Aftermarket Zirvesi’nde konuşan DEİK Yönetim Kurulu Üyesi Steven Young, 2050’ye kadar bağlanabilirlik, ikinci kentleşme, demografik enerji ve iklim olmak üzere 4 ana konunun öne çıkacağını vurguladı.
Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) düzenlediği Aftermarket Zirvesi’nde, otomotiv endüstrisinde yaşanan köklü değişimin satış sonrası pazarına yansımaları, sektörün karşılaştığı sorun ve problemlere çözüm önerileri masaya yatırıldı.
Zirvenin dikkat çekici isimlerinden DEİK Yönetim Kurulu Üyesi Steven Young, 2050’ye giderken bağlanabilirlik, ikinci kentleşme, demografik enerji ve iklim olmak üzere 4 ana konunun öne çıkacağını vurguladı. Young, “Akıllı cihazların sayısı 55 milyar adede yükselecek ve bu gittikçe hızlı şekilde artacak. 2050’ye geldiğimiz zaman dünya nüfusunun birçoğu artık büyük şehirlerde yaşamayı tercih edecek ve bu da şehirlerde altyapı konularında büyük bir imtihan olacak” dedi. Enerji ve iklim sorunlarının bugünden yaşanmaya başladığını ifade eden Young, dünyanın 2030’da daha fazla enerjiye ve daha fazla temiz suya ihtiyacı olacağını kaydetti.
Orta sınıfa geçiş
Young, şöyle devam etti:
“Gelecekten bahsederken eskiden terimler ve iş yapış şekli otomotiv sektöründe otomotiv teknolojisiydi. Ama artık öyle değil. Akıllı hareketlilikten bahsediyoruz. 2020 yılında nesnelerin internet sektörü zaten 250 milyar dolarlık bir sektör oluşturmuştu ve hızla artıyor. 2030’a kadar bu sektöre 15 trilyon dolar yatırım yapılacak. Dünyanın yazılım merkezi, Silikon Vadisi’nden öteye, Hindistan’a doğru kayıyor... Hindistan’a dikkat edin ve takip edin. Çok hızlı bir şekilde büyüyecek... Gelişmekte olan ülkelere yatırımlar, oradaki ekonomik aktivite ve tüketim artıyor. O bölgelerden yerel markalar çıkmaya başlıyor... Artık tedarik zinciri daha çok lokal geçecek. Ekonomileri canlandıran orta sınıflardır. Dolayısıyla burada görüyoruz ki nüfus, ağırlıklı gelişmekte olan ülkelerde. Düşük gelirden orta gelire geçen bir insan evvelden sahip olmadığı satın alma gücüne sahip olacak. Ve ilk defa belki bir araç alacak. Bu anlamda ekonomiler canlanmaya başlayacak.”
Geleceğin mobilitesindeki ana değişim trendlerinden birinin de hidrojen olacağını belirten Young, “Şu anda ağır vasıtalarda görüyoruz, yoğun bir şekilde deneniyor. Yavaş yavaş ticarileşmeye başladı. Fakat öngörümüz şu ki, 2030 yılı bir kırılma noktası olacak. Şu anda hala birim maliyetleri ve güvenlik konusunda çalışmalar var. Hidrojen binek ve hafif ticarilere yayıldığı zaman hızlı bir şekilde devam edecek” diye konuştu.
Young, hidrojende mevcut altyapıdan faydalanılabileceğini, depoyu 3 dakika doldurup 1000 kilometre menzile sahip olunabileceğini ve bunun da “sıfır emisyonlu” olduğuna dikkat çekti.
Bursa’da ‘elektrikli’ bir fuar
Türkiye’de de elektrikli otomobil satışları giderek artarkan, bu sektörün en yeni teknolojileri Bursa’daki fuarda sergilenecek. Tarsus Fuarcılık ve No On Fuarcılık’ın 16-18 Kasım tarihlerinde, 120 markanın katılımıyla Tüyap Bursa’da organize edeceği “Go Green Türkiye 2023”te, elektrikli araçlar, şarj teknolojileri, ekipman ve donanımları görücüye çıkacak.
‘Modern zamanlar’da yeniden doğdu
İngiltere’nin en eski otomobil üreticilerinden biri olan “AC Cars”, ikonik “AC Cobra”nın modern zamanlardaki versiyonu olan “GT Roadster”ı tanıttı geçtiğimiz günlerde. Bir stadyumda düzenlenen etkinlikle tanıtılan yeni “AC Cobra GT Roadster”, efsane modelden ilham alınarak tasarlansa da aslen tamamen modern bir otomobil. Eski AC Cobra’dan daha uzun olan otomobilin şasisinde güçlendirilmiş alüminyum kullanılırken, gövdesi ise karbon kompozit malzemelerle şekillendirilmiş ve sadece 50 kg olduğu belirtiliyor. Yeni Cobra GT Roadster, standard olarak 5.0 lt hacimli, süperşarjlı bir V8 motorla gelecek, 454 HP güç üretecek. Ayrıca bir üst versiyonda da 654 HP’lik bir güç paketi sunulacak. Motorlar 6 ileri manuel veya 10 ileri otomatik şanzımanla eşleştiriliyor.
İzmitli i20’ye makyaj
Hyundai, Avrupa için İzmit’te üretilen i20’nin makyajlanmış halinin fotoğraflarını paylaştı. Görsel revizyonun yanı sıra güvenlik ve bağlantı özelliklerinde ciddi geliştirmeler yapılan araç, bu yılın 3. çeyreğinde satışa sunulacak.
Yenilenen i20, şekli değişen ön tamponu, sportif radyatör ızgarasıyla dikkat çekerken, arka tamponu da yeniden tasarlanmış. Ayrıca i20, yeni tasarlanmış 16 ve 17 inç jantlarıyla da şık görünüyor. Aracın mevcut renklerine “Metalik Sarı”, “Gri” ve “Meta Mavi” eklenirken, sürücünün ve yolcuların ruh halini yeniden canlandırması için de kokpitin bazı bölümlerinde sarı renge yer verilmiş. Yenilenen i20, araç içi deneyimini yolcular için daha da kolay hale getiren en son bağlantı özellikleriyle birlikte geliyor. Araç, standart 4.2 inç LCD ekran, USB type-C, 4G ağına dayalı ikinci nesil eCall ve Over-the-Air (OTA) harita güncellemeleri ile donatılıyor. Makyajlı model, isteğe bağlı olarak 10,25 inç gösterge, 10,25 inç multimedya ekranı, Apple CarPlay, Android Auto, kablosuz şarj cihazı ve en gelişmiş Bluelink telematik güncellemesini de sunuyor.
Hyundai Smart Sense güvenlik özellikleri de artık standart. Özellikle Ön Çarpışma Önleme Yardımcısı (FCA), artık bisikletlileri de içeriyor. Yenilenen model, daha iyi araç içi aydınlatma için mevcut ampullerini LED teknolojisiyle değiştiriyor ve çok renkli ortam ışıklarına kavuşmuş oluyor. Böylece i20, iç aydınlatmanın rengini yolcuların ruh hallerine göre ayarlayabiliyor. Araçta üstün bir müzik keyfi için de BOSE Premium ses sistemine yer veriliyor.
Yeni i20’nin üretimine 2023’ün üçüncü çeyreğinde Hyundai’nin İzmit’teki fabrikasında başlanacak ve daha sonra Avrupa ve Türkiye’de eş zamanlı olarak satışa sunulacak.