Yıkış dökük binalar..
Yanmış okullar, tahrip edilmiş camiler..
Delik deşik edilmiş ambulanslar..
Hurdaya dönmüş araçlar..
Barikatlarla kesilmiş yollar..
Moloz yığınları arasında zaman zaman top oynayan çocuklar..
Çocuklar, çocuklar, çocuklar..
Güneydoğu’dan aylardır gelen fotoğraf bu..
Sonuç ne olacak?
Bilen var mı?
Peki, tahmin eden var mı?
Yok..
Tabii ki devletin ‘Pes ettim, söküp atamadım. Cizre’yi, Silopi’yi, Sur’u PKK’ya bıraktım’ diyecek hali yok..
Bir ay mı olur, üç ay mı, altı ay mı bilemem, o ilçeler eninde sonunda temizlenecek..
Çatışmalar bir gün bitecek.. Bu ayrı bir konu..
Ben bir sonraki aşamayı soruyorum..
İktidarın o güne yönelik planı var mı?
Acil eylem planı..
Zannetmiyorum!..
Yüz binlerce insanın yaşamı değişti.. Evi yıkıldı, işyeri çöktü..
Vergi ertelemesiyle..
Konut yardımıyla..
Faizsiz krediyle çözülecek mesele değil..
İnsanların hayatı değişti, yaşama sevincinden eser kalmadı, geleceği karardı..
Hele gençler, hele çocuklar!..
Onların geçirdiği travma daha da ağır.. Eğitim kayıplarını 15 günlük sömestr tatilinde telafi ederiz.. En iyi okullarda eğitim veririz demenin propaganda yapmaktan öte bir anlamı yok..
Hem de boş propaganda!.
O çocuklar bu travmayı nasıl atlatacak?
Psikolog mı lazım?
Psikiyatr mı?
Toplum bilimci mi?
Kimlerin kapısını çalmalıyız?
O insanlar harabeye dönen mahallelerine geri döndüğünde ne hissedecek?.. Yıkılmış, yakılmış evlerine..
Veya geri dönmezse ne düşünecek?
Çok değil, altı ay, bir yıl önceki yaşamına nasıl kavuşacak?
Kavuşamayacak mı?
Bizi bekleyen yüz binlere insanın yaşadığı, yaşayacağı derin travmadır..
Depremin insanlar üzerindeki etkisini yaşadık, gördük.. Psikolojik sorunlarla baş edilemiyor..
Bu depremden de beter..
Aylarca süren savaşın mağduru o insanlar..
Devletin acil eylem planı var mı?
O ilçeleri, o toprakları, o insanları, o gençleri, o çocukları hayata kazandırmak için ne yapacak?
Dün bir resim gördüm.. Çocuk, TOMA’nın resmini çizmiş.. Ama rengârenk boyamış..
TOMA kuşa su sıkıyor..
Suriye’den gelen mülteci çocuklar böyle resimler çizerdi.. Silah, top, tüfek resmi çizerdi..
Hafızalarına kazınan oydu..
Onu resmediyorlardı!..