ANKARA son beş yılda 104 “aç kapa” yaparak kavşaklardaki trafiğini yer altına aldı.
İstanbul 145 adet...
İzmir ise aynı dönemde sadece 6 tane yapabildi.
Aliağa-Menderes hattında yapılacak 11 geçitle bu rakam 20’yi ancak bulacak..
Bir de yanılmıyorsam; Karabağlar ve Karşıyaka Soğukkuyu “aç-kapa”ları yapım için onay bekliyor...
Gaziemir’e; biri Serbest Bölge olmak üzere iki...
Bir de Çiğli’ye “aç-kapa” yaptırıncaya kadar Ege Tv’deki “Haftalık” programında göbeğimiz çatladı.
Ben, Erol Yaraş ve Nedim Atilla’yı; çok istiyor, illa yapılmalı diye ısrar ediyoruz diye; “aç-kapa lobisi” ilan ettiler.
Büyükşehir’de o dönemde bir “koltuk” ve “makam” sahibi bürokrat utanmadan bir de bizi suçladı:
Müteahhitlere “kazanç kapısı” yaratmak istiyormuşuz!..
Gülüp, geçtik...
Ama herkes gördü ki, Adnan Menderes Havaalanı’na eskiden bir saatte zor gidilirken şimdi on dakikada Serbest Bölge’yi ve Gaziemir’i gerinizde bırakıp geçiyorsunuz.
Aynı rahatlık Çiğli’de yaşanıyor...
* * *
Erkin Şengöz iyi bir gözlemci.
Belli ki İzmir’i de çok seviyor ve sorunlarını iyi biliyor.
Bir haber verdi..
İstanbul, 240 milyon dolar harcamayla, Dolmabahçe - Dolapdere - Kağıthane arasını; yani sıkışan trafiğini, toplam uzunluğu 3.5 kilometreyi bulan 2 tünelle yer altına alıyormuş.
Araştırdım..
Doğru çıktı..
* * *
Benim rüyalarım çok meşhur ya; yine gördüm..
Bizim Büyükşehir ve Aziz Kocaoğlu, İstanbul, Ankara’ya nispet Basmane Meydanı, Gümrük Kavşağı ile Alsancak Gar önünü kazmış, ulaşımın kilitlendiği bu üç noktada trafiği “aç-kapa”larla yer altına alıyor..
Bir sevindim, bir sevindim ki sormayın..
Her taraf bayraklarla süslenmiş.
Deniz Baykal’ın da katıldığı, temel atma töreninde Aziz Bey kürsüye çıkmış kendinden emin gürlüyor:
“Sevgili İzmirliler, seçimlerde size 2014 yılına kadar İzmir’in kaderini değiştirmeye söz vermiştim. Kolları sıvadık. İstanbul, Ankara yapar da biz yapamaz mıyız...”
Herkes çılgın gibi alkışlıyor. Tabii ben de...
* * *
Uyandım..
Vakit gecenin yarısı.
Düşünüyorum da; elalem 240 milyon dolara, sahilden başlayan 3.5 kilometrelik iki tünel ile trafiği yer üstünden yerin altına alırken, biz 20 yıldır, kentin göbeğinde ve ulaşımın en çok sıkıştığı Basmane, Gümrük ve Alsancak Gar önüne 500’er metrelik üç “aç-kapa”yı yapamıyoruz!..
Sadece bu değil ki?
Bornova’da toplam 2.3 kilometrelik “aç-kapa” dan ibaret 2 istasyonluk Bornova Metrosu’nu “zemin kötü” diye bitiremiyor, iptal ediyoruz, neredeyse kabası yüzde 80 bitmiş bu hattı açamıyoruz.
Of anam offffff!..
Acaba kim haklı?
İzmir’e 6 kavşağı “aç-kapa” ile geçmekle yetinip, “tamam araç trafiğini çözdük” diyenler mi?
Yoksa, dur-durak bilmeden, İstanbul ve Ankara’da 100’ün üzerinde kavşağı “aç-kapa”larla geçenler mi?
Ya biz haklıyız..
Ya da parayı çar-çur ediyorlar diye suçlamadığımız (!) o elalemin oğulları..
Karar sizin..