CumartesiModaya yüksek teknoloji ayarı

Modaya yüksek teknoloji ayarı

23.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Topshop ve Burberry’nin Londra Moda Haftası’nda yaptığı teknolojik hamleler sayesinde defileleri izlemek de kulise girmek de çok kolay oldu

Modaya yüksek teknoloji ayarı

Modaseverlerin teknolojiyle olan ilişkisi artık ne internetten alışveriş yapmakla ne de inovatif giysi tasarımlarıyla sınırlı. Sosyal medya kanallarının büyük markalarla ve moda haftalarıyla yaptıkları işbirlikleri durumu çok daha ileri boyuta taşıyor. Bunun ilk örneğini 2010 yılında Twitter ve New York Moda Haftası ortaklığında görmüştük. Twitter, New York Moda Haftası dönemine özel mikro site açmış, etkinliğe özel hashtag’ler oluşturulmuş ve moda tutkunu Twitter kullanıcıları gelişmelerden dakikası dakikasına haberdar olabilmişti. Yani bugünlerde kimseyi heyecanlandırmayacak bu imkanlar iki yıl önce oldukça önemliydi.
Şimdiki zamana gelecek olursak, geçtiğimiz hafta düzenlenen Londra Moda Haftası, moda ve teknoloji ilişkisiyle ilgili önemli bir kilometre taşı oldu diyebiliriz. İngiliz sokak modasının en önemli temsilcilerinden Topshop, The Future
of the Fashion Show (Moda şovunun geleceği) adını verdiği projesi için gücünü internet devi Google’la birleştirdi. Geçtiğimiz sezon Facebook’la işbirliği yaparak defilesini canlı yayınlayan marka, bu yeni hamlesiyle takipçilerine yepyeni bir deneyim sunmuş oldu. Topshop Unique 2013-2014 sonbahar/kış defilesi hem kendi internet sitelerinden hem de Youtube ve Google Plus kanalları üzerinden canlı yayınlandı. Defile günü Google+ Hangout uygulaması sayesinde tasarım ekibiyle chat yapılabildi. Defileden sonra Be The Buyer (Satın almacı ol) adı verilen uygulamayla hem büyük mağazaların satın alma ekipleri hem de Topshop’un kendi ekibi, moda üzerine kariyer kurmak isteyenlerle önerilerini paylaştılar. İşin en eğlenceli kısmıysa moda dünyasının yeni göz bebeği
Cara Delevingne’in projenin yüzü olmasıydı. Cara ve model arkadaşı Jourdan Dunn, kişisel Google Plus hesapları üzerinden dijital günlük tuttular ve provalardan defile bitimine kadar olan süreci takipçileriyle paylaştılar. Hatta bilgisayar başındaki takipçiler modellerin üzerine yerleştirilen yüksek çözünürlüklü çipler sayesinde defile anını onların gözünden izleyebildi.

Burberry defilesini19 milyon kişi izledi
Özetle Topshop ve Google işbirliği her yönüyle heyecan verici. Ancak söz konusu teknoloji olunca, Londra Moda Haftası’nda bu işin amiral gemisinin Burberry olduğunu söylemek yanlış olmaz. Elbette bunda markanın kreatif direktörü Christopher Bailey’nin payı çok büyük. Teknolojiyle oldukça sıkı fıkı olan tasarımcı pek çok dijital platformu aktif kullanıyor. Marka geçtiğimiz yıl New York Üniversitesi araştırma grubu LuxuryLab tarafından “Dijital alanda en yetkili lüks marka” seçilmişti.
Artık Burberry defilelerini canlı izlemek modaseverler için neredeyse bir gelenek. İngiliz modaevinin geçtiğimiz haftaki şovu için kullandığı yeniliklerse daha çok kişiselleştirmeye yönelik. Modaevi, Bespoke adını verdiği konseptiyle, ikonikleşen trençkotuna
12 milyon farklı kombinasyon seçeneği sunarak onu kendinize özel hale getirmenizi sağlıyor.
Pazartesi günü düzenlenen defilede ise ürünlerin yapım aşaması, işçilikleri ve podyum hazırlıkları dokunmatik ekranlı tüm cihazlardan takip edilebildi. Kıyafetler, üzerlerindeki çipler sayesinde anında siparişe hazır hale geldiler.
Hatta çanta ve trençkotların üzerine yerleştirilen metal plakalara isim bile yazdırılabildi. Defilenin düzenlendiği Londra’daki Kensington bahçelerinde yaklaşık 500 civarı davetli vardı. Ancak dijital kanallardan yapılan yayınlar düşünüldüğünde, defileyi izleyen kişi sayısının neredeyse 19 milyonu bulduğu söyleniyor.
Kısacası modanın teknolojiye yakın durması herkesten çok moda haftalarını uzaktan hayranlıkla izleyen ‘halka’ yaradı.

Haberin Devamı

Modaya yüksek teknoloji ayarı

Topshop-Google işbirliğinin yüzü moda dünyasının son gözdesi Cara Delevigne oldu.

Modaya yüksek teknoloji ayarı

Topshop Unique 2013-2014 sonbahar-kış defilesi Youtube ve Google Plus üzerinden canlı yayınlandı.

Hem podyumda hem dijitalde

Modaya yüksek teknoloji ayarı

Modaya yüksek teknoloji ayarı