Değerli trafik dostlarım!
Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarında, her saat başı bir insanımız hayatını kaybediyor.
Ölümü hep unutuyoruz. Kurallara da uymuyoruz.
Üstelik ölümlü-yaralanmalı kazalarda tespit tutanağı tutmayı dahi beceremiyoruz.
Hepimizi ilgilendirecek bu konuyu sizlerle paylaşmak istedim.
İşte basit bir haliyle, Trafik Tespit Tutanağı tanzimi...
***
Maddi hasarlı araç kazaları sonucu tutanak kullanıl-maktadır.
Kazaya katılan her iki taraf veya tarafların yani haklı-haksız kişilerin, trafik polisine haber vermeksizin, kazanın oluşumunu belirleyen, karşılıklı anlaşma ile yapılan bir sözleşme metnidir.
Bilindiği gibi bu uygulama, Ağustos 2008’te yürürlüğe girdi.
Hala tartışılıyor.
Oysa ilk zamanlar ille de Trafik Polisinin kaza yerine gelmesini isteyenler vardı.
Şimdiyse artık karşılıklı uzlaşma ve güven ortamında yapılan sözleşmeye imzalar atılabilmektedir.
Fakat anlaşmalarda pürüzlerin çıkması halinde mahkeme sonuçları beklenecektir.
Tutanaklar düzenlenirken her iki tarafın tüm bilgileri eksiksiz ve tam olarak iki nüsha halinde tespit etmeleri zorunludur.
Eskiden kaza sonrası polise haber göndermekle başlayan süreç, kaza tespit ekibinin gelmesiyle başlar ve itirazlarla sürer uzar giderdi.
Bugün her iki tarafın yazılı beyanları yeterli olmaktadır.
***
Ancak taraflar gerçek bilgileri yazmak zorundadır.
Tutanakta dikkat edilecek hususlar:
- Tutanak eksiksiz doldurulacak. 1 ve 2 nolu hane; kaza tarihi ve saatiyle bulunduğu yerle mevki yazılacaktır . Kasko Poliçesi olsa dahi bu tutanağı tutmak gerekir.
- 3 nolu sütun, olaya şahit olan varsa, onun adı soyadı ve adresi yazılacaktır.
- 4-5-6 hanelere kazaya karışan tarafların kişisel sigorta, poliçe ve araç bilgileri eksiksiz olarak yazılır. Islak imza ile imzalanır, araç kaskolu ise kendi tarafına değilse karşı tarafa gönderilir.
- 7’nci hane; kutucukların bulunduğu hizadaki bilgilerin yanına çarpı işareti konularak seçilir.
- 8’inci hane; kazaya karışan sürücülerden birisi, eğer yabancı ülke mensubu
- 9’uncu hanede kaza sırasında ilk darbe alan aracın çarpışma yeri yazılır.
- 10’uncu haneye, çarpışma yeri ve oluşumu yani olay yeri çizilir, kaza yerinin adresi yazılır.
- 11’inci hane; kazaya karışan sürücülerin görüşlerini kapsar.
- 12’nci hane; her iki sürücü tarafından mutlaka imzalanmalıdır. Eğer imza için imtina eden taraf olursa, tutanak da geçersiz sayılacaktır.
- Araç kaskolu ise, raporun gelmesi beklenmeden tamirat başlar. Kaskosuz araçlar için Tramer merkezinden suç oranı-beklenir ve tamirat sonra başlar. Kaza sonrası çekilen resimler önem taşır.
***
Siz yine de trafik işaret ve kurallarına uyarak kazalara sebebiyet vermeyiniz.