Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

Bünyesinde önemli markaları barındıran Stellantis Grubu'nun CEO'su Carlos Tavares'in 2021 için alacağı 19 milyon euro'luk ikramiye Fransa seçimlerinin malzemesi oldu. Gerek Macron gerekse de rakibi Le Pen, rakamı "şok edici" buldu.

Fransa'da cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ikinci turu için hazırlıklar sürerken, bünyesinde Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, Chrysler'ın da olduğu önemli markaları da barındıran Stellantis Grubu'nun CEO'su Carlos Tavares'in 2021 yılına ilişkin alacağı ikramiye paketi, seçimlerin iki adayına da "dert oldu" gibi görünüyor. Nitekim neredeyse her konuda ters düşen ve birbirini eleştiren Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile rakibi aşırı sağcı Marine Le Pen, iş Tavares'in alacağı 19 milyon euro ikramiyenin "yüksekliği" konusuna geldiğinde hemfikir oldu.

Haberin Devamı

Maaşı malzeme oldu

Fiat Chrysler ile PSA evliliğini başarıyla sağlayan Tavares’in, 2021 yılına ilişkin alacağı ikramiye ve tazminatların miktarı hayli yüksek. Nitekim 19 milyon euro değerindeki tazminata yaklaşık 32 milyon euro'luk bir hisse paketi ve 25 milyon euro'luk uzun dönemli bir ödeme de eklenmiş. Bunun bir kısmının, sözünü ettiğim Fiat-PSA evliliğini gerçekleştirmesinden kaynaklandığını da belirteyim. Önümüzdeki 5 yıl içinde 220 milyon euro alacak olması da eklenince, açık ara Avrupa'nın en çok kazanan üst düzey yöneticisi oluyor elbette.

'Felaket senaryosu'

Bir Fransız radyo kanalına konuşan Cumhurbaşkanı Macron, bu rakamların "astronomik" olduğunu belirtirken, "Bu konu üzerinde ciddi şekilde düşünmemiz gerekiyor... Bu konuda Avrupa çapında bir şeyler yaparsak işe yarayacaktır" dedi. Macron, aksi halde bu miktarlardaki ödemelerin toplumda patlamaya neden olacağını savundu.

Le Pen de, bu açıklamanın bir benzerini yaparak, "Elbette böyle bir rakam şok edici. Şirketini büyük bir yükün altına sokan bir CEO'nun, böyle miktarlarda ödemeler alması daha da şoke edici" ifadelerini kullandı. Aralarında Fransız hükümeti destekli yatırım fonu Bpifrance'ın da bulunduğu şirket hissedarlarının yüzde 52'si, geçen hafta içinde yapılan "danışma amaçlı" bir oylamada, söz konusu paketi desteklememe yönünde oy kullandı. Stellantis ise, bu miktarı ödemem konusundaki kararından geri adım atmayacağını, politikacılarla aynı düşünceleri paylaşmadıklarını açıkladı. Dolayısıyla bu tartışma bir süre daha devam edecek gibi görünüyor.

Haberin Devamı

Maaşı malzeme oldu

Hatırlanacağı üzere benzer bir tartışma, daha önce Tavares'in birlikte çalıştığı Renault Grubu CEO'su Carlos Ghosn için de yapılmıştı. Ghosn, Renault'nun yanı sıra bağlı ortaklıklardan da yüksek miktarlarda ikramiyeler almıştı.

Fabrika onları düşündü!

Maaşı malzeme oldu

Çin’de Kovid-19 vakalarının artması üzerine yeniden ciddi tedbirler alınmaya başlanırken, bu, ülkedeki fabrikaları da etkiledi. Nitekim Volkswagen Grubu’nun Şanghay’daki fabrikası, parça tedariki sorunu yaşayınca, üretime ara vermek zorunda kaldı. Ancak sokağa çıkma yasakları dolayısıyla evlerine gitmekte zorlanan bazı işçiler, gönüllü olarak tesislerde kalmaya karar vermiş. VW de, bu işçiler “sıkılmasın” diye özel programlar hazırlamış. Örneğin işçiler sabah gruplar halinde fabrika etrafında yürüyüşe çıkarken, öğle yemeği sonrasında da ya film izliyor ya da kart oynuyormuş. Akşam üstü ise spor, temizlik ve akşam yemeği, sonrasında film gecesi de var.