Hilmi Gültay

Hilmi Gültay

ege@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Mavişehir taksi dolmuş sahipleri, hukuk mücadelesini sürdürüyor.

Bu bölgede yaşayanların sayısı 20 bini aştı. Taksi dolmuşlar, Karşıyaka İskele-Mavişehir arasında çalışıyordu.

Ancak, tramvay seferde olduğundan iptal edildi.

Halk, taksi dolmuşları geri istiyor.

Çünkü; dolmuşları yaşamında huzur kaynağı olarak görüyor.

Vatandaş soruyor, “Tramvaydan sonra, nedir bu Karşıyaka ile Bostanlı arasında; yollarda çektiğimiz çile?”

Arayan, bana e-postayla ulaşanlar; trafikte kendilerini güvende hissetmediklerini vurguluyor.

Haberin Devamı

Bunun da en büyük nedeninin tramvay olduğunu söylüyor.

Ortamı yumuşatmak için, tramvayın bize nostalji yaşatacağını ve ulaşıma da katkı sağlayabileceğini, çok da şikâyet etmemek gerektiğini ima etmeye çalışıyorum.

Ancak sitemler devam ediyor.

İl Trafik Komisyonu üyesi olduğum dönemde tramvaya karşı olanlardan biri de bendim.

Tramvayın yarar sağlamak bir yana, yaşamlarını zorlaştırdığını, trafikte de bırakın kolaylığı, ağırlığıyla yolu uzattığını belirten vatandaşlarımız, düşüncelerini, “Hızlı olsa anlarız, ancak Karşıyaka’dan Bostanlı’ya seri adımlarla yürüyen biri neredeyse tramvayın hızında gidiyor. O zaman, ne anladık biz bu hizmetten?” cümleleriyle dile getiriyor.

Bostanlı balıkçı kahvesinde akşamları grup vaktini seyrederken denize taş attıkları yerden geçen tramvayın, gözlerine birer mavi otobüs gibi göründüğünü dile getirenler, “Olan, güzelim Karşıyaka’nın trafiğine oluyor. Bugünlerde Bostanlı yolu, köprü ve pazaryeri berbat. Yolda emniyetli şekilde seyretmek zorlaştı” diyor.

Burada sorumlu kim?

Bu sıkışıklıkta, bölgede trafik ikaz, işaret ve sinyalizasyon ışıklarının yetersiz olmasının da rolü var.

Peki burada kim sorumlu, eksikler nasıl giderilecek?

Trafikte alınan kararların çoğu, artık Büyükşehir Belediyesi’nin oyçokluğuna ve tam yetkisine sahip olan Ulaşım ve Koordinasyon Merkezi’nde (UKOME) alınıyor.

Çünkü İl Trafik Komisyonu, AB Uyum Yasaları gereği, başkanlığını valinin yürüttüğü yetkilerini Büyükşehir’e devretti.

Ve bugünlere gelindi.

Trafik ikaz, işaret ve sinyalizasyon ışıkları, Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluğunda.

Haberin Devamı

Ancak sürekli kaza oluyor, eksikle neden tamamlanmıyor?

Sahi, bir de İzmir’de Trafik Üst Kurulu vardı, ne oldu?

Bir zamanlar benim de üyesi olduğum bu kurul, valiye bağlı olarak görev yapıyordu.

Ancak kurul bugün artık yok.

Görüyoruz ki, yapılacak bir şey de yok. O hale geldik. Her yıl yaklaşık 20 bin kişinin trafik kazalarında ihmal sonucu öldüğü bu ülkede ne yapacağımızı şaşırdık...