Serpil Yılmaz

Serpil Yılmaz

syilmaz@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Her yanıyla son derece görkemli bir gece. 1958 yılında 1 merdiven, 5 işçiyle merhum Ali Cavit Çelebioğlu’nun kurduğu Çelebi Hava Hizmetleri’nin 50’nci yılı kutlanıyordu.
Genç yaşlarında babalarını kaybeden Can Çelebioğlu ve kardeşi Canan Çelebioğlu Tokgöz, yalnızca bir havalimanında yer hizmetleri veren şirketlerini Antalya ve Bandırma limanlarından, 21 havaalanına, gıda zincirinden güvenlik sektörüne kadar genişleterek, 6 bin kişinin istihdam edildiği Çelebi Holding’e dönüştürmüşlerdi.
Çelebioğlu ailesi, önceki gece saat 02.00’ye kadar Dolmabahçe Sarayı Hasbahçe’de düzenledikleri “Altın Gece“de anılar ile ödülleri yarıştırdı.

Haberin Devamı

Her şarkıya bir sanatçı
“500 bin dolara” mal olduğu tahmin edilen davette,masalara kırmızı güller yağmıştı. İthal kırmızı üzümler aksesuar olmuştu.
Işıklar saçan elektronik cihazların yer aldığı sahne platformu bile altın varak işçiliğiyle çerçevelenmişti.
İstanbul’da yapılan NATO Zirvesi’nde keşfedilen Şef Orhan Şallıel yönetimindeki 70 kişilik “İstanbul Symphony Project“ orkestrası, Erol Evcil’in müzikal yorumuyla 50 yıllık bir yolculuğa çıkıyordu.
Senfoni orkestrasının neredeyse çaldığı her parçaya bir sanatçı düşüyordu. Dansçılar eşliğinde, Berkant, Ayten Alpman, Aslı Güngör ve Hakan Aysev ünlü şarkılarıyla sahne alıyorlardı.
700 davetliye çıkışta, üzerinde Dolmabahçe kapısının resmedildiği özel Paşabahçe yapımı tabaklar hediye edildi.
Mönüyü anlatmama gerek yok; “avokadolu, karidesli enginar“ demem yeterli.
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım birer konuşma yapıp geceden ayrıldılar.
Çelebi, Yıldırım’ın memleketi Erzincan’a 5 milyon dolar yatırımla “Havacılık Yüksekokulu“ kuruyor, Milli Eğitim Bakanlığı’na da 3 milyon dolarlık “Evimdeyim“ projesi kapsamında 50 öğretmenin evini yaptırıyordu.

Hindistan büyüyor
AKP döneminde 4 kat büyüyen sivil havacılık sektörünün buluştuğu gecede sohbetlere, yükselen petrol fiyatları damgasını vuruyordu.
Canan Çelebioğlu, “Düşük maliyetli havayolları (Low cost carrier) maliyet artışlarından daha çok etkilenecek. Bıçak sırtında şirketlerde satın almalar, birleşmeler beklenebilir“ diyor.
Macaristan’ın Budapeşte Havalimanı işletmesini aldıktan sonra, bu hafta başında da Hindistan’ın Yeni Delhi Havalimanı ihalesine girdiklerini söyleyen Çelebioğlu, “Hindistan ve Çin’in büyümesini sürdürmesi, hava ve deniz ulaşım altyapısını geliştirmelerine bağlı. Yeni Delhi’ye yılda 110 bin, Bombay’a 130 bin uçak inecek. Tüm Türkiye’de bu sayı 160 bin uçak“ bilgisini veriyor.

Haberin Devamı

KDV yüzde 1’e inecek!
Onur Air’in Genel Müdürü Şahabettin Bolukçu, şirket evlilikleri veya satın almalara işaret ediyor.
Yorum olacak ama, “Herkes ölmüş eşek mi arıyor?“
Bolukçu, “O zaman da konsolidasyonun kimseye faydası olmaz. Önemli olan sinerji yaratacak işbirlikleri kurabilmek. Bakım onarım, eğitim, güvenlik yatırımları gerekli“ diyor.
Pegasus bir süre Onur Air’le satın alma görüşmeleri yürütmüştü, kesildi.
En son Kayserili Ford bayisi Ahmet Aydoğan’ın, Amerika’daki eğitimini yarım bırakıp Türkiye’ye gelen 23 yaşındaki oğlu Hidayet Aydoğan, AYD Havayolları’nı kurdu.
Yayıncılık işine de giren Aydoğan, bir yıldır uçakları getirip seferlere başlayamadı.
Uçak firmalarının gözü Maliye Bakanlığı’nda. Uçak kiralarından alınan yüzde 18 KDV’nin, 1 Ocak 2008’den önce olduğu gibi yüzde 1’e inmesini bekliyorlar. Sözler alındı ama bakanlık çok meşgul!