Kelly Love Johnson, “Skirt! Rules For The Workplace” isimli kitabında, başarılı iş kadınının sırlarını açıklamış. En gelişmiş ülkelerde bile kadınlar, işe girişte ya da girdikten sonra çeşitli haksızlıklarla karşılaşıyorlar. Her toplumda sadece “erkeklerin yapabileceği işler” türetilmiş. Kadınlar, “hata yapmaya hazır kişiler” gibi algılanıyor; “sarışın” fıkraları üretiliyor. Oysa, sık sık kötü araba kullanmakla suçlanan kadınların bile, erkeklerden daha iyi araba kullandıkları kanıtlandı.
Aslına bakılırsa, kadınların dudakların eksik etmedikleri gülümsemeleri, sorunlarını nazikçe halletmeye çalışmaları, çalışma arkadaşlarıyla iş birliği yapmaya daha yatkın olmaları, duygularını kontrol edebilmeleri onlara karşılaştırmalı bir üstünlük kazandırıyor. Bunlara ilaveten değişikliği seven, dinlemeyi bilen, en iyisini yapmak için odaklanmış, iyi giyinen ve yapılması gerekeni istenmeden yapan kadın, iş yerinde erkeklere göre daha da yadsınamaz ciddi bir üstünlük kazanıyor.
Kitabın yazarı, başarılı bir iş kadınının işi ile ilgili doküman saklamayı bilmesini, üstleri dahil hiç kimseye aşırı bir güven içinde olmamasını, olaylar karşısında kesinlikle duygularına yenilip ağlamamasını, çalışma arkadaşlarıyla iyi geçinmesini ve kesinlikle dedikodu yapmamasını öneriyor.
Kim daha iyi CEO?
Erkeklerin daha iyi CEO oldukları söylenir. Oysa, araştırmalar kadın CEO’ların daha az maaşla daha başarılı iş çıkarabildiklerini gösteriyor. Kadının, evlendikten veya çocuk sahibi olduktan sonra işini terk edeceği görüşü de tam anlamıyla doğru değil. Bu sorumluluğu alan kadınların yarısından fazlasının işlerine geri döndüğü istatistikleri var. ABD’de, çalışanlarının % 46’sının kadın olduğu ve 1990-2005 arasında her alınan yeni 3 işçinin 2’sinin kadın olduğu da istatistiklerle sabit.
İşinden olmak istemeyen bir kadının, iş yerinde kadınsal problemlerden bahsetmemesi, diğer çalışanlarla kişilik savaşına girmemesi, 6 ay gibi çok kısa sürede terfi beklememesi, değişime ayak uydurması, işe geç kalmaması, eleştiriyi kabul etmesi, çekingen olmaması gerekiyor.
İş konusunda fikirler ileri sürmek, patrona yapacağı işler için cesaret ve taktikler vermek, yaptığı işi tüm detayı ile öğrenmek ve daha iyisini yapabilme konularında öneriler üretmek, takım oyuncusu olmak, patrondan önce iş yerini terk etmemek, giderek patronun göz bebeği haline gelmek sayesinde, bir kadın rahatlıkla “patrondan sonraki kişi” olabiliyor.
Erkekler için de geçerli olduğu gibi, hedeflenen ister para ister makam olsun, önce onu hak etmelisiniz. Şirket yeniden yapılandırmaya gidiyorsa, büyük olasılıkla terfi edeceksiniz demektir. Patronunuzun bir üst kademeye yükselmesi, iş yükünüzün artması, herkesten iyi olduğunuz konusunda kendinize güvenmeniz, her zaman bir üst kademeyi istemeniz için bir nedendir.
Önce hak edip sonra isteyen birini kadın olsun erkek olsun hiç kimse reddedemez.