IFA fuarında sergilediği yenilikçi ürünlerle global oyuna hazır olduğunun güçlü mesajını veren Vestel’in CEO’su Güler, “3 yılda 2 kat büyüyeceğiz” dedi. ABD’de daha agresif büyüme hedefi var.
Bundan 35 yıl önce 3’e 3 metrelik (9 metrekare) stant ile ihracat yapmaya çalışan bir Türk şirketi olarak Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA’ya katılan Vestel’in bugün 3.000 metrekarelik alanda sergilediği yenilikçi ürünlerle etkinlikte yer aldığını belirten Vestel CEO’su Ergün Güler, çıtayı yükseğe çekti. Güler, başta ABD, Afrika, Körfez ülkeleri ve Türki Cumhuriyetler olmak üzere agresif büyüyeceklerini ifade ederek, “Tüm planlarımız hazır. Şu anda yıllık 3.8 milyar dolar ciro yapıyoruz. Bunun 2.5 milyar doları ihracattan geliyor. Şimdi 3 yılda 2 kat büyüme hedefini önümüze koyduk. ABD için bu hedef 5 kat büyüme. Mobilite alanında çok daha hızlı büyüme planlıyoruz” dedi.
Teknolojide sadece üretici olmadıklarını, tüplü TV’den son teknolojilere çığır açan bir şirkete dönüştüklerini anlatan Güler, donanım ve yazılım tarafında üretim, tasarım ve deneyimle farklılaştıklarını söyledi.
İşte yeni oyun planı
Güler, “Donanım, tasarım ve yazılım ekseninde şekillenen stratejimizle, marka değerimizi istikrarlı şekilde yükselttik. Brand Finance’a göre, 917 milyon dolarlık marka değerimizle ülkemizin en değerli üç markasından biri olduk, hedefimiz olan zirveye daha da yaklaştık. Amacımız üç yıl içinde verimlilik artışını ve ciro büyümemizi kaldıraç olarak kullanılarak şirket değerimizi iki katına çıkarmak” diye konuştu.
“Küresel jeopolitik dinamiklerdeki değişim ve ticaret politikalarındaki dönüşüm, tedarik zincirlerinde önemli bir yeniden yapılanma sürecini hızlandırıyor” diyen Güler, şunları söyledi: “Kızıl Deniz, Panama Kanalı ve sıklıkla tekrarlanan konteyner krizi benzeri tedarik zincirini daha kırılgan hale getiren hadiseler ve aynı zamanda jeopolitik konjonktürde görülen değişim bütün dünyayı tedarik zincirini çeşitlendirmeye ve Uzak Doğu’ya olan bağımlılığı bir nebze de olsa aşağıya çekme eğilimine yol açıyor. Bu süreç, yakın coğrafyadan tedarik ve dost ülkelerden tedarik kavramlarının öne çıkmasını sağladı. Biz de Vestel olarak bu gelişmeleri ilave bir değişken olarak stratejilerimize dahil ettik. 2028’de Amerika’ya yönelik ihracatımızı beş katına çıkarabileceğiz. Bunun yanında, Kuzey Amerika, Afrika, Körfez Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri gibi hızlı büyüyen pazarlar, bizim de hedeflediğimiz pazarlar arasında yer alıyor.”
Markalarla büyüyecek
Toshiba, Sharp, Daewoo, JVC, Telefunken gibi önemli markalara lisans anlaşmalarına da vurgu yapan Güler, “İhracatta bize ait markaların payını yüzde 50’ye taşımayı hedefliyoruz. Avrupa pazarında önemli bir paya sahip olmamızda lisanslı markalarımızın büyük katkısı var. Büyüme stratejimizde en önemli planlarımızdan biri de bu lisanslı markalarımız ile yeni coğrafyalara açılmak ve mevcut pazarlardaki etkinliğimizi artırmak” dedi.
Güler ayrıca, “Global büyüme hedeflerimiz doğrultusunda, Kuzey Avrupa pazarındaki markalı varlığımızı güçlendirmek amacıyla İsveç merkezli Cylinda AB’nin tüm hisselerini satın aldık. Ayrıca, Cylinda markasının İskandinav bölgesindeki pazar penetrasyonunu artırmanın hemen ardından Çin’e de açılmayı hedefliyoruz” dedi.
Almanya’da mağaza açtı
Vestel Avrupa’daki ilk dijital ve fiziksel mağazasını Almanya’da açtı.: “Vestel olarak, küresel pazarlardaki güçlü büyüme stratejimizde kendi markalarımızla ilerlemeye kararlıyız” diyen Ergün Güler, şunları kaydetti: “Büyüme adımlarımızdan bir diğeri, global ana markamız Vestel markası ile Avrupa’ya açılmak. Artık Vestel markası ile Avrupa’daki varlığımızı daha da güçlendireceğiz. Berlin’in en işlek caddelerinden biri olan Friedrichstraße’de Avrupa’nın ilk ‘Vestel Express’ mağazasını açtık. Bu mağaza ile Vestel’in üstün teknolojisini Alman tüketicilerle buluşturuyoruz.” Şirketin Avrupa’daki ilk online mağazası www.vestel.com/de tarafında da hızlı büyüme hedefi var.
Aslı Filinta ile renkli seri
Vestel moda tasarımcısı Aslı Filinta ile tasarlanan ürünler, fuarda sergiliyor. Ergün Güler, “Akdeniz’in sıcaklığını ve zarafetini, yenilikçi teknolojimizle bir araya getirerek, Almanya pazarında fark yaratacak ürünler sunmaktan heyecan duyuyoruz. Vestel’in Türkiye pazarında güçlü olduğu küçük ev aletleri kategorisinde, özellikle kahve makineleri ve süpürgelerle Almanya’dan başlayarak, tüm Avrupa ve birçok farklı coğrafyaya önemli atılımlar planlıyoruz” dedi.
Vestel Unicorn çıkaracak
Vestel Mobilite’nin gelecek adına önemine değinen Ergün Güler, “2030 yılında global mobilite pazarının, sadece faaliyet gösterdiğimiz elektrikli araç komponentleri, elektrikli araç şarj istasyonları ve enerji batarya depolama çözümlerinin yaklaşık 580 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Bu pazarda üssel bir büyüme hedefliyoruz. Gelecek üç yılda Vestel Mobilite’nin piyasa değerini milyar doların üzerine çıkarmayı amaçlıyoruz” dedi.
IFA 100 yılı devirdi
Tüketici elektroniği fuarı IFA, bu yıl 100’üncü yılını kutluyor. 6-10 Eylül 2024 tarihleri arasında Berlin fuar alanında gerçekleşecek olan IFA’da Türkiye bu yıl aralarında önemli markaların bulunduğu 52 firma ile temsil ediliyor. Bu yıl fuarda beş ana tema öne çıkıyor: ‘Yapay zekâ’, ‘sürdürülebilirlik’, ‘bağlanabilirlik, ‘fitness’ ve ‘dijital sağlık’. IFA 2024’te yaklaşık 1800 katılımcı ve 125’ten fazla konuşmacı yer alacak.