02.11.2024 - 00:01 | Son Güncellenme:
Girgin, sezonun ilk yarısında beklenen rakamlara ulaşamadıklarını, ikinci yarısındaysa önemli bir doluluk trendi yaşadıklarını belirtti, “Mayıs ve Haziran aylarındaki uzun bayram tatillerin de iç pazarı etkilediğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü o tarihlerde Türk vatandaşlarımız uzun bir tatil yaparak, tatil ihtiyaçlarını giderdi. Temmuzun ortasından Eylül’ün 15’ine kadar yerli turistin tekrardan tatile çıkmaya başlaması üst segmentin Bodrum’daki yerini sağlamlaştırması yabancı pazarının da Bodrum’daki hareketliliğin artması sezon kapanışına doğru doğru iyi bir hareketlilik sağladı. Ama sürecin totalinde bakacak olursak buraya gelen giden sayıları ile alakalı daha farklı teknik değerlendirmeler yapıyor olmamız lazım” dedi.
Bodrum için doğru envanter çalışması ve pazarlama stratejisinin uygulanması gerektiğini kaydeden Girgin, şunları söyledi: Bodrum özelinde turist envanterinin çıkartılıp, ihtiyaç duyulan pazarlara ve Bodrum’un alışkın olduğu pazarlara uygun şekilde doğru pazarlama yöntemlerinin uygulanması lazım. Bu konuda turizmciler, ilgili STK’lar, odalar ve kurumlar da gerekli çalışmayı yapmalıdır.”