İlk kez 2014 Paris Otomobil Fuarı’nda konsept olarak gösterilen C-HR, iki yıl sonra üretime geçmiş ve C-SUV segmentine daha önce hiç olmadığı kadar heyecan getirmişti. Toyota’nın, ilk defa tüm yeniliklerini paylaştığı “2022 Kenshiki Forum”da gösterdiği “C-HR prologue” da, Adapazarı’nda üretilen C-HR’ın yeni neslinin ipuçlarını gözler önüne serdi.
C-HR’ın DNA’sına sadık kalınarak geliştirildiği belli olan C-HR prologue, daha sofistike bir tasarıma kavuşmuş. C-HR prologue, daha büyük jantları, daha kısa ön-arka çıkıntıları ile sportif görünen araç, içerideki yaşam alanının artırılmasıyla da daha fazla pratiklik sunuyor.
Toyota C-HR prologue, aynı zamanda Toyota’nın karbon nötr hedefi için de önemli bir adım atarak C-SUV segmentine daha geniş elektrifikasyon seçenekleri getiriyor. Tam hibrit versiyona ek olarak Avrupa’da montajlanan bataryaya sahip plug-in hibrit seçeneği de olacak. Böylece Toyota’nın elektrikli, tam hibrit, şarj edilebilir hibrit ve yakıt hücreli elektrikli olmak üzere çok teknolojili ürün gamını güçlendiriyor.
İlk kez 2014 Paris Otomobil Fuarı’nda konsept olarak gösterilen C-HR, iki yıl sonra üretime geçmiş ve C-SUV segmentine daha önce hiç olmadığı kadar heyecan getirmişti. Toyota’nın, ilk defa tüm yeniliklerini paylaştığı “2022 Kenshiki Forum”da gösterdiği “C-HR prologue” da, Adapazarı’nda üretilen C-HR’ın yeni neslinin ipuçlarını gözler önüne serdi.
C-HR’ın DNA’sına sadık kalınarak geliştirildiği belli olan C-HR prologue, daha sofistike bir tasarıma kavuşmuş. C-HR prologue, daha büyük jantları, daha kısa ön-arka çıkıntıları ile sportif görünen araç, içerideki yaşam alanının artırılmasıyla da daha fazla pratiklik sunuyor.
Toyota C-HR prologue, aynı zamanda Toyota’nın karbon nötr hedefi için de önemli bir adım atarak C-SUV segmentine daha geniş elektrifikasyon seçenekleri getiriyor. Tam hibrit versiyona ek olarak Avrupa’da montajlanan bataryaya sahip plug-in hibrit seçeneği de olacak. Böylece Toyota’nın elektrikli, tam hibrit, şarj edilebilir hibrit ve yakıt hücreli elektrikli olmak üzere çok teknolojili ürün gamını güçlendiriyor.
Bu modele özel ayrı tesis kurdu
Mercedes-Benz Türk, Kuzey Amerika pazarı için özel geliştirilen “Tourrider” modeli için Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda 6 bin 600 metrekarelik özel bir üretim tesisi kurdu. Fabrikanın bu yeni üretim tesisinde karoserisi imal edilen Tourrider, fabrikanın “paslanmaz çelikten ürettiği ilk otobüs” unvanına da sahip.
Kuzey Amerika pazarındaki talepler doğrultusunda oluşturulan yeni otobüs projesinde hammadde olarak paslanmaz çelik seçildi. Böylece korozyon dayanımında pazarın beklentilerini karşılayan bir konsept sunuldu. Daimler Buses otobüs geliştirme ağı içinde, tamamen Türk mühendislerce geliştirilen paslanmaz çelik gövdenin prototipleri Türkiye’de üretilirken, montaj testleri de Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda gerçekleştirildi.
Öte yandan ilk defa bu otobüse özel, çok yüksek enerjileri sönümleme özelliği olan bir tampon geliştirildi. Bu sayede belli bir hıza kadar çarpmalarda aracın ön yüzeyindeki parçaların korunması ve aracın yola devam etmesi sağlanıyor.