DünyaOyun dünyasının cesur yıldızı 25 yaşında

Oyun dünyasının cesur yıldızı 25 yaşında

12.12.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Lara Croft... Oyun dünyasının ilk kadın maceracılarından biri olarak gücün ve cesaretin sembolü haline geldi. "Tomb Raider" video oyun serisinin ana karakteri olan Lara Croft 25'inci yaşını kutlarken, korkmadan, yılmadan çaba göstermenin önemini sergiliyor

Oyun dünyasının cesur yıldızı 25 yaşında

Pelin Aykın - Oyun dünyasının ikonlarından biri olan ve 1996 yılında piyasaya ilk sürüldüğünden beri satış rekorları kıran “Tomb Raider” video oyun serisinin ana karakteri Lara Croft, 25. yaşını kutluyor. Lara Croft, özgür, güçlü ve korkusuz duruşuyla 90’ların oyun dünyasında unutulmaz bir ikon olurken aynı zamanda popüler kültürde tüm zamanların en fazla tanınan karakterlerinden biri haline geldi. Oyun dünyasının ilk kadın maceraperestlerinden olan Lara Croft, 25 yılda farklı nesilleri kendine “hayran bırakması” için hem fiziksel hem de duygusal olarak önemli ölçüde değişti…

Haberin Devamı

2 milyonluk rekor

İngiliz video oyun şirketi Core Design’da karakter tasarımcısı olan Toby Gard’ın tasarladığı “Tomb Raider” oyunu ilk kez oyun dağıtımcısı Eidos tarafından 1996’da piyasaya sürüldü. Oyun, ana karakteri olan İngiliz arkeolog ve hazine avcısı Lara Croft’un geçmişin sırlarını araştırmak ve var olmadığına inanılan eserleri aramak için çıktığı tehlikeli keşif gezileri üzerine temellendirildi. Lara Croft’un maceralarıyla birlikte Sony Playstation ve Sega Saturn konsollarının bir yıl önce piyasaya sürülmesi ve oyunda o dönemin teknolojisinin çok ilerisinde olan 3 boyutlu teknolojinin kullanılması Tomb Raider’ın büyük ilgi görmesini sağladı. Oyun, dünya çapında 2 milyondan fazla satarak rekor kırdı. Serinin devam oyunları olan “Tomb Raider II”, “Tomb Raider III: Lara Croft’un Maceraları”, “Tomb Raider: Son Vahiy” ve “Tomb Raider: Anılar”da hikâye işlenişi ve karakter görünümü aynı kalırken, grafikler iyileştirildi.

Haberin Devamı

Hatalar affedilmedi!

2003 yılında yayınlanan “Tomb Raider: Karanlığın Meleği” oyunu serinin başlangıçtaki başarısından uzaklaşmasına neden oldu. Oyun içi hatalar, hareketsiz senaryo ve Playstation 2 konsolundaki uyum sorunu hayal kırıklığına yol açarak Core Design’ın sonunu getirdi. Eidos, kendilerini dünyaya tanıtan ve büyük paralar kazandıran Tomb Raider serisinin sonunu getirmek istemeyerek beklenmeyen bir şekilde Tomb Raider oyunlarını hazırlama hakkını Crystal Dynamics şirketine verdi. Core Design da büyük ölçüde dağıldı. Crystal Dynamics, 2006 yılından 2008’e kadar “Tomb Raider: Efsane”, “Tomb Raider: Yıldönümü” ve “Tomb Raider: Yeraltı Dünyası” olmak üzere toplam 3 oyun piyasaya sürdü.

Keşif görevleri

Oyunlara daha fazla bulmaca ve keşif görevleri getiren şirket, Lara Croft’un itibarını geri kazanmasına yardımcı oldu. Ayrıca, Crystal Dynamics farklı nesillerce sevilmesi ve çağa ayak uydurması için karakteri oyuncuya “daha yakın” hale getirmeyi amaçladı. Bu hedef doğrultusunda karakter, imza niteliğindeki şortunu ve yarım tişörtünü giymeye devam etti ancak vücut ölçüleri günümüz kadınlarına daha çok benzetildi ve karakteristik özellikleri daha ön plana çıkarıldı. Serinin en son üç oyunu olan sırasıyla 2013, 2015 ve 2018’de piyasaya sürülen “Tomb Raider”, “Tomb Raider’ın Yükselişi” ve “Tomb Raider’in Gölgesi”nde Lara Croft “kusursuz ve yetişkin” olarak değil “daha genç ve daha az deneyimli” olarak yansıtıldı. 2013’de Tomb Raider’da Lara Croft’un daha önce aktarılmayan gençlik yıllarında atıldığı ilk maceralar anlatıldı. Ayrıca ıssız bir adada hayatta kalma mücadelesi veren Lara Croft’un kişiliğini keşfetmeye başlayarak yetişkinliğinde olduğu kişiye dönüşmesinin ilk evreleri de oyuncuya aktarıldı.

Haberin Devamı

Daha ‘ulaşılabilir’

Tomb Raider’ın franchise yönetici yapımcısı olarak Crystal Dynamics’te çalışan Dallas Dickinson, Lara Croft’u insanlar için çok daha erişilebilir kılan bir “başlangıç” hikayesi yaratmaya yönelik bir çabanın olduğunu söyledi. BBC’ye konuşan Dickinson, “2013’te Tomb Raider oyunuyla yapılanlar gerçekten anlamlıydı. Ona daha fazla ulaşılabilir olma hissi verdi. Süper kahraman versiyonu bazı insanlar için o kadar erişilebilir olmayabilir ve bu yüzden daha gerçekçi hale geldiğinde tamamen yeni nesil oyuncularda yankı uyandırdığını düşünüyorum” dedi. Video oyunlarında çok fazla kadın kahraman olmadığından Lara Croft’un ilk andan itibaren ikonik ve öncü olduğunu belirten Dickinson, en son 2018’de yeni oyun piyasaya süren şirketin devam projelerinin olduğunu ancak kesin bir tarih vermek için çok erken olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

6 Guinness Dünya Rekoru sahibi

1986’da piyasaya çıkan “Metroid” oyununun ana karakteri “Samus Aran”, bir ana akım video oyunundaki ilk kadın oyun karakteri olarak kabul edilse de Lara Croft, birçok kişi tarafından oyun tarihinin bir numaralı kahramanı olarak görülüyor. Lara Croft ve Tomb Raider serisi şu anda “En Çok Satan Video Oyunu Kahramanı” da dahil olmak üzere 6 Guinness Dünya Rekoru sahibi. 25 yıl boyunca yayınlanan toplam 12 Tomb Raider oyunu dünya çapında 82 milyonun üzerinde kopya sattı. Lara Croft’un popülaritesi sayesinde oyun; film, kitap ve çizgi romanlara uyarlandı. Karakter, otomobil, enerji içeceği ve çikolata gibi ürünlerin reklamlarında kullanıldı. 2009’da İngiltere’nin Derby kentinde bir çevre yolunun ismi “Lara Croft” olarak değiştirilirken, ABD’nin San Francisco kentinde video oyun endüstrisinin simgelerini onurlandıran Walk of Game’de karakterin adına yer verildi.

Haberin Devamı

Oyun dünyasının cesur yıldızı 25 yaşında

Beyaz perdede Angeline Jolie canlandırdı

Tomb Raider’ın efsane haline geldiği 2001 yılında serinin beyaz perde uyarlaması vizyona girdi. İlk film “Lara Croft: Tomb Raider”da karakteri Hollywood yıldızı Angeline Jolie canlandırdı. Bazı hayranlar Lara Croft ile Angelina Jolie’yi pek bağdaştıramasa da film, dünya çapında 270 milyon dolardan fazla gelir elde etti. 2003’te serinin ikinci filmi olan “Lara Croft Tomb Raider: Yaşamın Kaynağı” çıktı. Bu film de kötü eleştiriler almasına rağmen gişede başarılı oldu. Jolie, film hakkında yapılan olumsuz eleştiriler nedeniyle serinin üçüncü filminde oynamayacağını açıkladı. Bunun üzerine 2018’de yeni “Tomb Raider” filminde bu kez Lara Croft’u İsveçli oyuncu Alicia Vikander canlandırdı. Oyun serisinin ilk başında lanse edilen “yenilmez” duruşun aksine Vikander’in canlandırdığı Lara Croft’un daha kırılgan ve genç olması dikkat çekerken, film eleştirmenlerden
tam not aldı.

Yazarlar