25.08.2023 - 09:37 | Son Güncellenme:
Vodafone, Türkiye’nin ve telekom sektörünün geleceğine duyduğu güvenle yatırımlarını sürdürüyor. İlk çeyrek sonuçlarına göre, servis gelirlerini 9.2 milyar TL’ye taşıyan Vodafone mobil abone sayısını 25.2 milyona ve sabit genişbant abone sayısını da 1.4 milyona yükseltti. Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ile sektörü ve Türkiye’nin ilk geniş kapsamlı süper uygulaması olması için yatırım yaptıkları Vodafone Yanımda’yı konuştuk...
- Yeni mali yıl sonuçlarınızı değerlendirir misiniz?
Vodafone olarak, Türkiye’nin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle yatırımlarımıza devam ediyoruz. Yeni mali yılımızın Nisan-Haziran 2023 dönemini kapsayan ilk çeyrek sonuçlarına göre, servis gelirlerimiz 9,2 milyar TL olarak gerçekleşti. Mobil abone sayımız 25,2 milyona, sabit genişbant abone sayımız 1,4 milyona ulaştı. Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız 17 milyona ulaşırken, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimi 438 milyonu aştı.
Bu dönemde dijital servis şirketi olma yolunda da önemli gelişme kaydettik. Her Şey Yanımda online alışveriş platformumuzda toplam satışlar 5,4 milyonu geçerken, platformumuzun ziyaret edilme sayısı 188 milyona yaklaştı. Yeni nesil mobil finans çözümümüz Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 4,7 milyona ulaştı. Bine yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanımız TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9,4 milyona, aylık sohbet sayısı ise 37 milyona yükseldi.
- Vodafone Yanımda uygulamasıyla hangi işlemler yapılabiliyor?
Vodafone Yanımda, dijital marka olma hedefiyle 6 yıl önce geliştirdiğimiz bir mobil uygulama. Bu uygulamayla müşterilerimize tüm ihtiyaçlarını tek platformdan kolayca karşılama imkânı veriyoruz. Uygulamamız, fatura ödeme, fatura detaylarını öğrenme, TL yükleme, kullanılan tarife ve paketler, kalan kullanımlar, geçilebilecek tarifeler gibi pek çok işlem için kullanılabiliyor. Kişisel dijital asistanımız TOBi de Vodafone Yanımda üzerinden müşterilerimize destek oluyor. Diğer yandan, Ev İnterneti müşterilerimiz için de hem mobil hem web arayüzlerimizi yeniledik. Bu müşterilerimiz, fatura görüntüleme ve ödeme, taahhüt detaylarını inceleme, QR kod üzerinden kolay ve hızlı kablosuz bağlantı paylaşımı gibi birçok özelliği kullanabiliyor.
- Uygulamanın kullanım istatistikleri nasıl?
Vodafone Yanımda, tüketicinin nabzını tutabilmemizi sağlayan önemli bir veri kaynağı. Bu uygulama sayesinde, tüketici eğilimlerini gözlemleyebiliyor, hangi alışkanlıkların kalıcı olabileceğini tahmin edebiliyoruz. Vodafone Yanımda bugün ayda 16 milyonu aşkın kişinin yaklaşık 300 milyon kez girdiği, Türkiye’nin en çok kullanılan ve en sevilen mobil uygulamalarından biri. Müşterilerimiz, bu uygulamayı her 36 saatte bir kullanıyor.
- Vodafone Yanımda uygulaması üzerinden online alışverişe yönelik pek çok servis sunuyorsunuz. Bunları kısaca açıklar mısınız?
Türkiye’nin en hızlı büyüyen dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda, Vodafone Yanımda’yı e-ticaretten sigortaya, finanstan gaming’e kadar her alanda girilip işlem yapılan, kullanılan ve yaşayan bir uygulama haline getirmek istiyoruz.
Bundan 4 yıl önce Vodafone Yanımda üzerinden sadakat platformumuz Vodafone Yanımda Fırsatlar Dünyası’nı sunduk. Telekom sektöründe bir ilk olan bu platformda çeşitli kategorilerde 100’ü aşkın farklı markanın 400’ü aşkın fırsat kampanyasını sunuyoruz. Platformumuzun aylık tekil kullanıcı sayısı 10 milyona, ziyaret sayısı 80 milyona, işlem sayısı ise 300 bine ulaştı.
2 yıl önce de online alışveriş platformumuz Her Şey Yanımda’yı sunduk. Her Şey Yanımda, telekom sektöründe Türkiye’de ilk defa tüm kategorilerde hizmet veren bir dijital pazaryeri. Bu platformda Cep Telefonları, Elektronik, Dijital Servisler ve Oyun, Moda, Hobi-Ofis-Kırtasiye, Kozmetik ve Kişisel Bakım, Ayakkabı-Çanta-Aksesuar, Spor ve Outdoor, Anne-Bebek, Ev-Yaşam, Pet Shop, Medikal Ürünler ve Oto Aksesuar olmak üzere farklı kategorilerde 4 milyonu aşkın ürün sunuluyor. Toplam 1.000 aktif mağazanın faaliyet gösterdiği Her Şey Yanımda platformunda toplam satışlar 5,4 milyonu geçerken, platformun ziyaret edilme sayısı 188 milyona yaklaştı. Şimdilik sadece Her Şey Yanımda içinden sunduğumuz Cüzdan özelliği sayesinde, müşterilerimiz Her Şey Yanımda’da yer alan Şansını Kazı oyunundan kazandığı puanları cüzdanlarında biriktirerek Her Şey Yanımda alışverişlerinde kullanabiliyor.
Geçen yıl Vodafone Yanımda üzerinden bir servis daha sunduk. Bir seyahat için gerekli olabilecek her türlü ihtiyaç düşünülerek tasarlanan seyahat platformumuz Seyahat Yanımda, uçak-otobüs bileti, otel rezervasyonu, tur, araç kiralama ve havalimanı transferi gibi birçok işlemin hem yurtiçinde hem de yurtdışında ekonomik ve kolay bir şekilde gerçekleşmesini sağlıyor. Seyahat Yanımda’da 400’den fazla havayoluna uçuş imkânı ve 500 bini aşkın noktada otel seçeneği sunuluyor.
Vodafone Yanımda içinde yakın zamanda hayata geçirdiğimiz Eğlence Yanımda kategorisinde yer alan İzle Eğlen aracılığıyla müşterilerimiz BluTV, YouTube Premium gibi dünyaca ünlü dijital platformlara üye olabilecek. Vodafone müşterileri bu üyeliklere mobil ödeme seçeneğiyle çok daha avantajlı şekilde sahip olabilecek. Eğlence Yanımda altında yer alan Kazan Eğlen içinden müşterilerimiz çekilişlere katılmak, oyunlar oynamak, arkadaşlarını Vodafone Yanımda’ya davet etmek gibi pek çok farklı yöntemle çeşitli GSM ve GSM dışı ödüller kazanabiliyor.
- Vodafone Yanımda üzerinden sigorta servisi de sunuyorsunuz. Bu konuda bilgi verir misiniz?
Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri ile sigorta pazarının dijitalleşmesini ivmelendirmeyi ve müşterilerimizin sigortacılık kapsamında özel ihtiyaçlarına cevap verebilmeyi hedefliyoruz. Bunu yaparken, yürüttüğümüz müşteri araştırmalarıyla doğru müşteri içgörülerini bularak, güvenilir sigorta sağlayıcılarının müşteri ihtiyaçlarına cevap verebildiği ürünlerin satışına aracılık ediyoruz. Sadece Vodafone’da konumlandırılan bu ürünleri dijital servislerimizle entegre ederek, müşterilerimizin ihtiyaç duydukları anlarda doğru sigorta ürünleriyle buluşmasını hedefliyoruz. Türkiye’de sigorta pazarı çok büyük olsa da, dijitalin bunun içindeki yeri düşük kalıyor. Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri ile bu oranı artırmayı amaçlıyoruz. Bir yandan da müşteri deneyiminin olabildiğince basitleştirilmesini kendimize eksen alıyoruz.
- Vodafone Yanımda’yı kurumlar da kullanabiliyor mu?
Uygulamamız, kurumsal müşterilerimize de açık. Kurumsal müşterilerimiz için şirket hatlarının durumlarıyla ilgili hızlı bilgi alabilecekleri ve işlem yapabilecekleri yeni arayüzlerimizi hayata geçirdik. Bununla birlikte, kendi bireysel ihtiyaçlarını aynı uygulama üzerinden kolayca karşılayabilecekleri Her Şey Yanımda ve Fırsatlar Dünyası’nda sunulan ürünleri ve avantajlı teklifleri kurumsal müşterilerimize en iyi deneyimle sunmaya başladık.
- Vodafone Yanımda’nın ayrılmaz bir parçası haline gelen dijital asistan TOBi’ye ilgi nasıl?
TOBi, Vodafone müşterileri tarafından en çok bilinen ve kullanılan dijital asistanlar arasında ilk sırada yer alıyor. TOBi’yi diğer akıllı asistanlardan ayrıştıran özelliği, kişiselleştirilmiş öneriler sunması ve hatırlatmalar yapması. TOBi’nin en sevilen özellikleri ise kullanımının kolay olması, sorunları hızla çözmesi, iletişim kurmanın eğlenceli olması ve gerektiğinde müşteri temsilcisine yönlendirme yapması. Halihazırda 1.000’e yakın farklı işlem yapabilen TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9,4 milyona, aylık sohbet sayısı ise 37 milyona ulaştı.
- Vodafone Yanımda için gelecek hedefleriniz neler?
Uygulamamız üzerinden müşterilerimize en iyi deneyimle yeni özellik ve servisler sunmaya devam edeceğiz. Vodafone Yanımda’nın Türkiye’nin ilk geniş kapsamlı süper uygulaması olması için yatırım yapıyoruz. Bu alandaki yatırımlarımızı genişletmeye, süper uygulama olmaya yönelik değişim ve dönüşümü sürdürmeye devam edeceğiz. Müşterilerimize oyunlaştırma deneyimiyle ayrıcalıklı faydalar sunacağımız, müşteri bağlılığını ve memnuniyetini artıracak yeni özellikleri devreye alacağız. Vodafone Yanımda’yı kullanıcılarını çok daha iyi tanıyan, onlara ihtiyaçlarına uygun teklif ve fırsatları sunarken daha akıllı deneyimler yaşatan bir uygulama haline getirmek için çalışmaya devam edeceğiz. Cüzdan özelliğini uygulama içinde çok daha çeşitli işlem ve özelliklerde kullanılır hale getireceğiz. İzle Eğlen kategorisini yeni dijital platformlar ekleyerek genişletirken, Kazan Eğlen kategorisini ise çok daha çeşitli oyun ve oyunlaştırma deneyimleriyle zenginleştireceğiz.
İlandır