01.09.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Araştırmacılar, Z kuşağının diğer jenerasyonlara olan farklılıklarının uçurum boyutuna ulaştığını belirledi. Z kuşağının en ilginç farkları arasında çalan telefonlara cevap vermeme eğiliminde olmaları, güzelliğe çok fazla para harcamalarına rağmen yüksek topuklu ayakkabıları değil, düz tabanları sevmeleri yer alıyor. Daha eski nesiller için telefonda konuşmak normaldi ve 1965 ile 1980 yılları arasında doğan X kuşağından kişiler genelde ergenlik yıllarını kardeşleriyle sabit telefonu kullanma kavgası ederek geçirdi.
Tercihleri mesaj
Ancak karşılaştırma sitesi “Uswitch”in 2 bin kişiyle yaptığı ankete göre, 18-34 yaş arasındakilerin yüzde 70’i telefon görüşmesi yerine mesaj atmayı tercih ediyor. 18 ila 34 yaş arasındaki kişilerin dörtte birinin asla telefona cevap vermediğini bulan anket, ayrıca katılımcıların telefon aramalarını görmezden geldiğini, çağrılara geri arama yerine mesajla cevap verdiğini gösterdi. 18-34 yaş aralığındakilerin yüzde 37’sinin sesli mesajı tercih ettiği belirtilirken, buna karşılık, 35 ila 54 yaş aralığındakilerin yalnızca yüzde 1’inin sesli mesajları, aramadan daha çok kullandığı ifade edildi.
‘Param gitsin yeter ki güzel olayım’
Z kuşağı güzelliğe çok düşkün. TikTok’ta “#beautymaintenance” (güzellik bakımı) etiketi 112,7 milyondan fazla görüntülenme topladı. Bu fikir, ipek kirpik veya kaş bakımı gibi yarı kalıcı işlemler yaptırma yönünde. 2000 yılından sonra doğan Z kuşağı sosyal medyanın da etkisiyle bu hareketin takipçisi olurken, İngiltere’de Z kuşağından bir sosyal medya fenomeni, bu uygulamalar için ayda 500 sterlin (22.4 bin TL) harcıyor. Bu gençlerin bir özelliği de makyaj yapmalarına rağmen makyajsız gibi görünmek. Z kuşağı “doğal makyaj”ın artık bir güzellik standardı olduğunu savunuyor.
Topuklu sevmiyorlar
Z kuşağı rahatlığından ödün vermiyor. Kovid-19 pandemisinin de etkisiyle, topuklu ayakkabıların modası geçmiş durumda. Sokak tarzlarıyla bilinen Z kuşağı gençleri, gece kulüplerine giderken bile topuklu ayakkabı giymiyor. Nitekim, oyuncu Sarah Jessica Parker’ın “Sex and the City” dizisindeki karakteri Carrie Bradshaw’ın ayakkabı koleksiyonuyla ünlü olmasından yararlanarak 2014’te açtığı topuklu ayakkabı markasının kapanma yoluna girmesi, topuklu ayakkabıların yakın zamanda geri dönmeyeceğine dair yeni bir işaret olarak algılandı.