01.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Facebook’un Senato’ya sunmayı planladığı ve “Washington Post” gazetesinin elde ettiği belgelere göre, Rusya İnternet Araştırma Ajansı adlı bir grupla bağlantılı hesaplar, sosyal medya platformlarında seçim öncesi ve sonrası 80 binden fazla ileti paylaştı. Haziran 2015 - Ağustos 2017 arasında paylaşılan ve 126 milyon Facebook kullanıcısına ulaştığı tahmin edilen bu iletiler, ayrımcı sosyal ve siyasal mesajlar içeriyordu. Gazetenin elde ettiği, Twitter’ın Senatoya sunmayı planladığı belgeye göre de şirket, aynı Rus grupla ilişkili 2 bin 752 hesap ve seçimler süresince 1.4 milyon kez tweet atan 36 bin bot hesap tespit ederek kapattı.
Youtube ve Twitter
Google’ın blogunda yaptığı açıklamaya göre, aynı grupla bağlantılı Rus operatörler ABD seçmenlerini etkilemek amacıyla şirkete ait bazı platformları kullandı. Şirket, video izleme platformu YouTube’da bu şekilde 43 saat içeriği bulunan bin 108 video paylaşan 18 kanal ve 4 bin 700 dolar değerinde Rus arama ve görüntü reklamı tespit etti. Teknoloji devi, bu kanalları askıya aldı. Facebook, daha önce yaptığı açıklamada, Haziran 2015 - Mayıs 2017 arasında Rus merkezli yaklaşık 470 hesaptan 3 bin reklam aldığını ve reklamlar için yaklaşık 100 bin dolar harcandığının belirlendiğini duyurmuştu.
Amerikan Kongresi tarafından yürütülen soruşturmada, 2016 yılında ABD’de düzenlenen başkanlık seçimlerine Rusya’nın müdahale edip etmediği ve ABD Başkanı Donald Trump’ın kampanya ekibinin direkt olarak Rusya bağlantılarının olup olmadığı araştırılıyor. Rusya ve Trump iddiaları reddediyor.
Rusya’nın ABD başkanlık seçimlerine müdahalesiyle ilgili yürütülen soruşturmada, Trump kampanyasının başkanlığını yapan Paul Manafort için tutuklama kararı çıkarken, danışman George Papadopoulos ise FBI’a yalan söylemekten suçlu bulunmuştu.