“Le Domaine” isimli cilt bakım markasıyla güzellik sektörüne giriş yapan Brad Pitt ve güzelliğe yatırım yapan diğer ünlü erkekleri merkeze aldık bu hafta
"Aşkım senin botoksun gelmiş.”
“Senin yanaklara da hafif dolgu lazım bebiş!”
Pandemiden hemen sonraki açılma döneminde bir araya geldiğim çift, birbirine aynen bunları söylemişti. Ve ardından masada, hepimizin önünde bir estetik kliniğini arayıp beraber randevu almışlardı. Ta eskiden tanıdığım, gece beraber uyuduğu erkek arkadaşının yanından kalkıp gizlice makyajını yaparak uyumaya devam eden bir kız gelmişti o an aklıma. Güzellik, gizli kapaklı işti bir zamanlar. Hayat akarken kucağımıza düşen botoks, dolgu, vitamin iğnesi gibi uygulamaları yaptırırken en yakın kız arkadaşımıza bile söylemiyorduk. Lakin artık, “Sende bir güzellik var, yüzüne ne yaptırdın?”, “Hiçbir şey. Avokado yiyorum!” diyaloğunu geride bıraktık. Hepimiz estetik olasılıklara üç aşağı beş yukarı hâkimiz ve salak değiliz. Yaş/görünüm hesaplaması yapınca kimin, yüzüne ne yaptırdığını şıp diye anlıyoruz.
Çiftli estetik
Bundan böyle her şey hodri meydan! Biz kadınlar, açık açık konuşuyoruz işlemlerimizi. Hatta sadece biz değil, erkekler de gayet rahat. Bu rahatlamanın en büyük sebebi ise pandemi döneminde burun buruna oturup karşılıklı kusurlarımızı görmemiz oldu. Hele ki beyler, dip boyası gelen hanımların saçını boyamaya başladığında ortam iyice yumuşadı. Çiftli estetik dönemi de start alıverdi. Çiftler el ele tutuşup dolguya, botoksa gidiyor. Küresel erkek bakım pazarında en çok pay sahibi olan bölgeler sırasıyla Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya-Pasifik. Güzellik sektörüne erkeklerin ilgisi artmaya başladıkça markalar onlara özel yüz yıkama jeli, nemlendirici, tüy dökücü, sakal yağı, duş jeli gibi ürünler geliştirdi. Statista’nın verileri der ki; cilt bakım ürünleri pazarının değeri, 2025 yılında 177 milyar doları bulacak. ‘Kardashian’ları geçtim, sadece bu yıl Scarlett Johansson, Alicia Keys, Courtney Cox, Hailey Bieber ve Selena Gomez gibi isimlerim malum kategoriye yatırım yapması boşa değil yani. Ve hatta erkek ‘celebrity’lerin güzellik ürünleri de piyasa hızla sürülüyor.
Brad Pitt etkisi
Ünlüler ve hayranlar arasında sağlam bir bağ var, bu kesin. Ünlüler, hayranlarına güvenerek ve karlılığı amaçlayarak bir marka oluşturuyor; hayranlar da sadakat göstererek bu ürünü satın alıyor, denklem böyle kuruluyor. Dünyaca efsane olan Brad Pitt gibi bir ismin marka çıkarması, hele de güzellik sektörüne adım atması, haliyle büyük ses getirdi. Eski aşkı, şimdiki dostu Gwyneth Paltrow için “Gwyneth’in Goop ile yakaladığı başarıyı seviyorum. Bir imparatorluk inşa etti,” diye bir yorum yapan Brad de, “Le Domaine” ile kendi güzellik imparatorluğunu kuracak mı dersiniz? O, kendi markasını asla bir celebrity işi olarak adlandırmıyor, yani bilindik denkleme kafa tutuyor. Sıfır atıklı, sağlıklı bir içerikle kaliteli yaş almayı merkeze koymuş. Üzüm bağlarının arasında çektiği tanıtım filmini izlediğimde, şimdiye dek hiçbir ünlünün güzellik markasını almayı düşünmediğimi, fakat Brad’in ürünlerini almak istediğimi fark ettim. İşte biz buna Brad Pitt etkisi diyoruz!
Harry Styles
Harry’nin güzellik markası çıkarmasından daha doğal ne olabilirdi? Adamın üzerinden süs akıyor, bakım akıyor. Zincirlerini kırmak, normlardan ve beklentilerden kurtulmak isteyen, cinsiyetsiz bakış açısına inanan herkes onu örnek alıyor. “Pleasing by Harry Styles” isimli markasında renk renk ojeler, vegan cilt bakım ürünleri var.
Idris Elba
Idris ve eşi Sabrina, gerçek bir ‘power couple’dır. Bu güçlerini evin dışına çıkarıp, “Coupledom” isimli bir cilt bakım markası yarattılar. “Kendimi fiziksel olarak beğenmem, ilişkimize de fayda sağlıyor” diyen Idris, güzellik markası konusunda hayli iddialı.
Pharrell Williams
“Humanrace” isimli markasıyla güzellik piyasasına iddialı bir giriş yapan Pharrell, kırışıklık karşıtı, kokusuz ve PH dengeli ürünlerinin onun göz bebeği olduğunu söylüyor. Bir de vücut ürünleri gamı ekleniyor markaya bu yıl.
Alex Rodriguez
Jennifer Lopez ile birlikteliği süresince “Bu adam yüzüne ne sürüyor da bu renk oluyor?” diye sorduk hep. Cevap gecikmedi, erkeklere özel, “The Blur Stick” isimli, nemlendirici bazlı bir kapatıcı piyasaya sürdü Alex.