02.06.2021 - 00:05 | Son Güncellenme:
Selen Deniz - Marka Portresi
Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
Eğitim hayatımın tamamını Türkiye’de tamamladım. Üniversitede okurken aynı zamanda aile şirketimiz olan yayın evimizde bölge müdürlüğü yapıyordum. Üniversiteyi bitirdikten sonra kendime başka bir yön çizmeye karar verip, Puma Türkiye’de müşteri temsilcisi olarak işe başladım.
Spor, tekstil sektörü ve perakende benim için bambaşka bir deneyimdi ve Puma’da çalışmayı çok sevmiştim. Ardından bu alanda devam etmeye karar verdim. İleriki yıllarda Lotto Spor markası beni Orta Asya Satış Operasyonunun başına getirdi ve eşimle beraber Kazakistan’a taşındık. Farklı tecrübeler edindik.
Sonrasında oğlumuz olunca Türkiye’ye geri döndük ve sırası ile Penti, Mudo ve Colin’s firmalarının yurtdışı operasyonlarında üst düzey yöneticilik olarak görevler yaptım. Bu sene başından beri de Çin’in en büyük spor markalarında biri olan 361 Degrees’in Hollanda’daki merkezinde Avrupa, Asya ve Afrika’dan Sorumlu Genel Müdür olarak çalışmaktayım.
Tebrik ederiz. Bu geçişin bir de ulusal önemi var; Türkiye’den bir Çin spor markasını başına geçen ilk iş insanı oldunuz. 361 Degrees markasından bize biraz bahseder misiniz?
Teşekkür ederim. 361 Degrees markası 2003 yılında kurulan genç sayılabilecek bir marka. 18 yıllık bir geçmişi olmasına rağmen kendi kategorisinde rakiplerine göre en hızlı büyüyen 6500’in üzerinde mağazası olan, Çin ve çevresindeki ülkeleri domine eden, milyar doların üzerinde yıllık cirolara ulaşmış Hong Kong borsasında işlem gören bir markadır.
Sırada Türkiye var
Hangi ürün gruplarında, nerelerde alıcıyla buluşuyorsunuz?
361 Degrees’de bebek, çocuk ve yetişkinler için aktif spordan günlük giyime, basketbol ayakkabısından, koşu ayakkabılarına ve bunları tamamlayan tekstil ürün gruplarının tamamını bulabilirsiniz. Kısacası spor ile ilgili neye ihtiyacınız varsa hepsi koleksiyonlarımız da yer alıyor. Bulunduğumuz ülkelerde online ve offline bütün kanalları aktif olarak kullanmaktayız. Kendi mağazalarımız olduğu gibi karışık markalar satan mağazalarda ve internette de ürünlerimizi sergiliyoruz.
Peki, neredeyse tüm dünyada hizmet veren 361 Degrees ne zaman Türkiye’de faaliyet gösterecek?
Şu anda Avrupa’nın büyük bir bölümünde faaliyet gösteriyoruz ama henüz Türkiye’de hizmete başlamadık. Türkiye bizim için gerçekte çok önem verdiğimiz bir pazar ama yeni bir marka olarak girerken dikkatli davranılması gerektiğini de çok iyi biliyoruz. Arzumuz ortaklı bir yapı ile ülkeye girmek ve bu anlamda da görüştüğümüz ve ortak müştereklerde anlaştığımız deneyimli firmalar mevcut. 2021 yılında imzaladığımız Güney Afrika, Kamerun, Fildişi Sahilleri, Kazakistan ve Özbekistan’dan sonra bu yıl içinde Türkiye ile de imzalayacağımıza inanıyorum.
2022 Asya Oyunları resmi sponsoruyuz
Çin’de gerçekleşmesi planlanan 2022 Asya Oyunları’nın resmi sponsoru olduğunuzu duyurdunuz. Çok büyük bir etkinlik ve büyük bütçeli bir organizasyon. Bu tip sponsorlukların, iş birliklerinin bir marka için önemi nedir?
361 Degrees’in geçmişinde de birçok büyük organizasyona sponsor olduğunu görebilirsiniz. Hamburg Maratonu’ndan tutun da 2016 Yaz Olimpiyatları’na kadar birçok organizasyonda sponsor olarak yerimizi aldık. Bir spor markasının kendini en iyi ifade edebileceği yerlerin bu tip organizasyonlar olduğunu inanıyoruz. Birçok lokal ve global sporcular ile de marka temsilcilerimiz olmaları konusunda sponsorluk anlaşmaları yapıyoruz. NBA Süper Starı, All-Star Smaç Şampiyonu Aaron Gordon ile de yakın zamanda anlaştık ve şu anda kendisine özel hazırladığımız koleksiyon ile bizi NBA’de temsil etmekte.
Kovid-19 pandemisi ile spor alışkanlıklarımız da değişti, hatta gözlemlerime göre arttı diyebiliriz. Gerek sürekli evde kalmaktan gerekse de hareketsizliğin getirdiği kilolardan dolayı pek çok kişi spora yöneldi. Online antrenörlük trendi yükselişte. Bu durum spor markalarına nasıl yansıdı, 361 Degrees için süreci nasıl değerlendirirsiniz?
Pandemi sonrasında dünyada sadece iki tekstil kategorisi zarar görmedi aksine büyüdü. İlki ev tekstili ve ev giyimi ikincisi ve en çok büyüyeni de spor tekstil ve ayakkabısı sektörü. Evde kalan ve hareketsizlikten kilo alan insanların spor yapma ihtiyaçları ve istekleri arttı ve bu durum artık bir öncelik haline geldi. Bu durumda spor sektörüne büyüme olarak yansıdı. Bence bundan daha da önemlisi oluşan bu spor kültürü kalıcı olacağı için bizim 2022 ve sonrası için beklentilerimiz çok yüksek. Spor sektörüne yatırım yapmak için iyi bir zaman olduğuna inanıyoruz.