09.12.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER
Pek çok kişi için plaklar geçmişte kalsa da yeni veriler, plakların hızla en popüler müzik formatlarından biri haline geldiğini gösteriyor. 1980’lerde gözden düştüklerinden beri plak gelirlerinin ilk kez CD’leri geride bırakması beklenirken, Spotify’ın eski ekonomisti Will Page’e göre, plaklar yalnızca ABD’de 2024 yılı sonuna kadar plak şirketlerine 1 milyar dolardan fazla gelir sağlayacak. “Billboard” dergisinde yazan Page, plak satışlarının son 18 yılın her birinde “beklentileri aştığını” belirterek, “Küresel olarak, plak yakında CD’leri geride bırakacak” dedi.
Milyar dolarlık
Ayrıca, Page, bir plak şirketinin dijital bir albümden bir plakla aynı parayı kazanabilmesi için bir müşterinin albümü neredeyse iki hafta boyunca hiç uyumadan dijital platformda dinlemesi gerektiğine dikkati çekti. Nitekim, son iki yıldır, bir zamanlar modası geçmiş olan bu format, tüm plak şirketlerinin gelirlerinin onda birinden fazlasını oluşturuyor. 2019’da, sektör analistleri gelirlerin 1988’den bu yana en yüksek rakam olan 504 milyon dolara (17.5 milyar TL) ulaşmasıyla plak sektöründe bir canlanma yaşandığını duyurdu. Yıl sonuna kadar 1 milyar dolar (34.8 milyar TL) kazanması beklenen plak sektörünün değeri beş yılda iki katından fazla arttı.
Daha sıcak bir iletişim
Plağa olan ilginin arkasında üstün ses kalitesi yok. Araştırmlar, plak satın alanların yarısının bir pikap sahibi bile olmadığını gösteriyor. Bunun yerine uzmanlar, hayranların sevdikleri müzisyenlerle bağ kurma hissi veren bir ürün biçimi olarak plak aldıklarını öne sürüyor. Bu yıl, Taylor Swift, Adele ve Billie Eilish gibi ünlü sanatçılar bu akıma uydu ve albümlerinin birden fazla pahalı plak versiyonlarını yayınladı. Geçtiğimiz yıl, Swift, ABD’de 3,4 milyon plak satarak plakta en büyük satış elde eden sanatçı oldu.