Şükrü Andaç

Şükrü Andaç

sukru.andac@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Lüks turizm denildiğinde akla gelen ve tüm dünya devlerinin çekim merkezi olan Bodrum’da, gerek yerli gerekse yabancı yatırımcının iştahı kesilmiyor. Bodrum, yeni projelerle çıtayı daha yukarı taşıyor.

Lüks otelciliğin yıldız oyuncularının birbiri ardına giriş yaptığı ülkemizin turizm cenneti Bodrum’a yerli ve yabancı yatırımcı ilgisi sürüyor. 2019’la birlikte turizmde eski hızlı günlerine geri dönen Türkiye, Bodrum’daki projelerle çıtayı daha da yukarı çekiyor.

Lüks turizmde “Luxury Collection” ve “Buddha Bar Beach” markalarıyla yola çıkan Bitez’deki “Caresse”nin yatırımcısı Büyükhanlı Grubu, yabancı cephesinde gerek misafir gerek yatırımcı ilgisinin artarak devamını bekliyor.

Haberin Devamı

Yabancı Bodrum’a aşık Türkler yatırıma iştahlı

150 milyon dolar yatırım

Büyükhanlı Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Büyükhanlı, “Bodrum’a yabancı markaların her dönem ilgisi oluyor. Turizmin düzlüğe çıktığı dönemlerde bu ilgi yükseliyor. Şimdi böyle bir dönemdeyiz. Projemizin hemen yanı başında 20 dönümlük arazimiz daha var. Biz de yeni bir otel ve rezidans yatırımı planlıyoruz” diyor.

Büyükhanlı, mevcut yatırımla ilgili olarak da, “Bodrum’a yatırım kararı aldığımıza aklımızdaki yer Türkbükü idi. Ancak 2004’te burada Fuga oteli vardı, misafir olarak geldiğimizde çok beğendik. Yatırımı bu bölgede yapma kararı aldık” diyerek söze başlıyor.

Bodrum’a yatırım macerasının devamını ise, “Ardından oteli devralıp 2010’a kadar işlettik. Sonrasında da sahipleriyle anlaşarak otel ve rezidans yatırımına başladık. Oteli komple yıkalım 42 dönüm arazide yeni proje yapalım istedik” sözleriyle anlatıyor. Yatırım kararlarının 2008 krizi sonrasına denk geldiğini ancak ‘beklemeyelim’ diyerek inşaata soyunduklarını belirten Büyükhanlı, şöyle devam ediyor:

“İnşaat 4.5 yıl sürdü, 2015 Haziran ayında açılışı yaptık. Malzemede, tasarımda, işçilikte üst seviyede bir yatırım yaptık. 84 odalı otel ve 64 rezidans olan projenin büyüklüğü 150 milyon doları buldu.”

‘Moral bozmadık, çalıştık’

Büyükhanlı bundan sonraki süreç noktasında, “İlk açılış yılımız olan 2016’da turizmde talihsiz bir döneme girdik. Bodrum tam uçuşa geçecekken bir anda işin rengi değişti. Şanssız iki sene, moral motivasyonda düşüklük derken işimize hiç küsmedik, tabii ki frene bastığımız dönemler oldu ama hep çalıştık, hiçbir zaman moralimizi bozmadık. Ardından şans yüzümüze güldü, son yıllarda beklediğimiz ivmeyi yakaladık” diyor.

Haberin Devamı

Kuzenler 3 koldan ilerliyor

Büyükhanlı denildiğinde kuzenler öne çıkıyor ve üç farklı koldan yatırımlar ilerliyor. “Ankara kökenli bir aileyiz” diyen Volkan Büyükhanlı, şöyle devam ediyor: “Kuzenlerimiz İstanbul’da iki kola ayrılıyor. Bir grup Anadolu yakasında Bağdat Caddesi ağırlıklı inşaat işinde, ayrıca Kozyatağı’nda Marriott otelin yatırımcısı. Diğer grup Avrupa yakasında gayrimenkul işi yapıyor, ayrıca Romanya’da 1 milyon metrekarelik yeni bir şehir projesine imza atıyor. Biz de ağabeyim Hakan Büyükhanlı ile turizm tarafında Bodrum ve Antalya’da iş yapıyoruz."

Yabancı Bodrum’a aşık Türkler yatırıma iştahlı

3 otelde 1.500 kişiye istihdam

“Caresse dışında uzun süreden bu yana Antalya’da her şey dahil konseptli iki otelimiz daha var” diyen Volkan Büyükhanlı, “Biri 350 diğeri 850 yataklı olmak üzere toplam 1.200 yatak kapasiteli. Grup olarak 1.500 kişiye istihdam sağlıyoruz” diyor.

Haberin Devamı

“W Hotel” olmasını istedik bir üst seviyesini verdiler

“Otelimizin işletmesi için W Hotel’i arzuluyorduk ancak Marriott yetkilileri projeyi gördüğünde buranın daha üst seviyede olduğunu ifade ederek , yurtdışındaki örneklerinde (Mikanos, Santorini, Sardunya) 1.500-2.000 euro geceleme fiyatları olan Luxury Collection’ı önerdiler” diyen Büyükhanlı şunları anlatıyor:

“Sardunya Adası’nda gidip gördük, kararımızı verdik ve Luxury Collection’un ülkemizdeki ilk oteli Caresse oldu. Bu temmuz oldukça iyi geçti, yüzde 80 üstü doluluklar var, ağustosta yüzde 98’leri gördük. Ortalama geceleme fiyatımız 650 euro (geçen yıla göre yüzde 20 artış var), en pahalı geceleme fiyatımız ise 5 bin euro. THY Bodrum’a çok önem veriyor bu bizi memnun ediyor. THY Bodrum’a ne kadar çok destek verirse Bodrum’un şansı artıyor.”

Buddha ciroyu katladı

Bodrum’un çıkışa geçtiğini hissettiklerini ve yatırıma devam dediklerini aktaran Büyükhanlı, “Buddha Bar’a ilgimiz oldu. DNA olarak burasının Buddha için çok uygun olduğu sonucuna ulaşıldı. 2.5 ay gibi bir dilimde çalışmaları bitirdik ve haziran ortasında açılış yaptık. Markanın gücü bir kez daha ortaya çıkıyor. Buddha konseptiyle yeme içme gelirlerimizi bir anda 3’e katladık” diyor.