23.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
Devlet, devreye girmeli
Pamuk fiyatlarının arttığı dönemlerde bazı kesimlerin de spekülatif amaçlı stoklar yaptığını anlatan Örün, “Sözünü ettiğimiz kesimler şimdi ise bu stokları eritmek amacıyla kar edebilme hedefi ile fiyatı düşük tutup piyasaya pamuk veriyorlar. ” dedi. Örün, bu spekülatif hareketlerin önüne geçilmesi için devlete de büyük rol düştüğünün altını çizerek, “Ankara’nın da pamuk için en azından orta vadeli programlar belirleyerek uygulaması gerekiyor. İhtiyaç fazlası stoğundevlet eliyle düzenlenmesi sonuç getirebilir” dedi.
Gümrük Müdürlüğü Limandan taşınacak
Alsancak Limanı’na yeni kruvaziyer limanı yapılacak bölümü genişletmek amacıyla, İzmir Gümrük ve Muhafaza Başmüdürlüğü ile TCDD İzmir Liman İşletme Müdürlüğü binaları da özelleştirme planı kapsamında kaldı. 35 yıldır İzmir Alsancak Limanı’nda kendine ait binada hizmet veren TCDD Liman İşletme Müdürlüğü’nün de liman içinde başka bir yere taşınması kararı alındı. Gümrük ve Muhafaza Başmüdürü Nazım Bütün, Özelleştirme İdaresi’nden kendilerine ‘yer ihtiyacını bildirin’ şeklinde bir yazı geldiğini belirtti. Bütün, kendileri için uygun yerin Tariş Genel Müdürlüğü’nün bitişiğindeki TCDD’ye ait 10 bin metrekarelik arazi olabileceğine işaret etti.
İhracatçının gündeminde ‘Kriz korkusu’ yok
Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kocasert, Türkiye ekonomisinin küresel bir kriz dalgasını göğüsleyecek göstergelere sahip olduğunu söyledi. DENİB Başkanı Kocasert, iş dünyasının gündeminde AB ve ABD kaynaklı olarak ortaya çıkması muhtemel bir küresel kriz olduğunu belirtip, “Türkiye ekonomisi oldukça güçlü durumda ve küresel bir kriz dalgasına karşı olumlu göstergelere sahip” dedi. Kocasert, AB ve ABD kaynaklı küresel kriz dalgasının Türkiye ekonomisini etkilemeyeceğini öne sürdü. Kocasert, “Yılın ilk 7 ayında Denizli ihracatı bir milyar doların üstüne çıktı. Gündemimizde kesinlikle kriz yok. İhracatçı kriz korkusu yaşamıyor” dedi.
Ferah IŞIK Denizli DHA
Çikolata, şekeri geçti
Bayram öncesi çikolata fiyatları şeker fiyatlarının önüne geçti. Çikolata üreticilerinin yoğun reklam yapması ve tüketici alışkanlıklarının yön değiştirmesi sonucu çikolata daha çok tercih edilmeye başlandı. Akide şekeri gibi bayramın simgesi kabul edilen şekerlemelerde satışlar belirgin ölçüde düştü.