Katar'a enerji ve inşaat sektöründe yatırımları olan grupların ilgisi yoğun. Genellikle resmi gezilere katılmayan STFA'nın yönetim kurulu üyeleri Alp Taşkent ve Ali Şentürk de Doha'ya gelerek bir ilki gerçekleştiriyor.STFA, Katar'daki ikinci projeleri olan liman ihalesini almak için son olarak bir firma ile çekişiyor. 1.3 milyar dolarlık ihalenin kazanılması için Cumhurbaşkanı Gül'ün desteğine ihtiyaçları var. Gül, gezi sırasında hem STFA'nın, hem de Tekfen'in benzer durumdaki projelerini Emir'e götürüp destek istiyor.İhalelerde kendilerine verdiği desteği gören işadamları, dönüş yolunda da Gül'den Katar'da yükselen maliyetler ve enflasyon nedeniyle uğradıkları kayıpları hatırlatarak, yasal bir düzenleme talep ettiler. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün Katar Emiri Şeyh Hamad bin Halife Âl Tani'nin daveti üzerine yaptığı resmi geziye katılan işadamları, bu ülkenin önümüzdeki 10 yılda yapacağı toplam 350 milyar dolarlık yatırım potansiyelinin cazibesine kapılıyorlar. 6 ülkenin yemeği çıkıyor Gül, yalnızca Katar'da değil, diğer yurtdışı gezilerinde de benzer tutum takınarak işadamlarının sorunlarının çözülmesinde öncülük ediyor. Gül, yurtdışı gezilerinde ekonomik yararları gözardı etmeyecek ve heyette işadamlarına yer verecek.Gül, işadamlarının yurtdışındaki yatırımlarını desteklediğini gösterir daha net bir resim verdi. Katar'ın başkentinde, toplam tutarı 5 milyar dolar olan Doha Uluslararası Havalimanı Terminal Binası Kompleksi ve İskele Yapıları yapım projesini, Japon TAISEI ile birlikte alan TAV İnşaat'ın Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın'ı davet sırasında yanına çağırarak Emir'e takdim etti. TAV'ın Doha'daki şantiyesini bir grup gazeteci arkadaşımla birlikte gezdim. Kentin üçte birini kaplayan alanda (22 kilometrekare) yürüyen inşaatta; 22 ülkeden 2 bin 200'ü işçi, 420'si beyaz yakalı çalışıyor. Şantiyede günde 6 ülkenin mutfağından yemek çıkıyor.Filipinli, Hintli işçileri görüyoruz, Türk işçiler daha azınlıkta. TAV'ın CEO'su Sani Şener, "Nitelikli işlerde Türkiye'den işgücü talep ediyoruz. Düz işçilik için Türkiye pahalı olmaya başladı" diyor.Türkiye'nin istihdam sorunu kaygılarına da yanıt veren Şener, "Burada kullanılan demirden jeneratöre kadar birçok inşaat malzemesini Türkiye'den alıyoruz. Türk imalat sanayiinde istihdamı desteklemiş oluyoruz" diyor. Katar'ın dünyaya açılacak kapısı olarak büyük önem taşıyan proje, 34 adet ihale paketinden oluşuyor. Bu paketlerin tümü 30 milyar doları aşıyor.Yılda 50 milyon yolcu kapasiteli olacak liman, denizden kazanılan bir alan üzerinde oluyor. Bu nedenle yüksek inşaat teknolojisinin kullanıldığı şantiye, müteahhitlik sektörünü yeni teknolojilerle buluşturuyor. Özellikle güvenlik önlemleri yüksek düzeyde olan projenin kontrollük hizmetlerini ABD'li Bechtel firması üstleniyor. Projenin mimari tasarımı ise Basra Körfezi'nin geniş dalgaları düşünülerek, daha önceden Dubai Marina gibi ünlü projelere imza atmış olan HOK Group tarafından yapılıyor. Dalgaların üzerine yaptı Utandıran saatler! Katar dönüşü, dün Emir'in 80 kişilik resmi heyete dağıttığı hediyeler içinden gazetecilerin payına düşen değerli saatleri bir grup gazeteci olarak almadığımızı yazmıştım.Dün gerek telefonla, gerekse de e-mail yoluyla bana ulaşan çok sayıda mesaj özetle iki duruma işaret ediyordu. Bir: "Sizlerle övünüyoruz." İki:"Ülke kalkınmasının önünde engelsiniz."Ülkemin "normali" ne kadar aşınmış. Utanç duyuyorum! Övülmek ve yerilmek adına. syilmaz@milliyet.com.tr