Hamdi Türkmen

Hamdi Türkmen

hamdi-turkmen@hotmail.com

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

BEKLENEN açıklama nihayet yapıldı.
Büyükşehir Belediyesi Basın Halkla İlişkiler Müdürlüğü, ESHOT’un yazılı açıklamasını gazetelere geçti.
İhale sürecine ilişkin ayrıntılı bilgilerin yer aldığı yazılı metin açıkça söylemem gerekirse, beni pek tatmin etmedi.
Ama konunun muhatabı olduğum için, bu açıklamayı sizlerle paylaşmanın meslek etiği olduğu görüşündeyim.
Aşağıdaki satırları lütfen dikkatlice okuyun.
Neden mi?
Okuyun... Okuyun...
* * *
1999 yılından bu yana toplu ulaşım araçlarında geçerli olan ve ulaşımda entegrasyonu sağlayan “Kart Kredi İptal Değerlendirme ve Otomasyon Sistemi” ihalesi ile alınan hizmetin süresi 30 Haziran 2008 tarihinde sona ermiştir.
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun ilgili maddelerine uygun olarak 4734 sayılı kanun kapsamında 30 Haziran 2009 tarihine kadar ek sözleşme yapılmış ve alınan hizmetin devamlılığı sağlanmıştır.
30 Haziran 2009 tarihinde sona erecek hizmetin devamı için 4734 sayılı yasanın 19. maddesi hükümleri çerçevesinde ihaleye çıkılmıştır.
İhale için sekiz firma ihale dosyası satın almıştır.
İhale gününe kadar, ihale dosyası satın alan firmalar tarafından, gerek teknik gerekse idari şartname ve eklerine itiraz edilmemiş ve soru sorulmamıştır.
* * *
4734 sayılı yasanın 19. maddesine uygun olarak Açık İhale usulüyle yapılan ihalenin şartnamesinde, hizmetin tanımı yapılarak, toplam hasılat 1 trilyon 59 milyon 478 bin 509 lira 2 kuruş - KDV hariç (eski parayla 1.059 katrilyon lira) belirtilmiş ve firmalardan işletme bedelinin ve oranının teklif edilmesi istenmiştir.
Firmaya ödenecek bedelin ve oranın idare tarafından belirlenmesi ise yasal olarak mümkün değildir.
İhaleye tek firma katılmış ve 1826 gün (yaklaşık 5 yıl) süresince İşletim Hizmeti ile Kart ve Bilet Dolum Hizmeti bedeli olarak, toplam hasılat üzerinden yüzde 2.6 oranında teklif vermiştir.
İdare’nin 1999 yılında yaptığı ve sözleşmeye bağlanarak uyguladığı ihale sonucunda yükleniciye yapılan ödeme de hasılatın yüzde 2.6’sıdır.
Bu oran tesadüfen mevcut ihaleden ne daha fazla ne de daha azdır. Her ihalenin kendi içinde değerlendirilmesi gerekse de, bu ihale için idarenin bir önceki ihaleye göre daha fazla ücret ödemesi söz konusu değildir.
* * *
İşin süresi 1826 gün ve toplam yaklaşık hasılat ile sınırlıdır. Bu süre içinde toplam yaklaşık hasılat üzerinden firmaya yılda 5.5 milyon TL (eski parayla 5.5 trilyon) KDV hariç ve 5 yılda toplam 27.5 milyon TL (eski parayla 27.5 trilyon lira) KDV hariç ödenecektir.
Toplam yaklaşık hasılat öngörülen süreden daha kısa sürede gerçekleşirse, işin süresi de ödeneğin bittiği gün bitecektir.
Söz konusu süre içinde teklif edilen bedel dışında firmaya, her ne ad altında olursa olsun başka bir ödeme yapılması mümkün değildir.
Toplu taşıma ücretlerine 5 yıl içinde ne kadar zam yapılırsa yapılsın, yolcu sayısında ne kadar artış olursa olsun, firmaya ek ödeme yapılmayacaktır.
Firmanın banka seçiminde serbest olup olmadığı hususu ise şartnamede belirtilmiş olup bütün işlemlerde idarenin onayı olmaksızın, firmanın banka ile anlaşması mümkün değildir.
Aksi hal, sözleşmeye aykırılılık oluşturup, sözleşmenin feshi nedenidir. Bu nedenle banka seçimi hususunda son söz ESHOT Genel Müdürlüğü’ne aittir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
* * *
ESHOT söyleyeceğini söyledi.
Şimdi sıra bizde...
Bakalım biz neler söyleyeceğiz?
Devamı yarın bu köşede...