DünyaKozmetik tuzağı

Kozmetik tuzağı

02.09.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

Artık çocuklar bile yaşlılık önleyici kremler kullanırken, kazanç peşindeki birçok markanın yetişkinlere yönelik kozmetik ürünlerinin çocuklara satışını engellemediği bildirildi.

Kozmetik tuzağı

ABD merkezli haber ajansı AP’nin araştırmasına göre, sosyal medyanın etkisiyle kozmetik bağımlısı olan 8-10 yaşındaki çocuklar bile yaşlılık önleyici kremler kullanıyor. Araştırmada, 10 yaşındaki Scarlett’in TikTok ve YouTube’da izlediği fenomenler gibi kusursuz bir cilde sahip olmak için yetişkinlere özgü kozmetik ürünleri kullanınca cildinin yara bere içinde kaldığı bildirildi. 14 yaşındaki Mia Hall’ın da çevresinde kabul görmek için haftada 20 dolarlık (681 TL) harçlığını cilt bakımı ürünlerine harcadığı belirtildi.

Haberin Devamı

Müşteri kitlesi

Uzmanlar, çocukların yetişkinlere yönelik kozmetik ürünlerini kullanmasının cilt açısından birçok riski olduğu uyarısında bulunurken, güzellik sektörünün bu trendden büyük kazanç elde ettiği vurgulandı. Tüketicilerle ilgili veri şirketi NielsonIQ’ye göre 2023’te ABD’de eczanelerdeki kozmetik cilt ürünlerinin yüzde 49’unun müşterisi 14 yaş altı çocuklardı. 2024’ün ilk yarısında kozmetik mağazalarındaki “prestijli” güzellik satışlarının üçte birinin müşterisi, ergenlik çağındaki çocuklar ve gençlerdi.

‘Uyarıda bulunmuyorlar’

AP’nin haberinde çocuk müşterilerinden büyük kâr elde eden kozmetik endüstrisinin, belirli ürünlerin çocuklara uygun olmadığını kabul ettiği ancak bunların çocuklara satışının engellenmesi için hiçbir şey yapmadığı vurgulandı. Kozmetik markalarının, yetişkinlere yönelik ürünlerinin çocuklara uygun olmadığı konusunda uyarıda bulunmadıkları da belirtildi. Sadece İsveç’teki eczane zinciri Apotek Hjartat, 15 yaşın altındaki kişilere ebeveyn izni olmadan cilt bakım ürünü satmayacağını açıkladı. ABD, Kaliforniya’da 13 yaş altı çocuklara yaşlanma karşıtı krem satışının yasaklanmasını isteyen yasa tasarısı ise kabul görmedi.

Haberin Devamı

Kozmetik tuzağı

Sakıncaları

Çocukların sosyal medyanın etkisiyle kozmetik girdabında boğulmasının yarattığı psikolojik sorunların yanı sıra cilde yönelik sakıncaları şöyle açıklandı: “Retinol ve hidroksi asitler gibi kimyasal peelingler, doğası gereği serttir. Yaşlanan ciltlerde kolajen ve hücre üretimini uyarmak için kullanılırlar. Genç ve hassas ciltler için kullanıldığında enfeksiyona, akneye, kızarıklığa, soyulmaya ve yanmaya yol açabilirler. Bir çocuğun cildi için sadece kaliteli üç ürüne ihtiyacı var: Nazik bir temizleyici, nemlendirici ve güneş kremi.”