31.01.2018 - 06:15 | Son Güncellenme:
DHA
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin modern, çevreci, konforlu ve güvenli bir toplu ulaşım amacıyla başlattığı raylı sistem yatırımında çok önemli bir aşama tamamlandı. Karşıyaka Tramvayı’nın geçen yıl hizmete girmesinin ardından, Konak Tramvayı’nda da sona gelindi. Fahrettin Altay ile Halkapınar arasında çift hat olarak inşa edilen toplam 25.6 kilometre uzunluğundaki ray döşeme çalışması bitti.
285 kapasiteli
Mithatpaşa karayolu alt geçit çalışmaları nedeniyle bekletilen 50 metrelik son raylar da tamamlanarak F.Altay-Halkapınar hattı buluştu. Ray imalatlarını tamamlayan Büyükşehir Belediyesi, hattaki elektrifikasyon, sinyalizasyon, yol, yeşil alan düzenleme ve trafik güvenliğiyle ilgili çalışmalarına da devam ediyor.
18 duraktan oluşan Konak Tramvayı’nda deneme seferleri Şubat ayı ortasında başlayacak. 6 trafo binası, 40 adet makas, Halkapınar’da atölye ve yönetim binası ile depolama tesisinin de yer aldığı tramvay, test sürüşlerinin ardından İzmirlilerin hizmetine girecek. Tasarımlarında mavi ve turkuaz tonlarıyla deniz kenti vurgusunu yapan tramvay araçları, 32 metre uzunluğunda ve 285 yolcu taşıma kapasitesine sahip. Yapılan fizibilite çalışmalarına göre, Konak hattında günlük ortalama 95 bin yolcu taşınacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Konak Tramvayı’nda hizmet verecek 21 aracı, Halkapınar ve Mavişehir depolama alanlarında hazır bekletiliyor.
Neler yapıldı?
Konak ve Karşıyaka tramvaylar için güzergah boyunca çift hat olmak üzere, toplam 42.2 kilometre ray döşendi. Depo sahalarında ise ayrıca 3.8 kilometrelik tramvay hattı oluşturuldu. 2 adet Atölye-Yönetim Binası, 2 adet Destek Binası ve 2 adet Araç Yıkama Tesisi inşa edildi. Bostanlı Deresi üzerinde bir adet çelik tramvay köprüsü yapıldı. 500 kilometre kablo çekildi.