TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Saydam, pandemide çipler ve hammaddelerin ne denli önemli olduğunu öğrendiklerini kaydederken, "Ukrayna savaşının da, neon, kripton gibi malzemelerin süreci ne kadar etkilediğini gördüklerini" belirtti.
Türkiye otomotiv yan sanayisinin çatı kuruluşu olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 43. Olağan Genel Kurulu’nda konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, Ukrayna savaşının farklı şeyler öğrettiğine dikkat çekti. Saydam, “Ukrayna savaşı bize bilmediğimiz şeyler de öğretti. Araçlarda kullanılan çiplerin ne kadar önemli olduğunu pandemide öğrenmiştik. Arkasından kullandığımız hammaddelerin de ne kadar mühim olduğunu öğrendik. Şimdi de sarf malzemelerinin süreci ne kadar etkilediğini görüyoruz. Ukrayna ve Rusya’nın dünyada yüzde 87’sini gerçekleştirdikleri, sadece çiplerde kullanılan sarf malzemesi olan neon, kripton gazlarının temininde bir sorun yaşanması, araç üretimini olumsuz etkileyecek” dedi.
Elektrikleşme konusunda da değerlendirmeler yapan Saydam, “Bir taraftan ülkemizde yeni teknolojilerde üretim yaparken diğer taraftan faz farkıyla elektrikleşmenin daha sonra olacağı ülkelerde gerçekleşecek konvansiyonel araçların üretim fırsatlarını kovalamalıyız” dedi. Yurt dışında üretim gerekebileceğine de vurgu yapan Albert Saydam, “Bir aracın yüzde 80’ini üretme yetkinliğimiz var. 2030’da bunun yüzde 15’e düşme riski vardı fakat bu konuda açıklanan yatırımlar, 2030’a olumlu bakmamızı sağlıyor” diye konuştu.
Tedarik sanayisinin toplam ihracattan aldığı payın arttığını vurgulayan Saydam, “İlk iki aya baktığımızda yüzde 44’e çıktı. Otomotiv tedarik sanayi olarak yüzde 50 oranını yakalamayı hedefliyoruz” ifadelerini de kullandı.
296 GT3: Şimdilik çizimlerde...
Ferrari, GT yarışlarındaki geleceğini temsil eden "296 GT3"ün çizimlerini paylaştı. 296 GTB modelinin temelleri üzerinde şekillenen GT3, günümüze kadar 770 kez start alıp, 429 galibiyet ile 107 şampiyonluk kazanan "488 GT3" modelinin mirasını devralıyor. Ferrari, yeni GT3'ü önümüzdeki aylarda pistte geliştirmeye başlayacak. 6 silindirli bir motorla donatılan 296 GT3, Ferrari’nin piste dönüşünü simgeliyor.
‘Müşteri kimliğimiz değişti’
Skoda'nın önemli modellerinden biri olan Fabia'nın yeni nesli Türkiye'de de satışa sunuldu. Farklı güçlerde 1.0 lt motor seçeneğiyle satışa çıkan yeni Fabia, lansmana özel 379 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla yerini aldı. Modelin basın toplantısında konuşan Yüce Auto-SKODA Genel Müdürü Zafer Başar, 2014 yılında satışa çıkan Fabia'nın 3’üncü neslinin müşteri yaş ortalamasının 39.5 olduğunu kaydederken, yeni nesil Fabia ile yaş ortalamasının 35-36’lara inmesini beklediklerini söyledi.
2018 yılında yeni ürün gamının oluşmasıyla beraber müşteri kimliğinde de büyük değişiklikler olduğunu vurgulayan Başar, "Ortalama müşteri yaşımız 5 yaş birden düşerek 42’ye indi. Yeni Skoda konsepti, daha genç bir nüfusa hitap ediyor. 2018 yılına kadar müşterilerimizin yüzde 25’i kadındı. Bugün yüzde 30 seviyesine ulaştı. Kadınların sevdiği, beyaz yakalıların tercih ettiği bir marka haline geldik. Büyümemizde bireysel müşterilerimiz önemli rol oynuyor. O yüzden filo satışlarımızı toplam satışlarımız içerisinde yüzde 25 civarında tutmaya çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.
Fabia, Türkiye'de 95 (manuel) ve 110 PS'lik 1.0 lt TSI motorla geliyor. Aerodinamik jantlar, aynalar ve aktif ayarlanabilir soğutma panjurlarının bulunduğu aracın üst donanımlarında dijital gösterge paneli de yer alıyor.
OİB’in ‘elektrikli’ turu
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), dünyada yaşanan dönüşümün parçası olma vizyonuyla gerçekleştirdiği yurt dışı heyet gezilerine Fransa ile devam etti. OİB’in düzenlediği Fransa-Renault OEM Sektörel Ticaret Heyeti, Paris’te bir dizi temaslarda bulundu. Fransız-Renault Sektörel Ticaret Heyetinde, kompozit malzemelerden elektronik malzemelere kadar birçok ürün grubunda faaliyet gösteren 14 Türk otomotiv firmasını temsilen 15 yetkili yer aldı. Heyet, ziyaret sayesinde Fransa’da ikili iş görüşmeleri de gerçekleştirdi.