BARCELONA
Dünya devi Barcelona, sol kolunu Beko için açtı... Arçelik’in uluslararası markası Beko, İspanyol Barcelona ile sponsorluk anlaşması yaptı. Anlaşmayla Beko logosu, 4 yıl boyunca formanın sol kolunda Beko yazacak. Kulüp, formasının sol kısmını yayıncı kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları dışında ilk kez bir sponsora açtı.
Paranın gücü yetmiyor
İmza töreni için Barcelona’dayız... Bir futbol kulübü olmanın ötesinde pek çok anlam ifade eden Barcelona futbol takımının otobüsü karşılıyor bizi. Yoldan geçenler, özellikle de turistler, otobüsü görünce durup fotoğraf çekiyor, futbolcuların inmesini bekliyor. Ancak bu bekleyiş hüsranla sonuçlanıyor. Çünkü otobüsten biz gazeteciler iniyoruz!
Koç Holding şirketlerinden Beko, Barcelona’ya sol kol sponsoru oldu. Cümle 6 harften oluşuyor. Ama bu kulübe sponsor olmak kolay değil. Zira muhalif duruşuyla tanınan takım, sponsorluk ilişkisinde de kılı kırk yarıyor. Yani paranın gücü yetmiyor.
Formasında alamet-i farikaları haline gelen sosyal sorumluluk misyonlarının sembolü Unicef’in adını taşıyan, hatta futbolcularının, gelirlerinin bir bölümünü Unicef’e ayırdığı bir kulüpten bahsediyoruz.
İmzalar atıldı. Artık Barcelonalı futbolcular, her maça çıktıklarında, Beko markası hafızalara kazınacak. Kulübün dünyada yaklaşık 350 milyon taraftarı olduğu tahmin ediliyor. Maç tekrarlarıyla birlikte 1 milyar kişinin Barça’yı izlediği belirtiliyor.
Anlaşma Beko’nun tanıtımda nasıl bir atağa kalktığını da ifade ediyor. Messi’li kulübün oyuncuları, yeni formayı sezon başlangıcından itibaren giyecek.
Camp Nou’da tanıtım
Beko’nun FC Barcelona ile sponsorluk anlaşması, dün kulübün Camp Nou Stadyumu’nda düzenlenen toplantıyla duyuruldu. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, şunları söyledi:
“Beko’nun global pazarlardaki gelişimi tam bir başarı öyküsü. Bizi, bugün tarihi öneme sahip Camp Nou’ya, dünyanın en çok taraftara sahip futbol kulüplerinden birinin evine getiren de bu global başarıdır. İki markanın paylaştığı değer ve mottolar birbiriyle örtüşüyor. Bugün, dünyanın en hızlı büyüyen küresel markalarından biriyle dünyanın en çok sevilen ve desteklenen futbol kulübü bir araya geliyor.”
Yeni logo geldi...
Beko markasının yeni logosu da sponsorluk anlaşmasıyla aynı gün tanıtıldı. Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Beko’nun Avrupa’nın ikinci büyük beyaz eşya markası olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu:
“Beko, geçtiğimiz 5 yıl boyunca Avrupa’da pazar payını en hızlı artıran marka oldu. Barcelona ile sporun fark yaratacak gücüne inancı paylaşıyoruz. Yeni logomuz da, daha iyiye ulaşma yolunda değişime öncülük hedefiyle sürdürdüğümüz marka yolculuğunda yeni bir dönemin başlangıcıdır.”
11 milyon Türk taraftarı var
FC Barcelona Başkanı Josep Maria Bartomeu, imza töreninin ardından yapılan toplantıda Türkiye’de çok sevildiklerini bildiğini belirterek şunları söyledi:
“Barça’nın bir futbol kulübünden daha fazlası olduğunu bilen ve benimseyen yaklaşık 11 milyon Türk futbolseverin bizi desteklediğini tahmin ediyoruz. Barça, Türkiye’de takip edilen en popüler kulüpler arasında yer alıyor. Bunun farkındayız. Barça için bu, sportif başarılarımızdan çok daha değerli.”