DünyaLufthansa CEO’su kabin memuru oldu!

Lufthansa CEO’su kabin memuru oldu!

25.08.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Almanya’nın havayolu firması Lufthansa’nın CEO’su Jens Ritter, uçakta kabin memuru olarak yolculara hizmet etti. Bunu yapmasının nedenini ise “Başka deneyimler de yaşamak lazım” gerekçesiyle açıkladı.

Lufthansa CEO’su kabin memuru oldu

Havacılık sektöründe bu günlerde, Almanya’nın ulusal havayolu şirketi Lufthansa’nın CEO’su Jens Ritter konuşuluyor.

Haberin Devamı

Çünkü Jens Ritter, Lufthansa’nın Frankfurt’tan Suudi Arabistan ve Bahreyn’e gidiş-dönüş uçaklarında kabin memuru olarak görev yaptı ve yolculara ikramda bulundu. CEO, yaşadığı deneyimi de Linkedln hesabından paylaştı.

Aynı zamanda pilot olan 50 yaşındaki Ritter, yaşadığı deneyimi ve neden böyle bir değişiklik yaptığını şu şekilde açıkladı: 

‘İlginç bir deneyim’ 

“Yeni içgörüler kazanmak için bazen perspektifinizi değiştirmeniz gerekir. Bu hafta Riyad’a ve Bahreyn’e uçan uçaklarımızda kabin ekiplerimize ‘ek mürettebat üyesi’ olarak eşlik ettim. Ne yolculuk ama! Uzun yıllardır Lufthansa grubunda görev yapıyorum ama hiç kabin görevlileri ile çalışma fırsatım olmamıştı. Dürüst olmak gerekirse bu deneyim benim için hem ilginç hem de zorlayıcıydı. Birkaç saat içinde ne kadar çok şey öğrendiğime şaşırdım. Kabinde görev yaptıktan sonra artık ofiste karar vermek daha farklı olacak.” 

Haberin Devamı

Uzun mesafe pilotu

Jens Ritter, 1 Nisan 2022’den bu yana Lufthansa Havayolları’nın İcra Kurulu Başkanı (CEO) olarak görev yapıyor. Münih’te havacılık ve uzay mühendisliği eğitimi alan Ritter, uçuş kariyerine 2000 yılında başladı. 2008’de uzun mesafe pilotu oldu. Yıllardır çalıştığı Lufthansa grubunda 2005’ten itibaren yönetici pozisyonlarında görev üstlendi. Bir yıl önce CEO olan Ritter, evli ve üç çocuk babası. 

‘Bu deneyimde o kadar çok şey öğrendim ki’ 

Jens Ritter, kabin deneyimini şöyle değerlendirdi: “Her biri farklı enerjiye sahip yolcularla ilgilenmek, biyolojik saatiniz uyumanız gerektiğini söylerken ayakta olmak ilginçti. Riyad’a giderken business, Frankfurt’a dönerken ekonomi sınıfında yolculuk edenlere hizmet ettim. Bir şey yolunda gitmediğinde hemen organize olmak gerektiğini görünce hayrete düştüm.”