Geçtiğimiz günlerde tanıtılan ve bu ay içinde İzmit’te üretilmeye başlanacak olan yeni yerli Bayon, Hyundai’nin Türkiye’deki hedeflerini de yükseltti
Hyundai Assan’ın 50 milyon euro’nun üzerinde bir yatırımla Türkiye’de üreteceğini açıkladığı yeni modeli “Bayon”, geçtiğimiz günlerde tanıtıldı. Mart ayı içerisinde Hyundai Assan’ın İzmit tesisindeki bantlardan inmeye başlayacak Bayon, Mayıs ayında da Türkiye yollarına çıkacak.
Hyundai’nin Avrupa ve Türkiye’deki en küçük SUV modeli olan Bayon, crossover B-SUV segmentinde yer alıyor. Geçtiğimiz yıl satışa sunulan İzmitli yeni nesil i20’nin platformunda geliştirilen Bayon, Hyundai’nin popüler B-SUV modeli KONA’nın altında konumlandırılacak. Tasarımı, pratikliği, güvenliği, donanımları ve motor seçenekleriyle dikkat çeken Bayon, ilk etapta Nisan’da Avrupa pazarlarında, Mayıs’ta da Türkiye’de satışa sunulacak. Bununla birlikte Bayon, Hyundai Assan’da i10 ve i20 ile birlikte üretilecek.
Yeni i20 ile birlikte ilk kez hafif hibrit motor seçenekli araç üretimine başlayan Hyundai Assan, bu motoru Bayon’da da kullanacak. 48V hafif hibrit teknolojisi, Bayon’da 120 beygirlik 1.0 T-GDI motor ile alınabilecek. Bunun haricinde Yeni i20’de olduğu gibi ikisi de 100 PS güç üreten 1.0 T-GDI ve 1.4 lt atmosferik motor seçenekleri de 6 ileri Akıllı Manuel Şanzıman (6iMT) veya 7 ileri çift kavramalı şanzıman (7DCT) ile satın alınabilecek.
‘Heyecan verici’
Bayon modelinin, sadece Türkiye’de üretilecek olmasından büyük heyecan duyduğunu belirten Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “Bayon, bizim için yepyeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyor... Yepyeni bir aracın daha Türkiye’de üretilecek olmasından büyük gurur duyuyoruz... İzmit fabrikamızda bu yıl tüm dünya için 30 bin adetten fazla Bayon üretmeyi planlıyoruz” dedi.
Bayon modelinin şimdiden Türkiye’de ve Avrupa’da ilgi gördüğünü belirten Berkel, “Aracımız tanıtıldıktan hemen sonra Avrupa’da ön sipariş almaya başlandı. Türkiye’de de çağrı merkezimizi ve yetkili satıcılarımızı 1.000’den fazla kişi aradı ve talepleri toplamaya başladık... Üretim planlamalarımızı talebe göre adapte edebilmek için çalışmalarımızı hızlandırdık” ifadelerini kullandı. Markanın SUV ailesinin daha da genişleyeceğini söyleyen Murat Berkel, şöyle devam etti:
“Bayon bizim SUV ailemizdeki başlangıç seviyesi modelimiz olacak. Yine B-SUV segmentindeki Kona’yı yenilenen yüzü ve özellikleriyle Aralık ayında satışa sunduk. Tucson ise yepyeni tasarımı, çağın ötesinde teknolojileri ve üstün güvenlik ekipmanlarıyla yakın zamanda geliyor. D segmenti SUV’deki güçlü bir geçmişe sahip olan Santa Fe modelimiz de yenilenen özellikleri ve 1.6 lt hibrit motoruyla kısa süre içinde Türkiye yollarına çıkacak. Ayrıca KONA’nın uzun zamandır beklenen yüzde 100 elektrikli versiyonunu da yılın ikinci yarısında satışa sunacağız. Böylece tamamen yenilenen ve daha da güçlü hale gelen SUV ailemizle Türkiye’nin en çok arzu edilen markası olmayı hedefliyoruz.”
Günsel’in ardında kadınlar var
KKTC’de hayata geçirilen elektrikli otomobil projesi Günsel, adından söz ettirmeyi sürdürürken, projenin her adımını kadınlara emanet etmiş. Nitekim Günsel’de kadınlar, tasarımcı, endüstriyel tasarım mühendisi, tedarik mühendisi, proje mühendisi, otomotiv mühendisi, makine mühendisi, kompozit mühendisi, kablaj mühendisi olarak farklı birimlerde görev alıyor. Çalışanların 3’te biri kadınlardan oluşuyor.
Çalışma arkadaşlarıyla çektirdiği fotoğrafa 7 aylık bebeğiyle katılan Günsel Kurucu Yönetim Kurulu Üyesi Tuba Güven Zurnacı, elektrikli otomobil şirketlerinin kadın istihdamının en yoğun olduğu şirketlerin başında geleceğini söylüyor.
Kadınların Günsel’in her biriminde sorumluluk alarak liderlik ettiğini söyleyen Zurnacı, “Günsel’de kadın istihdamını artırmaya devam edeceğiz. Günsel’in kapıları geleceği değiştirmek isteyen kadınlara sonuna kadar açık” ifadesini kullandı.
Pandemide hibrite ilgi artışa geçti
Pandemi dönemiyle birlikte benzinli ve dizel araçlar yerine çevreci otomobillerde ilgi artarken, filolar da buna ayak uydurmuş durumda. Hibrit otomobillere Türkiye’de de öncülük eden Toyota, bu kapsamda söz konusu teknolojiyle donatılmış araçlarda adeta talep patlaması yaşıyor. Bu yılın ilk iki ayında Türkiye otomobil pazarında hibritlerin payı yüzde 8.7’ye yükselirken, dizellerin payı yüzde 27.4’e geriledi. Türkiye’den 2021 yılı için hibrit motorlu 28 bin filo aracı talebi alan Toyota, halen Türk pazarında satılan her 100 hibrit araçtan 90’ının satışını gerçekleştiriyor.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Kişisel çevreci hibrit araç talebi özel kurumlara, kamu kurumlarına ve filo taleplerine yoğun olarak yansımış durumda. Bir iki yıl önceden başlayan ve bu yıl artarak devam eden hibrit otomobil taleplerini karşılamak ve yeteri kadar araç bulmak için yoğun bir şekilde uğraşıyoruz” dedi. Bozkurt, son iki yıldır katlanarak artan yoğun taleple birlikte filolarda hibritlerin, dizelin yerini almaya başladığını da kaydederek, “2020’de toplam hibrit satışımız 16 bin 55 adet olmuştu. Yoğun filo talebiyle 2021 yılında bir rekora imza atarak hibrit araç satışımızın önemli bir seviyeye gelmesini bekliyorum. Toyota hibrit otomobil kullanıcısı 750 kişiyle yaptırdığımız anket de bunu doğrular nitelikte. Ankette memnuniyet ve tavsiye oranı yüzde 90’ı aşarken, tekrar hibrit otomobil alırım diyenlerin oranı yüzde 85 seviyesinde” diye konuştu.
Suzuki’den mart ayına özel avantajlı kampanya!
Suzuki, mart ayında Swift Hibrit ve Vitara modellerine özel avantajlı kampanya başlattı. Kampanya kapsamında, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.1 litre yakıt tüketimi sunan ve zengin standart güvenlik donanım özellikleri bulunan otomatik vitesli Suzuki Swift Hibrit’e sadece 189 bin 900 TL’ye sahip olunabiliyor. 80 bin TL’ye 12 ay boyunca 0 faiz avantajı da Swift Hibrit’in mart ayı ayrıcalıkları arasında yer alıyor.
Ayrıca “4x4 Bizden” uygulaması kapsamında 4x2 fiyatına en yüksek donanım seviyesindeki ALLGRIP 4x4 sürüş sistemli Suzuki Vitara, mart ayına özel 330 bin 800 TL veya 100 bin TL’ye 12 ay boyunca yüzde 0 faizli kredi imkânıyla sunuluyor.