarında bulunan 6 ada, üzerinde yapılaşma olmadan, doğal ortam korunarak kullanıma açılacak.
Teknopark Projesi ile amatör denizcilik faaliyetleri desteklenecek. Hem balıkçıların, hem de tekne sahiplerinin park edecekleri yerler ayarlanacak.
İzmir’in girişlerinde ve muhtelif noktalarındaki rahatsız edici görüntülerin olduğu tüm yapılar hızlı bir şekilde elden geçirilecek ve boyanacak. Sonrasında ise dönüşüm projeleriyle kent yeniden tasarlanacak.
İzmir’in sorunlu mevcut şehir yapılanması bütünsel bir yaklaşımla, jeolojik haritalar ve su haritaları da dikkate alınarak yeniden ele alınacak.
İzmir tarihe sahip çıkar?
En az 8 bin 500 yıllık bir geçmişe sahip olan, bugüne kadar sayısız medeniyetlere kucak açan İzmir’in tarihi, yapıla-
rı ve yaşayan kültürüyle ön plana çıkarılacak. Kadifekale’den Bayraklı’ya uzanan bir alan, İstanbul’un tarihi yarımadası gibi İzmir’in tarihi bölgesi olarak ayağa kaldırılacak. Kemeraltı’nın restore edilmesi ile ilgili çalışmalar Damlacık’tan başlayacak.
Yeşildere Vadisi, imar planına uygun yapılar ile yeniden düzenlenecek. Bu merkeze dahil bir başka proje de Kadifekale’de hayata geçirilecek. Kadifekale’ye çıkıldığında, İzmir’i tepeden görecek, hem nostaljik hem de modern bir teleferik hizmete girecek.
İzmir’in merkezinde, kentin turizmdeki ağırlığını artıracak, katma değerini yükseltecek Türkiye’nin en büyük, dünyanın sayılı arkeoloji ve medeniyetler müzesi yapılarak; sergilenmeyi bekleyen milyonlarca eser ziyarete açılacak.
İzmir’de tüm tescilli tarihi yapılar; hamamlar, ibadethaneler, çeşmeler, evler, köprüler restore edilerek İzmir’in tarihi dokusuna ve turizmine yeniden kazandırılacak.
Sahne ışıkları İzmir’de hiç sönmez
Geleceğin sanatçılarını keşfedip kültür-sanat dünyamıza kazandırmak amacıyla kurulacak olan İzmir Şehir Konservatuvarı da, tüm İzmirlilere hizmet verecek.İzmir yılın 365 günü fuar organizasyonu gerçekleştirilen bir şehir haline gelecek. Kültürpark’ta eski fuar alanının nostaljisi korunarak her yıl bir ay süren bir uluslararası festival organizasyonu yapılacak.
İzmir’de yaşamak şehirli olmaktır
İzmir’in gençleri hayata kent enstitüleriyle hazırlanacak. Genç işsiz sayısının yüzde 26.5 ile Türkiye ortalamasının üzerinde olduğu kentimizde kurulacak kent enstitüleri sayesinde, nitelikli gençler yetiştirilerek iş sahibi yapılacak.
Enstitülerde yetişecek gençler hayatın her alanında donanımlı, dil bilen, bilgi sahibi bireyler olarak toplumdaki yerlerini alacak. Kurulacak Kadın Eğitim, İş ve İstihdam Merkezleri ile ise, 20.000 kadınımıza iş ve eğitim imkânı verilerek hayatın her alanında olmaları sağlanacak. 20 bin kadınımız halıcılık ve el sanatları gibi alanlarda istihdam edilecek. Türk halıcılığı da bu sayede canlanacak. Üniversitelilerin ihtiyaçları belediye tarafından karşılanırken, belediyenin gerekli teknolojik ihtiyaçları da üniversitelerin desteği ile sağlanacak. Belediye öğrencilere çamaşırhaneler ve özel ihtiyaçlar, öğrenci dostu ulaşım, ve kültürel faaliyetlerde de özel imkanlar tanıyacak. 1 adet kapalı spor salonu olan bir gençlik merkezi, her 50.000 nüfusa da 1 adet kapalı spor salonu ve 1 adet kapalı yüzme havuzu yapılacak. Ayrıca İzmir merkezinde içinde olimpik yüzme havuzu, spor salonu ve kültür merkezlerini de barındıran toplamda 10 adet Gençlik Merkezi kente kazandırılacak. İzmir içindeki devlet okullarına, kültür sanat ve spor etkinliklerinde aktif olarak yer alabilmeleri için ihtiyaç duyduğu malzemelerin sağlanması konusunda destek sağlanacak. Tüm amatör spor kulüpleri her türlü branşta şartsız desteklenecek. Kulüplere profesyonel branşlarda da, yerli sporcu hassasiyeti çerçevesinde destek verilecek.
ŞAMPİYONLAR İZMİR’DEN ÇIKAR
İzmir dünyanın en modern olimpiyat stadına kavuşacak. Mevcut Atatürk Stadyumu’nun yerine Atatürk Olimpiyat Stadyumu yapılacak.
Stadyum yerleşkesinde ayrıca, hem profesyonel hem de amatör sporcuların faydalanabileceği bir Sporcu Sağlık Eğitim ve Ölçme Merkezi kurulacak. Bu merkezle çocukların ve gençlerin spor hayatları boyunca doğru ve kaliteli spor sağlığı hizmeti alması sağlanacak.
Olimpiyat Stadı’nın içinde bulunan yerleşkede olimpik standartlarda bir Veledrom ve Atletizm Pisti de hayata geçirilecek. Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan bu pist, tüm atletizm branşlarının yanı sıra uluslararası spor organizasyonlarına ev sahipliği yapacak.
Bozdağ Kayak Merkezi yenilenip daha geniş bir kullanıma açılacak. Merkez, 2019 sonunda kayak turizminin önemli bir destinasyonu haline gelecek.
MİLANO DEĞİL BARSELONA DEĞİL İZMİR!
Çeşme, uluslararası arenada bir marka ve dünyanın en başarılı kongre metropolü haline gelecek. Bölgede, sağlık ve kongre turizmi başta olmak üzere, yılın 12 ayı yaşayan bir turizm iklimi hayata geçirilecek. İzmir’in 4-5 yıldızlı otellerdeki yatak kapasitesi en kısa zamanda 2 katına çıkarılacak.Bayındır, Balçova, Bergama, Çeşme, Dikili, Seferihisar ve Selçuk’ta bulunan jeotermal kaynaklarımızın sağlık turizmine kazandırılması ve buralarda bulunan modern standartlardaki yatak kapasitesinin artırılması sağlanacak. Günümüzde gelişmiş ülkelerin sosyal güvenlik sistemlerinin en büyük sorunlarından biri olan emekli ve yaşlıların bakımına yönelik bir Uluslararası Geriatri Merkezi’nin İzmir’de kurulması için imkân sağlanacak. Bu merkezle, on binlerce kişiye de istihdam sağlanacak. Belediye ve ilgili bakanlıkların işbirliği ile, İzmir’deki tüm bakıma muhtaç yaşlı, hasta ve engellilerin evde bakım hizmetinden yüzde 100 yararlanmaları sağlanacak.
HAYAT İZMİR’DE GÜZEL
İzmir’de engelli bireyler artık hayatın her alanının içinde olacak. Şehrin tüm alt ve üstyapısı engellilere uygun hale getirilecek. Yapılacak olan rehabilitasyon, eğitim ve iş merkezleriyle engelli vatandaşlarımızın yaşamsal faaliyetlere erişmeleri, rehabilite edilmeleri ve meslek sahibi olabilmeleri sağlanacak.
Taksi durakları, 5 yıl içinde belediye tarafından yenilenecek. Duraklar taksicilerle istişare edilerek hazırlanacak ve İzmir mimarisine uygun olacak.
Semt poliklinikleriyle İzmirlinin ilk sağlık hizmetini yaşadığı semtte alabilmesi sağlanacak. İzmir’in güney kesiminde yaşayan vatandaşlarımızın sağlık alanındaki ihtiyaçlarını karşılayabilecek 1200 yatak kapasiteli bir Şehir Hastanesi’nin ihalesi yapılacak ve projenin takibi gerçekleştirilecek.
Çeşme ilçesinde yer alan eski devlet hastanesi binasının olduğu alan “Termal Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi” olarak düzenlenecek.
Sokak hayvanlarının korunabilmesi için hayvan yardım hatları hizmete konulacak. Sokak hayvanları için ayrıca hayvan zabıtası ve mobil sağlık ekipleri oluşturulacak.
Barınaklar, bakıma muhtaç hayvanlar için geçici adresler olarak tasarlanacak. Sağlığına kavuşan ve kısırlaştırılan tüm sokak hayvanları için asıl alanların parklar olması sağlanacak. Böylece sokak hayvanları ve kent sakinleri parkların keyfini birlikte çıkaracak. Buralarda yaşayacak her hayvana kimlik belirlenerek, isteyen herkesin bu hayvanların sağlık durumları ve akıbetleri hakkında bilgi alabilmesi sağlanacak. Barınaklarda ve parklarda hayvan gönüllüleri de çalışacak.