Kechi Sailing şirketi, hayali define haritalarıyla kurumsal denizcilik ve yelken eğitimi düzenliyor. İnsan kaynakları yönetimlerinin yelken eğitimleri ile sağladıkları verimlilik
artışı korsan definelerinin çok üstünde katkı sağlıyor
Kechi Sailing Yatçılık Eğitim Merkezi, 1998 yılında donanmadan ayrılan bir ekip tarafından kuruldu. Kurumlara yelken eğitimi sunuyor. İstanbul’un yanı sıra Bodrum’da eğitim veriyor. 25 kişilik kadro ile çalışıyor. Kechi Sailing Yelken Okulu’nu öne çıkaran özelliği ise diğer eğitim birimlerinde olan denizcilik tecrübesine ek olarak, bünyesinde şirket yönetimi, şirket içi eğitimler, insan kaynakları yönetimi gibi konularda uzman denizcilerin bulunması.
Kechi Sailing’in kurucusu İbrahim Duman Deniz Harp Okulu’ndan mezun oldu. Daha sonra İşletme Yönetimi konusunda yüksek lisans, İnsan Kaynakları Performans Yönetimi konusunda da doktora yaptı. 30 yılı aşkın denizcilik ve yatçılık birikimi ile yöneticilik birikimlerini Kechi Sailing’de bir araya getirdi. Kechi Yelken Okulu’nun diğer yöneticisi Süleyman
Er, Deniz Harp Okulunu bitirdi.
Denizcilik, stratejik ve operasyonel planlama, yönetim organizasyonu konularında uzmanlaştı.
Kechi Sailing’in yöneticisi
İbrahim Duman, verdikleri kurumsal eğitim ile ilgili olarak şunları aktarıyor: “Denizcilik ve yelken aktivitelerini, şirketlerin insan kaynakları
bölümlerinde eğitim, kurumsal iletişim bölümlerinde marka yönetimi, pazarlama bölümleri için de marka lansmanı odaklı veriyoruz. Eğitimleri, kendimize ait Azuree 40 yelkenli tekne filosu ile yapıyoruz. Kurumsal eğitimlerin yanı sıra, Amatör Denizci eğitimleri, ileri seviyede yelkenli yatçılık eğitimleri, yat kaptanlığı eğitimleri, yat yarışçılığı eğitimleri veriyoruz.”
Gizli adadaki korsan hazinesinin peşinde
İbrahim Duman, özellikle kurumların hafta sonuna yönelik bir ya da iki günlük eğitim programlarının oldukça verimli geçtiğini belirtiyor: “Bir ya da iki günlük hafta sonu programının görünür tarafı eğlence olmakla birlikte, takım bireyleri arasında seyir esnasında kurulacak güçlü iletişim, takım ruhunu geliştiriyor. Pratik açıdan bakıldığında, katılımcılar ekip olarak ‘aynı gemide olma’ duygusunun
ne anlama geldiğini içlerinde hissediyorlar. Katılımcıların görev ve sorumlulukları seyir öncesi belirleniyor, teorik olarak verilen ön brifingle de emniyet kuralları ve herkesin görevleri anlatılıyor. Bu programlar Kalamış’tan başlıyor, Prens Adaları’na gidilip yine Kalamış’a dönülüyor ya da Sarayburnu, Kızkulesi ve İstanbul Boğazı’nda bir program yapılıyor. Şirket yöneticileri için düzenlediğimiz bir günlük takım çalışması programı eğlenceli olduğu kadar şirket içi eğitimde de önemli faydalar sağlıyor.
Mission İstanbul Secret Island temalı teknede takım çalışması programında, bir deniz haritası üzerine define yerini işliyoruz. Bir gün süreli bu programda eğitim; eğlence, strateji, liderlik ve takım arkadaşlığına yönelik gerçekleşiyor. Kurgulanan senaryoda ekip, alt takımlar halinde gruplandırılıyor. Her bir teknedeki takım, kendilerine verilen haritalar, koordinatlar ve yönergelerle kendilerini gizli adaya götürecek şifreleri denizde bulmaya çalışıyor. Şifreleri bulan
ekip zaman kaybetmeden hazineye ulaşmak için yelken seyri yapar.
Koordinasyon, işbirliği, liderlik ve iç iletişim...
Şirketlerde liderlik, takım ruhu, kriz dönemlerinde doğru karar alma gibi konularda denizcilik ve yelkenin önemi üzerine çok konuşulur, yazılır, çizilir. Peki şirket yönetmek ile yelkenli bir tekneyi yönetmek arasında ne gibi benzerlik ve ilişkiler var: Bu konuda Kechi Sailing Yelken Okulu’nun yöneticileri ilginç tespitler yapıyor.
Yelken ve deniz, kurumsal yönetim hayatı ile mükemmel bir benzerlik gösteriyor. Yelken ve deniz, etkili iletişim bulunmayan bir çalışma ortamında; takım üyelerini empati kurma ve duyarlı hale getirme konularında ideal bir yoldur çünkü denizde zorlukları birlikte yaşayıp ortak kaderi paylaşmak ve hedefe ulaşmak için takım çalışması gereklidir. Yelken ile öğrenme, hızlı, keyifli ve çok etkili bir yoldur. Bu özellikleri nedeniyle yelken; bir kurumun yönetim kadrosunda günlük iş süreçlerine pozitif değer katarak farklı görüşler arasında paralellik sağlar. Bu yöntem ile şirket yönetimi, takımın temel unsurları olan; koordinasyon, işbirliği, liderlik gelişimi ve iç iletişim konularında gelişimi artırır.
İbrahim Duman, ortakları ile birlikte hem denizcilik tecrübesi hem de insan kaynakları alanındaki uzmanlığını birleştirip şirketler için kurumsal yelken eğitimi veriyor.
Haritada şu bilgiler yazılı: Gemimiz korkunç bir fırtına ile karşılaştı. Batmaktan kurtulamadık. Gemide hazinenin yerini gösteren bir harita vardı. Haydi şimdi yelkenler fora...
Tekneyle şirketin benzerliği
Aşağıdaki cümlelerde, parantez içindeki kelimeleri değiştirdiğinizde, bir şirket ya da tekne yönetiminde yapılması gereken işlerin ve amaçların ne kadar da örtüştüğünü göreceksiniz.
* Teknede mürettebat (şirkette yönetim ekibi) ve bir takım olarak çalışma becerisi...
* Denizin (pazarın) tahmin edilemezliği ve mevcut koşulları değiştirme, yeni koşullar oluşturma gibi inisiyatif kullanmak...
* Kaptan (şirkette yönlendirici lider) ve takım yönetimi faaliyeti...
* Tekne sorumluluğu (kurumsal sorumluluk) üzerine rollerin ve bireyin öneminin kavranması...
* Bir takım olarak hedef ve navigasyon planının (şirket stratejisi) başarısı...
* Teknede (küçük bir alanda) yaşayarak ekibi yönetme yeteneğini geliştirme...
* Yelken yarışı kuralları ve takımlar arası rekabet (Kanunlar, piyasa ve rekabetçi satış stratejilerine uyum)...
* Takımın (mürettebatın) diğer üyelerine güvenme ve her takım üyesinin elinden geleni ortaya koyması...
* Beklenmeyen sorunlar (navigasyon, değişen hava şartları) karşısında hemen aksiyona geçme ve çözüm odaklı olma becerisi... (Kriz dönemlerinde hızlı karar alabilme yeteneği)
* Tekne ve yelkenlerin (kurumun ekipmanının ve insan kaynaklarının)
doğru kullanımı...
NİSAN AYI FIRTINA TAKVİMİ
* 7 Nisan: Kırlangıç fırtınası
* 12 Nisan: Fırtına (3 gün)
* 18 Nisan: Kuğu Fırtınası
* 21 Nisan: Sitte-i sevr’in başı
* 26 Nisan: Sitte-i sevr’in sonu
* 28 Nisan: Fırtına (3 gün)
Not: Sitte-i sevr TDK Büyük Sözlük’te “öküz soğuğu” diye tanımlanıyor.