EgeHazır tatlıyı sevdik

Hazır tatlıyı sevdik

02.01.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:

Çalışan kadın sayısının her geçen gün artması yeni bir sektör doğurdu. Hazır tatlı pazarı 4 milyon dolarlık ciroya ulaştı. En çok kazandibi ve sakızlı muhallebi satıldı

Hazır tatlıyı sevdik

Dünyaca ünlü araştırma şirketi AC Nielsenin verilerine göre toplam 4 milyon dolarlık toz tatlı pazarının tonaj bazında yüzde 14ünü oluşturan Türk tatlılarının payı her geçen yıl artıyor. Tatlı satışının yapıldığı kafeteryaların sayısındaki hızlı büyüme de, pazar trendinin yükselişini gösteriyor. Ülkemizde son yıllarda çalışan kadın sayısındaki artış, pratik, yapımı kolay ve zaman almayan ürünlere olan eğilimi artırıyor. Zamanın her geçen gün daha fazla değer kazandığı günümüzde yeni nesiller özellikle yemek ve tatlı konusunda pratik çözümlerin sunulduğu her alternatifi deniyor. Gıda sektörünün lider kuruluşlarından Tukaşın Genel Müdürü Ahmet Uysal, hazır tatlı pazarında sert rekabet koşullarının yaşandığını söyledi. Uysal, toz tatlılar pazarında ağırlıklı olarak satışa sunulan Türk tatlılarının revani, sütlaç, kazandibi, sakızlı muhallebi, aşure, keşkül, supangle, irmik tatlısı ve tavuk göğsü olduğunu belirtti, "Araştırmalara göre en çok talep gören çeşitler ise kazandibi, sakızlı muhallebi, supangle ve keşkül" dedi.2002nin ilk çeyreğinde pazara giren Tukaşın kısa sürede en yüksek pazar payına sahip ikinci marka olduğunu kaydeden Uysal, şöyle konuştu: "Zira, Tukaş olarak geliştirdiğimiz tüm yeni ürünlerde farklılaşma stratejisi ile hareket ediyoruz." Ne ararsan var

Yazarlar