Marmaris Motosiklet Kulübü’nün her yıl Aktur, Datça’da düzenlediği MARMOK festivalinin üçüncüsü 22-28 Haziran tarihlerinde gerçekleştirildi. Türkiye’nin dört yanından gelen 1000’e yakın motosikletçi bir hafta boyunca yarışmalar, partiler ve motosiklet turları da içeren tatilin tadını çıkardı, motosikletçi dayanışmasının ruhunu özümsedi.
Kene korkusu ve bir haftalık süresi yüzünden bu yıl biraz sönük geçen festivalden bir unsura odaklanacağım, 23 yaşındaki kadın motorcu Seda Günçe’ye... Ankaralı Seda, motosikletiyle geldiği MARMOK festivalinde “Best of Woman Riders” (En iyi kadın motosikletçi) seçildi.
Motosiklete çocukluğundan beri tutkun olan Seda, ilk motoru olan Honda CBR 600 F’ini geçen yıl satın almış.
İlk motor tercihinden de anlaşılacağı gibi bir SuperSport tutkunu olan Seda şunları söylüyor: “Motorumun oturuşunu, sesini, performansını, ivmelenişini, viraja yatışını, rengini, sonradan yaptırdığım mavi çıkartmalarını, vitese taktığımda gelen ‘tık’ sesini, kısacası her şeyini çok seviyorum.
Çok şükür kazasız belasız, düşmeden, yana yatmadan bir yılı tamamladık oğlumla ve 12 bin kilometreyi devirdik.
Motorumu ilk aldığım zaman gitmeyi çok istediğim fakat acemi olduğum için gitmemem gerektiğini bildiğim MARMOK festivaline ise bu sene tek başıma Ankara’dan yola çıkarak ve bir gece Denizli’de konaklayarak ulaştım.
İnsanlar bunu duyduklarında gözlerini açarak beni tebrik ediyorlar. Oysa çok daha uzak yerlerden gelmiş yüzlerce motorcu var orada. Onlara da şaşıralım o zaman hep beraber. Ben motorcuyum. Yol yapmalıyım zaten. Normali bu.”
Seda’nın motosiklete başlamak isteyenlere tavsiyesi ise şu: “Beni örnek almayın, büyük motorla başlamayın.”
Yedi haftada Amsterdam’dan Pekin’eGeçen cumartesi Sirkeci-Harem arabalı vapurunda rastladığım iki motosikletçiyle benzin almak için durduğum yakıt istasyonunda toslaştık.
Wouter ve Michiel van Waning kardeşler Pekin Olimpiyatları şerefine düzenlenen ve yoksul çocukların spor yapma hakkına dikkat çeken “Right to Play” isimli bir organizasyon kapsamında Amsterdam’dan Pekin’e doğru Going Dutch isimli konvoyla yol alıyorlarmış. Yolculukları yedi hafta sürecekmiş.
Ayaküstü eğlenceli bir sohbet ettik. Dikkatimi çeken Wouter’in (sağda) zorlu yolculukta 36 yaşında olan bir Moto Guzzi V7 kullanmasıydı. Bu motosikletin, şimdiye kadar yapılmış en iyi touring makinelerden biri olduğunu söyleyenler var. Tipine hayran kaldım.
Onları haber yapacağımı söyledikten sonra bol şans dileyip yoluma devam ettim.
Şeker gibi bir skuter: Kymco Super 8 125Bu haftaki test objemiz, Tayvan markası Kymco’nun yeni skuteri Super 8. Tasarımı ve renkleriyle trafikte hemen fark edilip bakışları üzerine çeken Super 8, 3550 YTL’ye satılıyor. Şeker gibi çünkü bu skuter lolipopa benziyor.
Super 8’i test eden Milliyet’in kurye takımından Fikri Sağlam, bu şeker skuteri şöyle tanımladı: “Tasarımı ve kullanılan malzemeyle diğer skuterlerden ayrılıyor. Yol tutuşu, virajlardaki tepkisi, kalkışlardaki çevikliği mükemmel. Süspansiyonu, yoldan kaynaklanan sarsıntıları emiyor ve kullanıcısına hissettirmiyor. Frenler güven veriyor; büyük tekerlekli olması da motosikletin güvenilirliğini artıran önemli bir etken.”
Hedef kitlesi gençler, yazlıkçılar, kent içi pratik ulaşım arayanlar olan Super 8’in diğer teknik detayları şöyle: 110 kg,
dört zamanlı, hava soğutmalı motor, maksimum güç 9.6/7500.
YBR 125 ile dünya turuYaklaşık iki yıl önce, Yamaha’nın şehir içi ulaşım için tasarladığı YBR 125’lerin dayanıklılığını ispatlamak için, iki YBR ile Everest’e çıktıklarını okumuştum. Operasyon başarıyla tamamlanmış; Türkiye’de de çok tutulan YBR 125 sağlamlık konusunda rüştünü ispat etmişti. Şimdi, YBR 125 motosikletleriyle Arjantin’den dünya turuna çıkan Gustavo Cieslar ve Elke Jeannette Pahl’a dikkat çekeceğim. Çift, 22 Aralık 2003’te başlayan maceralarını tamamladıklarında, bu 125 cc’lik motosikletlerle 47 ülke, beş kıtayı dolaşarak 150 bin km yol katetmiş olacaklar.
“Hayallere Yolculuk” macerasının durağı geçtiğimiz günlerde Beldeyama’nın İstinye tesisleriydi; çift, Beldeyama’ya uğrayarak motosikletlerinin bakımını yaptırdı. 54 aydır yolda olan Cieslar ve Pahl, İstanbul’dan sonra İran, Pakistan ve Hindistan’a doğru yeniden yola koyuldu. İkili, kendilerini ve maceralı yolculuklarının hikayelerini www.re-moto.com/ adresinde anlatıyor.