Geçtiğimiz günlerde açıklanan ve Renault Megane Sedan’ın Karsan tesislerinde üretilmesine ilişkin anlaşmanın, Karsan’a 800 dolayında ek istihdam getirmesi planlanıyor
Bursa’da yer alan fabrikasında aynı zamanda iş birliği yaptığı markalara ait modelleri de üretmeye devam eden Karsan, geçtiğimiz günlerde Renault ile de benzer bir anlaşmaya imza atmıştı.
Hatırlanacağı üzere Karsan ile Oyak Renault arasında yapılan anlaşmayla, 2022’nin sonundan itibaren güncel Megane Sedan üretimi, 5 yıl süreyle Karsan’ın tesislerinde gerçekleştirilecek. İki şirket arasındaki iş birliğiyle yıllık 55 bin adet Megane Sedan üretilmesi öngörülüyor. Karsan, Megane Sedan için Oyak Renault adına 210 milyon TL yatırım yapacak ve üretilen araç başına da bir gelir elde edecek. Bu anlaşmanın bir katkısı da, 800 civarında ilave çalışan istihdamı olacak.
Söz konusu anlaşma sayesinde, üretim yelpazelerine binek otomobili de eklediklerini ifade eden Karsan CEO’su Okan Baş, “Bu güçlü iş birliği, uluslararası otomotiv firmalarının hem ülkemize olan yatırım kararlılığını hem de Karsan’ın üretim yetkinliği ve becerisine olan güvenini açıkça bir kez daha gösteriyor. Ayrıca, bugüne kadar ticari araçta uzmanlaşmış şirketimizin Oyak Renault için bir binek otomobil üretecek olması da esnek ve çevik üretim kabiliyetimizi kanıtlıyor” diye konuştu.
Teknolojik atılım
Karsan’ın son 4 yılda yüksek teknoloji atılımı yaptığını ifade eden Karsan CEO’su Okan Baş, şöyle devam etti:
“İki ayaklı bir strateji izlemeye devam ediyoruz. Bir yandan, kendi markamıza ait toplu taşıma araçlarını yüzde 100 elektrikli ve otonom olarak geliştiriyoruz. Diğer yandan da üretim deneyim ve kabiliyetimiz sayesinde farklı markalara ait üst düzey modellerin üretim süreçlerini fabrikamızda üstlenebiliyoruz. Son olarak Oyak Renault iş birliği bu stratejimizin ne kadar sağlıklı devam ettiğini gösteriyor.”
Kendiliğinden park edenlerin otoparkı!..
ABD otomotiv endüstrisinin öncü kentlerinden olan Detroit, yeni bir gelişime daha öncülük ediyor. Geçtiğimiz yıl kentin tarihi binalarından birinin garajında başlanan test uygulamasıyla, sürücüsüz olarak kendiliğinden yer bulup, kendi kendine park edebilen araçlar deneniyor. Ford ve Bosch’un iş birliğiyle gerçekleştirilen “Akıllı Park Laboratuvarı” (Smart Parking Lab), gelecekte yollara çıkacak “otonom” araçlar için bu tip testlerin tamamen gerçek bir ortamda gerçekleştirilmesine olanak tanıyacak.
Eylül ayında açılacak bu tesiste, aynı zamanda elektrikli araçların kendi kendilerini şarj edebilecekleri otomatik sistemlerin de denenmesi amaçlanıyor.
Bu arada dünyanın önde gelen araç kiralama şirketlerinden biri olan “Enterprise” da, benzer testlerini burada gerçekleştirmeyi hedefliyor. Enterprise, gelecekte kiralamadan dönen araçların kendiliğinden otoparka gidebilecek, gerekiyorsa kendiliğinden akülerini şarj edebilecek ve yeniden kiralanmaya hazır hale gelebilecek duruma gelmesi üzerinde çalışacak.
20 milyon AWD araç üretti
Subaru’nun Sürekli Dört Çeker (AWD) sistemine sahip araçlarının toplam üretimi, 2021 yılı Haziran ayı itibariyle 20 milyon adede ulaştı.
Markanın Eylül 1972’de piyasaya sunduğu, Japonya’nın ilk seri üretim AWD binek otomobili Leone 4WD Estate Van’dan bu yana tam 49 yıl geçti. AWD modeller, şu anda Subaru’nun küresel satışlarının yüzde 98’ini oluştururken, markanın tüm AWD modellerinde “Boxer” motorla donatılmış Subaru Simetrik AWD sistemi bulunuyor.
Boxer motorun sağladığı alçak ağırlık merkezi ve simetrik aktarma organlarının ağırlık dengesi, çeşitli hava ve yol koşullarında üstün sürüş performansı sunuyor. Markanın AWD teknolojisi, 2022’de pazara sunulacak tamamen elektrikli SUV “Solterra” gibi yeni hibrid araçlar da dahil, yakın gelecekteki elektrikli modeller için daha da geliştirilecek.
‘Yatırım için aldılar!’
Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre, 2. el otomobil fiyatlarında geçen yıl yaşanan radikal artışların bu yıl yaşanmadığına, ancak kademeli olarak yılbaşından itibaren yüzde 5-8 arası artışlar olduğuna dikkat çekti. İkinci el araç pazarında bu yıl genel anlamda bir durgunluk olduğunu, hareketi sağlayan en önemli unsurlardan birinin, halen filo kiralama şirketlerinin eskiyen araçlarını pazara sunması olduğunu belirten Emre, “Artık bireysel kullanım ihtiyacından ziyade tüketiciler döviz, altın gibi otomobilleri de bir yatırım enstrümanı olarak görüyor” dedi. Emre “Şimdiye kadar aklından hiçbir otomobil geçmeyen ve ihtiyacı olmayanlar da artık otomobil sahibi olmak istiyor” değerlendirmesinde bulundu.
Emre, oto ekspertiz tarafının da gelişimini sürdürdüğüne dikkat çekerek, yılın ilk 6 ayında satılan 3 milyon ikinci el otomobilin yüzde 55’inin ekspertiz işlemi gördüğünü aktardı.
Elektrikli ve Hibrid Sürüş Haftası geliyor
Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) katkılarıyla organize edilen Elektrikli ve Hibrid Sürüş Haftası, tüm otomobil ve teknoloji meraklılarını buluşturacak. 9 Eylül Dünya Elektrikli Günü’ne de rastlayan etkinlik, daha önce elektrikli ve hibrid araçlarla tanışmamış kullanıcılara kapılarını açıyor. Tüm modeller kullanabilecek, test edebilecek ve incelenebilecek. Çocuklu aileler, çocuklara özel parkurda trafik eğitimine katılabilecek, büyükler ise marka temsilcilerinden araçlar ile ilgili detaylı bilgiler alabilecekler.
Etkinlikte elektrikli otobüs, elektrikli fayton ve golf araçlarıyla shuttle servisi yapılacak, Drone yarışları, mini otonom araç parkuru gerçekleştirilecek, solar panel destekli şarj üniteleri ile çeşitli kültürel faaliyetlerinde yer alacağı etkinlik, 11-12 Eylül 2021’de gerçekleşecek. Etkinliğe katılım ücretsiz. Kayıt ise “https://elektriklisurushaftasi.com” adresinden yapılabiliyor.
Dijital dönüşüm başlatıyor
Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarının Türkiye’deki satış, pazarlama ve servis faaliyetlerini yürüten Groupe PSA Türkiye, Vodafone Business ile hayata geçirdiği Müşteri Deneyim Sistemi’yle dijital dönüşüm başlatıyor. Müşteri verilerini doğru okumak, hizmet kalitesini artırmak ve müşteri deneyimini ölçümleyebilmek için geçiş sürecini hızlandıracak sistem, markaların Türkiye’deki bayilerini dijitalde izleyebilme olanağı sağlıyor.