Dünya100 yıllık parfümün koruyucusu

100 yıllık parfümün koruyucusu

28.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

"Chanel No. 5" tüm zamanların en ikonik kokusu olarak baş döndürüyor. Yaşamını onsuz sürdüremeyenler var. Bu tutku sayesinde 100. yaşını kutluyor. Chanel'in parfümcüsü Olivier Polge ise bir nevi markanın burnu... Polge, "geçmişin ikonik kokularının koruyucusu ve yeni parfüm yaratıcısı" olarak sırlarını açıkladı

100 yıllık parfümün koruyucusu

Fransız moda devi Chanel'in tüm zamanların en fazla satan kokularından olan "Chanel No. 5", bu yıl 100. yaşını kutlarken, markanın parfüm şefi Olivier Polge, moda dünyasına ikonik bir imza bırakmanın inceliklerini anlattı. 1921 yılında piyasaya sürülen Chanel No. 5, markanın kurucusu Coco Chanel'in talebiyle Ernest Beaux tarafından üretilmişti. O dönem parfümcülerle modacıların yolları farklıydı. Coco Chanel, modaevinin ilk "burnu" olarak parfümcü Beaux ile çalışmaya başlayınca devrim niteliğinde bir değişiklik yapmıştı. Bu mirası taşıyan moda devinin 4'üncü parfümcüsü olan Polge, "The Guardian" gazetesine verdiği röportajda, Chanel efsanesini korumak ve geliştirmek için çalıştığını söyledi. Polge, "Coco Chanel, parfümlerin modanın bir ifadesi olabileceği fikrine sahipti ve o dönem yaygın olan belirli bir hammadde gibi kokan parfüm istemiyordu. Bunun yerine soyut bir şey istedi, elbise gibi yapay bir koku, hazırlanmış bir şey" ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Modası hiç geçmiyor

Bugün Chanel No.5 sayesinde parfüm ürettiklerini ve kokunun 100 yıl sonra da operasyonlarının merkezinde olduğunu belirten Polge, zaman geçse de ünlü kokunun aynı kalmasını sağladıklarını söyledi. Ünlü parfümcü, "İnsanlar sık sık soruyor No. 5 değişir mi, içindeki ürünlerin yıllık mahsulü farklı mı diye. Ama No. 5'in tam olarak nasıl kokması gerektiğini biliyoruz ve benim işim onun her zaman olduğu gibi kalmasını sağlamak" diye konuştu. Formülü sır olarak saklanan Chanel No. 5'in içinde 80'den fazla ayrı koku olduğu söyleniyor ve üretimindeki en değerli elementlerin çoğunun Fransa'nın tarihi parfüm başkenti Grasse'de, modaevi tarafından özel olarak yetiştirildiği biliniyor.

Haberin Devamı

İlk kez ikonik parfümün tarihiyle ilgili yazılmış bir kitap olan ve Pauline Dreyfus'ın kaleme aldığı "Chanel No. 5: Bir Parfümün Hikâyesi", 100. yılı kutlamak amacıyla yayınlanırken, söz konusu parfümü bugüne kadar pek çok ünlü tanıttı. Nicole Kidman, Catherine Deneuve ve Marion Cotillard Chanel No. 5'in kampanya yüzü olurken, parfüm asıl şöhretine aktris Marilyn Monroe'nun bir cümlesiyle kavuştu. Aslında Monroe, Chanel için çalışmıyordu ancak bir röportajda kendisine yöneltilen "yatarken ne giydiği" sorusuna, "Beş damla Chanel No 5 ve başka bir şey değil" cevabını vererek parfümün en büyük reklamını yapmış oldu.

Baş parfümcünün ofisi laboratuvar gibi

Olivier Polge 2015’te Chanel’de çalışmaya başlamasından bu yana aralarında “Chance Eau Vive”, “Gabrielle Essence” ve “No 5 L’Eau”nun da bulunduğu toplam 17 koku yarattı. Polge’un Paris’te bulunan Chanel ofisindeki masası küçük cam şişeler ve notlarla bir laboratuvarı andırıyor. Polge’un koku formülleri, 4 teknisyenden oluşan bir ekibin kokuyu oluşturması için ofisinin yanında bulunan laboratuvara gönderiliyor. Kokuyu deneme şeridine püskürttüğünde sıvı buharlaştıkça aromanın sürekli geliştiğini belirten Polge, “Çoğu zaman, koku formülümün pek doğru olmadığını anlıyorum. Bu, tekrarlanan denemeler ve testler gerektirir. Bu süreç haftaları alabilir. Doğru formüle ne kadar yaklaşırsam, parfümle o kadar uzun zaman harcıyorum” dedi. Chanel’de burnun rolünün benzersiz olduğunu vurgulayan Polge, markanın bütün parfümlerinin her yıl toplanması gereken çok özel hammaddelere sahip olduğunu belirterek “Bu özel öğelerin uzun vadede sürdürülebilirliğini sağlamamız gerekiyor” diye konuştu.