18.03.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
Boeing’in itibarı, sadece bu yıl değil, 2018 ve 2019’daki iki ayrı kazada, “737 MAX” uçaklarının toplam 346 kişinin ölümüne neden olması sonrası da zarar görmüştü. Ancak bu kez Boeing, yakın zamanda üst üste uçaklarında 5 sorun çıkması ve şirketteki kalite sorunlarını ifşa eden eski çalışan John Barnett’in ölü bulunması sonrası yeniden gündeme geldi. Barnett’in halihazırda Boeing’in “kasıtlı olarak standartların altında parçalar” kullandığını iddia ettiği bir davada ifade verdiği sırada ölü bulunması da şüphe uyandırmıştı.
Endüstri uzmanları, tüm endişelere ve şirketin hisselerinin Ocak ayından bu yana yüzde 27 değer kaybetmesine rağmen “batmak için fazla büyük” olduğunu söylüyor. 2022’de yıllık 66.6 milyar dolarlık geliriyle dünyanın en büyük ikinci havacılık ve savunma üreticisi olan Boeing’in, dünya çapında yaklaşık 170 bin çalışanı bulunuyor. Dünya genelinde 10 binden fazla Boeing ticari uçağının hizmet verdiği, bunların yaklaşık 3’te 2’sinin skandallara karışan 737 modeli olduğu belirtildi. Şirketin konumu, başarısızlığının tedarik zincirlerinde şok dalgaları yaratması, ABD ekonomisinde başka etkileri, hatta ulusal güvenliği tetiklemesi anlamına geliyor. Zira Boeing, ABD hükümetinden en fazla savunma sözleşmesi alan şirketlerden biri ve ordunun en önemli ekipmanlarından bazılarını üretiyor.