AdanaZahit Alüminyum, Türkiye'nin En Parlak 100 Şirketinden Birisi Oldu

Zahit Alüminyum, Türkiye'nin En Parlak 100 Şirketinden Birisi Oldu

20.12.2017 - 11:55 | Son Güncellenme:

.

Zahit Alüminyum, Türkiyenin En Parlak 100 Şirketinden Birisi Oldu

Türk alüminyum ve enerji sektöründeki üretimleriyle ülke ekonomisine katkı sunan Zahit Alüminyum, Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) artış hızının iki katı üzerinde büyüme göstererek, Türkiye’nin en parlak 100 şirketi arasında yer aldı.
Adana Organize Sanayi Bölgesi’ndeki tesislerinde, Aluminance, Vetrina ve Zahit markaları ile alüminyum profil, Aluminance ve Vetrina markaları ile kompozit panel, Solarfield markası ile de gün ışığını elektrik enerjisine dönüştüren fotovoltaik güneş paneli üretimi gerçekleştiren Zahit Alüminyum, başarılarına bir yenisini daha ekledi. Türkiye’nin “İkinci Büyük 500 sanayi firması” arasında yer alan Zahit Alüminyum, bu kez Türkiye’nin en parlak 100 şirketinden birisi oldu.
Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve Londra Borsası ELITE Program işbirliğiyle hazırlanan Türkiye’nin en parlak 100 şirketi açıklandı. Listede, 2013-2016 yılları arasında Türkiye’nin Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYH) artış hızının iki katı üzerinde büyüme gösteren firmalar yer aldı. 35 yıllık deneyimiyle sektörün öncü kuruluşları arasında yer alan Zahit Alüminyum da, yüzde 21,28 üç yıllık bileşik büyüme oranıyla Türkiye’nin en parlak 100 şirketinden birisi oldu.

Başarı ekip çalışmasının sonucu
Zahit Alüminyum Yönetim Kurulu Başkanı Zahit Balbay, elde edilen başarının ekip çalışmasının sonucu olduğunu söyledi. Üretimlerinin yüzde 20’sini ihraç ettiklerine dikkat çeken Zahit Balbay, istikrar, güven, kalite sloganından hareketle; yurt dışı pazarda daha fazla söz sahibi olmak için, Adana’nın 3’üncü, Türkiye’nin 512’nci Ar&Ge (Araştırma Geliştirme) Merkezini kurduklarını hatırlattı.
Balbay, Zahit Alüminyum’un sektördeki yenilik ve gelişmeleri yakından takip ettiğini, yeni nesil alüminyum sistemleri üzerindeki çalışmalarının hız kazandığını belirtti. Balbay, Ar&Ge merkezinde yürütülen çalışmalarla Zahit Alüminyum’un marka değerini, dış ticaret hacmini ve verimliliğini artırmaya yönelik projeler üretildiğini kaydetti.

Dünya standartlarında üretim
Ürün yelpazesini genişleterek daha geniş pazarlara açılmayı hedeflediklerini dile getiren Zahit Balbay, alüminyum profil ve kompozit panelde prestij markaları olan Aluminance için yaptıkları yeni bir teknolojik yatırımla, B1 ve B2 normlarındaki üretimlerine ek olarak dünya standartlarında A2 yanmazlık sınıfı alüminyum kompozit panel üretimine de başlayacaklarını kaydetti. Balbay, yeni yatırımın 2018’in ilk aylarında hizmete açılacağını sözlerine ekledi.

Yazarlar