Yanlarındaki konuk, Dubai'nin patronlarından Dr. Hamdan. Uçaktan yata kadar, Dubai'de birçok şirketin sahibi Hamdan, "Dubai Kuleleri" projesini yürüten Dubai şirketiyle de akraba. Hamdan'a "Kuleler ne oldu? İstanbul'a yatırım yapacak mısınız?" diye soruyorum. Cevap: Hızlı hareket ederiz, iş uzuyorsa, unuturuz!Özer, Dubai'ye 45 metre uzunluğunda bir tekne satmış. Bodrum'daki üretim hattında uzunlukları 22.5 ile 50 metre arasında değişen 7 teknenin imalatı sürüyor. Yalçın Bey büyük tonajlı gemilerini Japonya'da yaptırıyor ancak 39 metre uzunluğundaki yatını Bodrum'a sipariş ediyor. Özer, "Japonlar jest olsun diye teknenin boyalarını hediye ettiler" diyor. 'Son 6 yıldır organize edilen Ortadoğu'nun en büyük yatçılık fuarı "Dubai International Boat Show"un ikinci gününde de gelmedi.' Bu sözler 14-18 Mart tarihleri arasında düzenlenen Dubai'deki fuara katılan 12 Türk yatçılık firmasının bekleyişini ifade ediyor. Toplam 350 milyon euro'luk "Palmiye Adaları" projesinde yer alan "yüzer yapıları" inşa eden, Dubai Emirliği'nin şirketi Palm Marine'nin müteahhitlerinden Hollanda firmasını desteklemek için Hollanda Ulaştırma Bakanı Melanie Schultz 14 Mart günü Dubai'deydi. Firmasının Palm Marine şirketine sunumunu destekliyordu. Ortadoğu'nun en büyük yatçılık fuarı "Dubai International Boat Show"'a katılan Ege Yat'ın sahibi Sinan Özer ve ortağı Yavuz Mete ile yine Bodrum'da kurdukları tersanede Aegean Yacht Services şirketinin imalatı olan yatlarını tanıtıyor. Fuardaki bir başka stant ise geçen yıl Antalya'daki serbest bölgede açılan Peri Yachts'ın. Doğuş Holding'in tepe yöneticilerinden Yücel Çelik ile Türkiye'nin önde gelen çelik dökümhanesinin sahibi Kemal Canbol'un kurduğu firma, Türkiye'de 25 metre üstü motor yatlarda iddialı. Canbol da fuarda; yanında Suudi şirketi First Group'un patronu Şeyh İbrahim Sharbatliy oturuyor. Suudi Arabistan'ın ikinci en büyük bankası Realbank'ın sahibi de olan işadamı Peri ile işbirliğini sürdürüyor, tekne yaptırıyor. Yat dünyasının iki efsanesinden söz edeceğim. Antalya'dan bir Peri... Birisi, Cem Uzan'ın İmar Bankası'na el konmadan önce Amerika'daki Palmer Johnson Tersanesi'ne sipariş edip yaptıramadığı 128 milyon dolarlık, 115 metre uzunluğundaki yat, diğeri de Dubai Şeyhi Muhammed'in 163 metre uzunluğundaki "Dubai" yatı. Bu yatın önceki adı "Platinyum'du" ve biz bu yatı armatör Kahraman Sadıkoğlu'nun Dubai'de yarattığı skandalla hatırlıyoruz.Skandal neydi diye soracak olursanız, şöyle özetleyebilirim: Dubai Şeyhi'nin masasına yumruğunu vurup kalkmıştı!Bir efsane yat daha var ama onu da sonra anlatacağım, çok ilginizi çekecek. Uzan yatı Hollanda, projenin yüzde 12'sini (40 milyon euro'luk) yatırımını üstleniyor. Aynı tarihlerde, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da Dubai'de olmasına rağmen, ne elçilik, ne de bakanlık düzeyinde "Boat Show'a" katılımın olmaması dikkat çekti.Palm Marine'nin CEO'su, iki yıl önce Türkiye'den Dubai'ye transfer olan denizcilik mühendisi Kutsal Denizmen. Denizmen'e, Hollandalı Bakan'ın ziyaretinin ardından Büyükelçi'sinden "İlginize teşekkür ederiz" telefonu açıldı. Palm Marine projesindeki yüzer evlerin beton işini yapan Yüksel İnşaat'ın ortakları Mehmet Emin Sazak ile Yüksel Sert de aynı sunumda bulunuyor. syilmaz@milliyet.com.tr Bakan Yıldırım fuara katılmadı
Özay Şendir
F-35 meselesinde kitabın orta yeri...
29 Kasım 2024
Didem Özel Tümer
Ankara’da ‘değerlendirme’ kulisi: Öcalan ile kim görüşecek
29 Kasım 2024
Abbas Güçlü
Diploma mı, meslek mi?
29 Kasım 2024
Abdullah Karakuş
Bölgede satranç ve terörle mücadele
29 Kasım 2024
Mehmet Tez
Suudi Arabistan başarabilecek mi?
29 Kasım 2024