Değerli trafik dostları, Ülkemizde trafik ile ilgili çıkacak olan her yasa, genelge veya yönetmelikler beni mutlu ediyor. Çünkü uzun yıllardır eski veya eksik yasalar ile yönetilen trafik; sürekli can alıyor. Her saat başı ise bir insanımızı trafik kazalarında kaybediyoruz.
Çünkü trafik cezalarının hiçbir caydırıcılığı yok.
İşte bu düşünceler çerçevesinde son zamanlarda trafik kaza ve suçları mercek altına alındı. Böylelikle kaza ile ölümlere sebep olan unsurlar araştırılıyor ve tedbirler önerilip, alınıyor.
Bu uygulamalar ve eğitimler ülkemizde Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı tarafından geniş bir ekip ve uzman kadro mensupları tarafından hazırlanıp uygulanıyor. Trafik Hizmetleri Başkanımız Mustafa Çamkal ise bu konularda hassas olup, detaylarıyla trafikte tüm konuların takipçisidir.
Ve... Kış aylarının önde gelen kaza sebebi araç kayması, buzlanma ve hatalı lastik kullanımı gibi unsurları içeriyor.
Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım trafik uygulamalarına yine bir ilk getirerek örnek davranış sergiledi. Böylece kış mevsimi şartlarına araç lastikleri uyum sağlaması sağlanacak. Kaza sebeplerinde en çok belirtilen araç kayması engelleyici ve emniyet içeren lastik kullanımı mecburiyeti geliyor. Çünkü kaza sebebi sürücü hatası olduğu kadar araçta bulunan eksik ve hatalı donanımlarda önemli.
Oysa kış mevsimi, kalın dişli veya kabara türü malzeme çakılı nice lastik türleri Avrupa ülkelerinde kullanılıyor. Hem de kullanımı mecbur tutuluyor. Park yerlerinde veya yollarda, araç lastikleri görevli trafik polisi tarafından kumpas veya benzeri ekipmanlar ile ölçülüyor.
Zira kış lastiklerinde Diş derinliği minimum (1,6) mm olmalıdır.
Yaz ve kış lastikleri farklı desenlere sahiptir. Kış lastikleri; dişli olup, yol tutuşu fazladır. Bu nedenle fazla yakıt kullanımına sebep olur. Uzun yolda ses yapabilir. Tabii bu faktörler yaz lastikleri için söylenemez. İşte bu özellikler ve gerekli değer bilgileri lastik üzerine yapıştırılan bir etiket ile açıklanır. Sürücü alacağı lastiği seçer.
Unutmayın, aracınızın her mevsim şartlarında yere iyi basması gerekir. Çünkü fren mesafesi ve aracın yol alma gücü buna bağlıdır. Bu konuda çıkacak kanunlar ve uygulamalar çok önemli olup, denetimler ihmal edilmemelidir.
En çok üzüldüğüm ve sadece bizlerin cesaret edebileceği bir uygulamayı geçtiğimiz gün öğrendim. Tüv-Türk vize istasyonlarında tavizsiz denetim yapıldığı için bazı sürücüler lastik denetimini geçmek için ilginç bir yönteme başvuruyormuş. Aracın sahibi, vize süresi için Kiralık Lastik buluyor. Böylece vize sonrası lastikleri iade edip, az bir kira ücreti ödüyor ve kabak lastikler ile her mevsim dolaşabiliyor.
Kim kimi kandırıyor bilemiyorum. Ancak trafik polislerimizin artık emniyet kemeri, cep telefonu yanı sıra bu tür denetimleri de yapmaları gecikti gibi geliyor?