Yeni nesil mesleklerden fenomenliğin kitabını yazan Charli D’Amelio’yu mercek altına alıyoruz bu hafta. Hiç öyle burun kıvırmayın fenomen diye, önce bir okuyun canlar
2021 yılı sonrasında gençler arasında popüler olacak mesleklere göz atıyordum geçen gün. Epidemiyolog (toplumda ortaya çıkabilecek hastalıkları araştırma sürecini yürüten kişi); Mobil uygulama ve oyun geliştiricisi; Robot koordinasyon uzmanı (robotların onarım ve bakımını yapan kişi); loT uzmanı (tüm elektronik aygıtları internet üzerinden yönetebilecek kişi); Veri dedektifi gibi meslekler çıktı karşıma. Bu mesleklerin içeriklerini anlamak için araştırmam bile uzun zamanımı aldı ve sonunda dedim ki, “Hey gözünü sevdiğimin avukatlığı, muhasebeciliği!” Araştırmam esnasında internette gezinirken bir TikTok videosuna denk geldim. Hiç hafife almayın, burun kıvırmayın, bir de bu fenomenlik işi var ki en anlaşılabilir olan future mesleklerden. TikTok, YouTube, Instagram platformlarında kıyasıya bir fenomenlik yarışı yaşanıyor özellikle gençler arasında. Yaşı yirmiden büyük olan fenomenler bir yana, mücadele bir alt bantta daha çetin sürüyor.
Aile CEO’su
Neyse denk geldiğim video, 2002 doğumlu, Amerikalı Charli D’Amelio’ya aitti. 100 milyonu aşkın TikTok takipçisi, 45 milyona yaklaşan Instagram takipçisi ve 10 milyonu göğüsleyen YouTube takipçisiyle kızımız, fenomenlerin şahı desem yeridir. Charli’nin bu başarısının ardından bütün ailesi fenomenliğe soyunmuş. Kardeşi Dixie de aynı yolda kopmuş gidiyor; fotoğrafçı ve fitnesscı annelerinin-politikacı babalarının kendi YouTube kanalları var ve aile, United Talent Agency ile bomba bir anlaşma imzalamış. Baba, kendisini “Aile CEO’su” olarak tanımlıyor. Charli’nin başarısının ardında dansçı olması yatıyor, zira kendisi 3 yaşından beri dans ediyor. TikTok’a dans videoları çekerek başlıyor yayın hayatına. Esas çıkışını ise Renegade isimli şarkı için hazırladığı dansla yapıyor. Bu video, tam anlamıyla yıkıp geçiyor ortalığı. Söz konusu dans videosu, her ne kadar Charli’nin icadı gibi görünse de sonradan ortaya çıkıyor ki Jalaiah Harmon isimli bir kızdan araklamaymış. Charli, doğru bir strateji izleyip Jalaiah ile buzları eritiyor ve beraber bir dans videosu çekip yayınlıyorlar.
Gelene hay hay
Madem bu yola baş koyduk, reklamın iyisi kötüsü olmaz diyen D’Amelio familyası, tuhaf bir YouTube videosu servis ediyor halka. Videoda, özel aşçı Aaron May, kendilerine yemek pişiriyor, onlar da sofraya oturup afiyetle yemeye koyuluyorlar. Derken Dixie kızımız, yediği canlının salyangoz olduğunu öğrenip masaya kusuyor. Ve hop, Charli neredeyse 1 milyona yakın takipçi kaybediyor Tiktok’ta. Fakat durun, oradan gidenlere bay bay, Instagram ve YouTube hesabına gelenlere hay hay diyor. Stratejiye gel, kazanılan paraları hayal et. Özetle diyorum ki, fenomenlik mesleğini etraflıca düşünelim.
Yeni Kardashianlar
Hesaplamalara göre, YouTube’da bir kanalın yüz milyon takipçiye ulaşması 14 yıl civarı sürüyor. Charli D’Amelio ise bu rakama sadece bir buçuk yıl içerisinde ulaştı. D’Amelio ailesine yeni Kardashianlar gözüyle bakılıyor.