Değerli trafik dostlarım, ülkemizde yurttaşlarımız tüm iyi niyetlerine karşın ne yazık ki kurallara uyma konusunda sıkıntı yaşıyor. Sürücülerin bu konuda gerekli özeni göstermediğini görüyoruz. Bunun yanında birçok kural dışı davranış da dikkatimizi çekiyor.
Tutulan trafik suçu tutanağı sayısı da çok fazla. Para cezası makbuzları, sürücülerin adreslerine aralıksız olarak gönderiliyor. Posta dağıtım hizmetlerinde, trafikte kesilen ceza makbuzları ilk sıralarda yer alıyor. Trafik suçu ceza gelirleri, Hazine hesabına dahil ediliyor. Bu alanda suç ve cezalar sürekli artıyor. Yetkililerin tüm uyarılarına karşın, kazalarda bir türlü azalma kaydedilemiyor.
Telefondan vazgeçmiyoruz!
Dijital bağımlılıkla mücadele de çok önemli. Yapılan birçok denetimde, sürücülerin yaklaşık yüzde 50’sinin seyir halindeyken cep telefonuyla konuştuğu tespit edildi. Anlamakta zorlanıyorum, herhalde tüm tehlikesine karşın sürücüler, araçlarında telefonla konuşmayı zamanı değerlendirme ya da bir etkinlik
Karşıyaka Mavişehir sakinleri, semtin eski günlerini arıyor. Bu bölgede yaşayanlar, çevrelerindeki düzensizliklerden, en çok da gürültüden rahatsız.
Vatandaşlar, sahilin önceden cennet gibi olduğunu belirtiyor, “Şimdi ise cehenneme çevirdiler. Bakıyoruz, berduşlar var, köpekler havlıyor. Şöyle bir sahile çıktığımızda rahat hareket edemiyoruz. Trafik ve asayış polisi de geliyordu eskiden. Şimdi harabe gibi oldu. Kimsenin umurunda değil” diye şikâyette bulunuyor.
Akşamları camdan baktıklarında polisin tepe lambasını gördüklerini, bunun da kendilerine güven verdiğini belirten vatandaşlar, “Bu uygulamanın daha sıklıkla sürmesini istiyoruz. Çünkü, polisimiz caydırıcı güçtür. Onlar sayesinde güvenle hareket ediyoruz” diyor.
‘Branda zorunlu’
Vatandaşların bir diğer sitemi de süren inşaatlara. Çevreye toz toprak saçıldığını, kirlilik ve gürültü nedeniyle özellikle yaşlı ve çocukların kötü havayı solumak zorunda kaldığını vurgulayan sakinler, “Çıkarılan
Değerli trafik dostlarım; Emniyet Genel Müdürlüğü görevine yeni atanan Mehmet Aktaş; 18 Temmuz’da, Kurban Bayramı öncesi görevine başladı. Yeni Genel Müdürümüz, bayram süresince İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu’yla birlikte ülkemiz karayollarında trafik denetimlerinde bulundu, vatandaşlarımızla bayramlaştı.
1968 Elazığ doğumlu Sayın Aktaş, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun oldu. 1997’de Aksaray-Gülağaç’ta kaymakam olarak göreve başlayan Aktaş, daha sonra da Malatya-Kuluncak, Muş-Hasköy, Düzce-Cumayeri, Rize-Çayeli ilçelerinde kaymakamlık yaptı. 2010-2014 yılları arasında İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nde Şube Müdürü, Daire Başkanı ve Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı. 2014-2016 yılları arasında İçişleri Bakanlığı İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanı olarak çalıştı. 1 Haziran 2016’da Karabük Valisi olarak atandı, 21 Haziran 2017’de de Şırnak Valisi oldu.
Fahri Trafik Müfettişi olmak istiyorsanız unutmayınız, son başvuru tarihi 8 Ağustos...
Eğer 40 yaşında ve üniversite mezunuysanız, bu önemli fırsatı kaçırmayın.
İstenilen tüm evrakları kısa sürede tamamlayıp müracaat işlemini yapabilirsiniz.
İstenilen belgeler sırasıyla şöyle:
- Sabıkasızlık belgesi
- Nüfus ve sürücü belgeleri fotokopileri
- İki adet vesikalık fotoğraf
Değerli trafik dostlarım, her yıl meydana gelen kazalarında, neredeyse İstiklal Savaşı’nda verdiğimiz şehitler kadar yaya ölümü gerçekleşiyor.
İçinde bulunduğumuz yılın ilk günlerinde; İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile Emniyet Genel Müdürü Celal Uzunkaya, trafiğe verdikleri desteklerinin doğrultusunda, ‘2019 Yaya Öncelikli Trafik Yılı’ ilan edilmişti.
Açıklamanın ardından kampanya tüm ülke geneline yayıldı, ‘Öncelik Hayatın, Öncelik Yayaların’ sloganı herkes tarafından ezberlendi.
TBMM tarafından da oybirliğiyle verilen bu kararının ardından, yayaya yol hakkı vermeyen sürücüye 488 lira para ceza verilmesi kabul edildi, uygulama ülke genelinde başlatıldı.
Hayata geçirilen bu kararın, özellikle yaya geçitlerinde kazaları azaltacağını umuyorum.
Özellikle fahri trafik müfettişlerine daha fazla iş düşecek, daha dikkat edecekler.
Değerli trafik dostlarım; ülkemiz trafiğinde, yeni üretim araçların sayısı her geçen gün artıyor, kuralsızlıklar ise aynı hızla devam ediyor. Bir de sığınmacı veya mülteci olarak tanımladığımız grup var biliyorsunuz. Dini, milliyeti, belirli bir toplumsal gruba üyeliği veya siyasi düşüncesi sebebiyle zulüm gören, bu endişeyi yaşayan ve ülkesinden ayrılıp dönemeyen, iltica ettiği ülke tarafından endişeleri haklı bulunan kişiler bunlar.
Sınır komşularımızdan ülkemize nice sığınmacı dostlarımız geldi. İstenmeyen şartlardaki gelişleri sırasında bazı aksamalar yaşandı. Fakat bu karmaşa, gün geçtikçe düzenli bir hal alıyor. Bu olumlu gelişmeler çerçevesinde trafik içerikli çalışmalar hep ön plandaydı. Çalışmaların başında, 2918 sayılı Karayolu Trafik Yönetmeliği’nde yapılan bazı önemli ek uygulamalar geliyor.
Satılması mümkün değil
İçişleri Bakanlığı, çevremizdeki bazı komşu ülkelerde meydana gelen olağanüstü durum sebebiyle ülkeye giriş yapan araçların kayıt ve koruma altına alınmasını sağlıyor. Karayolu Trafik Yönetmeliği’ne eklenen bir maddeyle sınıra kadar gelerek sığınma amacıyla Türkiye’ye giriş yapan
Değerli trafik dostlarım, 2019 yaya öncelikli tafik yılı olarak İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından kabul gördü ve düzenlenen kanun kararnamesiyle uygulanmaya başladı.
Hemen harekete geçen yetkililer, yaklaşık 400 saat helikopter ile denetim yaptı.
Ayrıca sayıları iki bini bulan ‘drone’ler, dört bin saat uçuş gerçekleştirdi.
Ekipler, bu sürede yaklaşık 15 bin sürücünün kural ihlali yaptığını tespit etti, para cezası uyguladı.
***
Şehirlerarası ve otoyollardaki denetimlerin genelde olumlu sonuç verdiği, özellikle yaya güvenliğinin sağlandığı, çalışmaların aralıksız olarak devam edeceği belirtildi.
Emniyet Genel Müdürü Celal Uzunkaya’nın Jandarma Genel Komutanlığı ile birlikte yapılan çalışma ve uygulamalar sürecinde ‘drone’lerin sağladığı trafik güvenliğinin dikkat çektiği görüldü.
Değerli dostlarım, tüm medeni ülkelerde Mayıs ayının ilk haftası her yıl ‘Karayolu Trafik Haftası’ olarak kutlanıyor. Bu kapsamda birçok etkinlik düzenleniyor. Mayıs ayının ikinci Pazar günü de, biliyorsunuz Anneler Günü...
Çifte mutluluğu, iki bayramı bir arada yaşıyoruz. Zira ‘trafik’ ve ‘anneler’ içerikli iki özel gün hepimizin duyarlılıklarını artırıyor. Trafikte yaşadığımız birçok can kaybını düşünüp hüzünleniyoruz. Bu kayıpları azaltmak ve insanların kurallara uyduğu, birbirine daha saygılı olduğu, düzenli bir trafik ortamı oluşturmak için neler yapılması gerektiği üzerine düşünüyoruz. Bizi dünyaya getiren, fedakârlığıyla sarmalayan annelerimizin de ne yapsak haklarını ödeyemeyeceğimiz, bir kez daha akıllarımıza kazınıyor. Ancak fark ediyoruz ki, böylesine önemli ve kutsal günlere karşı ilgisizlik her geçen yıl artıyor.
İtina gösterelim
Karayolları üzerinde kahrımızı çeken, kural dışı davranışların peşinden koşan ve bitmeyen hataların azalması için çalışan trafik polisleri değil mi? Ayrıca bizi kibarca uyarıyorlar da... Doğduğumuz günden başlayarak yaşamın