10.07.2012 - 18:57 | Son Güncellenme:
NEŞE MESUTOĞLU / nese.mesutoglu@milliyet.com.tr
Mövenpick dondurmaları, bu sene piyasaya sürdüğü ananas ve kayısılı sorbeleriyle ürün portföyünü genişletmeye devam ediyor. Ananaslar, Kosta Rika’dan, kayısılarsa Fransa’dan tedarik ediliyor. Ferahlatıcı sorbeler, içerdikleri yüzde 0.1 yağ oranı, taze meyve püresi ve meyve parçalarıyla lezzetten ve formundan vazgeçmek istemeyenler için sağlıklı ve hafif bir alternatif sunuyor. Unutmadan Mövenpick dondurmalarının taze kreması İsviçre’den, vanilyası Madagaskar’dan, kakaosu Venezuela’dan ve cevizi Çin’den getiriliyor.
Türkiye’de 2 milyar TL civarında olan dondurma pazarında aşırı sıcakların başlamasıyla tatlı bir rekabet yaşanıyor.
2012 yazı için yepyeni lezzetler hazırlayan sektörün
devleri, birbirinden cazip seçenekler sunuyor
YARDIMSEVER BROWNIE
Facebook’ta özel olarak hazırlanan dijital bir uygulamayla seçilen en sevilen Ben&Jerry’s lezzeti, Chocolate Fudge Brownie oldu. Bu tat için New York’taki Greyston Bakery’den alınan browniler kullanılıyor. Bu brownieler, lezzetin yanı sıra Greyston’un evsizlere iş bulma ve hayatlarını iyileştirme konularında yardımcı olmasıyla özel bir anlam taşıyor.
Diğer yandan 2006’da dünyanın ‘adil ticaret’ çerçevesinde ilk vanilyalı dondurmasını yaptıklarını anlatan Ben&Jerry’s Marka Müdürü Yasemin Çetingöz, vanilya ve şeker üreten Hint ve Paraguaylı çiftçilerin hayatlarına da büyük bir değişiklik sunulduğuna dikkat çekiyor ve “Ödediğimiz primler sayesinde çiftçiler hem kendi aileleri hem de içinde yaşadıkları toplum için sağlık hizmetleri, eğitim ve güvenli yaşam alanları gibi temel gereksinimlerine yönelik olumlu adımlar atabiliyor” diyor.
Ben&Jerry’s dondurmalarının 150 ml.’lik paketleri 4.99 TL, 500 ml.’liklerse 13.99 TL’den satılıyor. AVM’lerde bulunan sinema noktalarındaki fiyatlandırma da çok farklı değil. Bu mecralarda da küçük boy paketler 5 TL, orta boylar 10 TL, büyük boylar 14 TL’lik fiyatlarla tüketiciye sunuluyor.
AŞURE TADINDA
Yüzyıllardır bu topraklarda tadılan aşure, artık dondurma olarak karşımıza çıkıyor. Divan Lokanta’da ve Divan Pub’da sunulan aşure dondurması, ciddi bir AR-GE çalışması sonucu ortaya çıkmış. Aslında bu dondurmanın kış aylarında aklına geldiğini anlatan Divan Lokanta Executive Şefi Aydın Demir, “Bir şef olarak aşurenin günümüzde daha fazla tüketilmesi için yeni bir formda sunmayı keşfettiğimi söyleyebilirim” diyor. Demir Usta, ilk önce aşureyi yapmış ve süzmüş. Süzülen suyundan dondurma yapmış ama sonuç umduğu gibi olmamış. Sonra sütlü saray aşuresindeki tarifi denemiş. Bu sefer sonuca biraz daha yaklaşmış. Daha sonra da modern dondurma tekniklerini uygulayarak doğru sonuca ulaşmış. Mönüde aşure dondurmasını görenlerin önce çok şaşırdığını anlatan Demir, sonra tadını çok merak ettiklerini ve bilindik bir lezzeti dondurma formunda yemekten dolayı keyif aldıklarını söylüyor. Özel kup bardağında servis edilen dondurmanın fiyatı 15 TL.
SÖZLÜKTE ‘AŞURE’
Peygamberin torunu İmam Hüseyin’in Kerbela’da şehit edilmesi adına pişirilen buğday tatlısıdır. Ehl-i Beyt’i sevenler muharrem ayının ilk 10 gününde bu olayı hatırlar, mersiyeler okur, ağlar, süslenmez ve yas tutar. Onuncu günde de aşure pişirerek yastan çıkar. Aşure, ‘aşer’ yani 10 kelimesinden gelmektedir. Halk arasında aşure tatlısının içinde 10 çeşit hububat ve erzak olması adeti bundan kaynaklanır. (Ansiklopedik Divan Edebiyatı Şiiri Sözlüğü)
KIVANÇ’LA DONDURMA KEYFİ
Ünlü oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ’un rol aldığı reklam kampanyasıyla dikkat çeken Magnum Infinity, özel olarak Tanzanya’da yetiştirilen kakao ve kakao tanecikleri sayesinde çok daha uzun süren bir tat sunuyor. Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, Kıvanç Tatlıtuğ işbirli-ğinde gerçekleştirdikleri promosyon kampanyası çalışmalarının henüz sona ermediğini söylüyor ve bu yüzden genç yıldızın satışlara etkisini ölçmek için henüz erken olduğunu belirtiyor. Söz konusu reklam filmi, dijital platformlarda bir hafta içinde tam iki milyon kez izlenmiş! Kıvanç Tatlıtuğ ve Florence Eugene’nin yer aldığı ve ‘hazpesindeysen.com’ üzerinden ulaşılabilen dijital proje de ilgi çekiyor. Ancak Algida’nın Kıvanç Tatlıtuğ’la yaptığı işbirliği, sadece Türkiye’de düzenlenen promosyon kampanyası için Türkiye’deki tüketicilere özel olarak gerçekleştirilmiş.
BVLGARI KOKUYOR
Rixos Premium’da, bu senenin en yeni ve en keyifli lezzeti, yasemin kokulu dondurma. Bu tadın keşfine dünyaca ünlü parfüm markası Bvlgari’nin uluslararası toplantıları için Rixos’u tercih etmesi vesile olmuş. Yeni çıkacak bir parfümün bademli ve yaseminli kokusunun farklı bir şekilde lanse edilmesi talebi gelince, Şef Ertan Afacan için iş başa düşmüş. Her-kesin seveceği bir tat olmasını hedefle-diklerini söyleyen Afacan, parfümlerin çiçek kokularının tadılabileceği dondur-malar ürettiklerini söylüyor ve “Dondur-manın lezzetiyle parfümün esası birleşti, her iki duyuya da hitap etti. Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik” diyor. Bvlgari çalışanlarının büyük beğeniyle karşıladığı bu dondurma, düşük kalorisiyle de dikkat çekiyor.