Çorum’da 2017 yılında çıkan yangın Alioğlu köyünde 50 evi küle çevirirken, evleri teslim edilmeyen köylüler, “Tercihini ilçeden yana kullananlar evlerine kavuştu. Biz de acımızın dinmesini istiyoruz” diyerek yetkililere yardım çağrısında bulundu.
Çorum’un Kargı ilçesine bağlı Alioğlu köyünde 2017 yılında çıkan yangında 50 ev kül olmuştu. Evleri yanan köylülere Çorum Valiliği ve AFAD çalışma başlatmıştı.
Okurlarımızdan Seçkin Şatır, “Yeni nesil ve özgün bir anlayışla hazırladığınız haberlerinizi bizlere ulaştırıyor ve sizlerin bu çabalarını da gerçekten sevgi ve ilgiyle takip ediyoruz. Bu sebeple sizden kanayan bir yaramız için bir konuda destek olmanızı rica ediyoruz. Bugüne kadar pek çok konuda yetkililerin dikkatini çekmeyi başaran haberlerinize defalarca şahitlik ettik. Umarız ki bu sorunumuz için de yetkililerin çözüm üretmesine dair emeğinizi kuşkusuz göreceğiz. 29 Nisan 2017 tarihinde, Çorum ili, Kargı ilçesinde, Alioğlu köyü sakinleri gece aniden çıkan yangınla yaklaşık 50 hanenin yok olduğu bir acıyı çok derin şekilde yaşadı. Köydeki evlerin neredeyse tamamı yanmıştı. Yanan evlerden biri de aileme ait. Valilik yaşanan bu acının ardından ilk günler hızlıca AFAD ve Kızılay’ı koordine ederek gerekli yardımları köy yerine ulaştırmıştı. Aradan geçen dört yılda evleri yanan hak sahiplerinin yaklaşık yarısı ev tercihini ilçeden yana kullanıp dilekçelerini AFAD’a teslim etti ve evleri yapıldı. Bugünlerde teslim alınmış olmalı. Ancak diğer yarısı ise dilekçelerini köy yerinde yapılmasından yana verip ve hatta borçlanma evraklarına Ziraat Bankasında imza dahi atmalarına rağmen maalesef köyde geçici olarak bırakılan AFAD konteynerlerinde bu zor zamanlarda yaşamlarını idame ettirmeye çalışıyor. Bazıları ise köyde konteynerde kalmak yerine çevre illere ya da yakınlarının yanına göç etmek zorunda kaldı. Köyden yana tercihte bulunanların ise ne gözlerinde yaş ne de ümitleri hiç bir zaman eksik olmadı. Atalarının yadigârı olan ve bir asırdan fazla gözleri gibi baktıkları evlerine, bahçelerine ve topraklarına geri gidemiyorlar. Evlerimiz ne zaman teslim edilecek, bilgi istiyoruz” dedi. Okurumuzun bu isteğine Çorum Valiliği ve AFAD yetkilileri ne cevap verecek, bekleyip, göreceğiz.
BELEDİYEDEN YANIT VAR!
İBB BAYRAMDA GÖREV BAŞINDAYDI!
İstanbul'un Silivri ilçesine bağlı Gümüşyaka Merkez Mahallesi'ndeki Yüntoplar Site sakini Müge Karadöl, denize dökülen kanalizasyon suyundan şikâyetçiydi. Biz de gazetemizin 14 Mayıs 2021 Cuma günkü nüshasında “Marmara Denizi’ne kanalizasyon akıyor” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimizin üzerine harekete geçen İBB ekipleri hemen şikâyet edilen noktaya giderek duruma müdahale etti. Diğer bir okurumuz da Bağcılara bağlı Göztepe Mahallesi Matbaacılar Caddesi metro istasyonunun hemen önünde, yolda rögar kapağının etrafının doldurulmasından dolayı her gün kaza yaşandığını dile getirip şikâyet etmişti. Biz de gazetemizin 14 Mayıs 2021 Cuma günkü nüshasında “Bağcılar’dan çifte şikâyet” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Ekipler şikâyet edilen noktadaki sorunu da ortadan kaldırdı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi yaptığı açıklamada, ”İBB, İstanbul'un kronik hale gelen tüm altyapı sorunlarını hızla çözüme kavuşturmak amacıyla çalışmalarına devam etmektedir. Bu kapsamda yaklaşık 6 yıldır süregelen söz konusu sorunun çözümü için 2019 yılı Ekim ayında çalışmalara başlanmıştır. Şu ana kadar 800 metre boru itme ve 700 metre boru çekme imalatı tamamlanmıştır. Kalan 200 metre imalatın haziran ayı itibarıyla tamamlanması planlanmaktadır. Atık su hatları inşaatı bitirildiğinde, sahilde bulunan eski hatlar devre dışı bırakılarak problem kalıcı şekilde çözülecektir. Ayrıca, Gümüşyaka bölgesinin tamamı için de 9 kilometrelik bir atık su tüneli planlanmaktadır. Bu tünel tamamlandığında ise Gümüşyaka'nın atık suları Çanta İleri Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi’ne iletilecek ve bölgenin tüm atık su sorunu tamamen çözüme kavuşacaktır. İSKİ, bir yandan sorunun kalıcı şekilde çözülmesi çalışmalarına devam ederken, diğer yandan bölgede periyodik şekilde kontrol ve temizlik yapmaktadır. Bugün de sorunlu bölgeye İSKİ ekiplerince müdahalede bulunulmuştur. Ayrıca yazınızda bahsi geçen Bağcılar Matbaacılar ve İpekyolu caddelerindeki sorunlar, İBB Yol Bakım Daire Başkanlığı çalışma programına alınmış, Matbaacılar Caddesi’ndeki problem bugün giderilmiştir. İpekyolu Caddesi de en kısa sürede çözüme kavuşacaktır.” Okurlarımızdan gelen şikâyetleri dile getirir getirmez tüm sorunları hızlıca çözen İstanbul Büyükşehir Belediyesi ekiplerine teşekkür ederiz.
TEŞEKKÜRLER BAŞKAN HÜRRİYET
İzmit, Doğan Mahallesi, Şehit Yavuz Sokak’ta yaşamakta olan okurumuz Vecihe Arçuk, yaşadığı sokaktaki çöp konteynerlerini şikâyet etmek için belediyeye ulaşamadığını söylüyordu. Biz de gazetemizin 30 Nisan 2021 Cuma günkü nüshasında “İzmit Belediyesi’ne nasıl ulaşabiliriz?” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimiz üzerine İzmit Belediyesi’nden açıklama geldi: “30 Nisan 2021 tarihli gazetenizde, köşenizde yer alan, bir vatandaşımızın çöp konteyneri talebi ivedilikle çözümlenmiştir. Söz konusu haberinizde İzmit, Doğan Mahallesi, Şehit Yavuz Sokak’ta ikamet eden Vecihe Arçuk isimli vatandaşımız İzmit Belediyesi’ne 14 Mayıs 2020 tarihinde ulaşarak, çöp konteynerinin daha uygun bir yere sabitlenmesini istemiştir. Söz konusu talep 1 Haziran günü çözümlenmiş ve çöp konteyneri farklı bir alana sabitlenmiştir. Ancak aynı vatandaşımız bir süre sonra, aynı sokakta oturan diğer vatandaşlarımızın da imzalı dilekçesiyle çöp konteynerinin kaldırılmasını bizlere iletmiştir. Alınan talep ve imzalı dilekçe sonrasında çöp konteyneri bölgeden kaldırılmıştır. İzmit Belediyesi olarak vatandaşlarımızın bu ve bunun gibi talepleri İzmit Belediyesi Koordinasyon Masası tarafından ivedilikle ilgili müdürlüklere aktarılmaktadır. İlgili müdürlük ise kendi içerisinde yaptıkları iş bölümü sayesinde vatandaşlarımızın taleplerini yerine getirmektedir. Vatandaşımızın memnuniyeti bizim için her zaman önemlidir. Talep ve istekleri zaman kaybetmeksizin yerine getirilmekte, varsa bir şikâyetin çözümü için iş planlamasına dâhil edilmektedir. İzmit Belediyesi’nin sorumluluk sahasına girmeyen konularda öncelikle ilgili kurum bilgilendirilmekte, gerektiğinde konunun çözümü için ilgili kurumla iş birliğine gidilmektedir.” Okurlarımızın şikâyetlerini dikkate alan İzmit Belediye Başkanı Av. Fatma Kaplan Hürriyet ve ekibine teşekkür ederiz.
‘ZAMLAR MECLİS KARARIYLA ALINIYOR’
Çanakkale’de yaşamakta olan okurumuz Ümit uslu, kullanmakta olduğu su kartına her para yüklemesi yaptığında 20 TL para alınmasından şikâyetçiydi. Biz de gazetemizin 10 Mayıs 2021 Pazartesi günkü nüshasında “Çanakkale’de zamlardan bıktık!” başlıklı haberimizle konuyu duyurmuştuk. Haberimiz üzerine Çanakkale Belediyesi’nden açıklama geldi: “2872 sayılı Çevre Kanunu ve 27.10.2010 tarih ve 27742 sayılı Resmi Gazete’de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yayımlanarak yürürlüğe giren ‘Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik’ ve ‘Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’da belirtilen hükümlere göre, evsel nitelikli katı atık maliyetlerinin çıkarılması ve bu maliyetler çerçevesinde tarifelerin oluşturulması, Düzenli Depolama Tesislerini işleten belediyeler için zorunlu hale getirilmiştir. Bahse konu kanun ve yönetmeliklerin ilgili maddelerine dayanarak Belediye Meclisi’nce 2011 yılından itibaren Katı Atık Yönetim Sistem Ücreti Tarifesi oluşturulmaktadır. Katı Atık Yönetim Sistem Ücretleri her yıl tam maliyet esasına göre belirlenmekte ve meclis kararıyla uygulanmaktadır. Çanakkale Belediyesi olarak 2021 yılında toplama, taşıma ve bertaraf ücreti olarak 20 TL/ay olarak hesaplanmıştır. Benzer olarak bölgemizde yakın ilçelerde örneğin Balıkesir Erdek Belediyesi toplama, taşıma ücreti 24.65 TL, toplama, taşıma ve bertaraf dahil olarak Muğla Bodrum Belediyesi 18.90 TL, Tekirdağ ilçe belediyeleri de 18-21 TL/ay aralığı olarak belirlenmiştir.”
65 YAŞ ÜSTÜ VATANDAŞLARA KİTAP HEDİYESİ
Mersin Büyükşehir Belediyesi, pandemi sürecinde evde kalan 65 yaş üstü vatandaşlara moral sağlamak amacıyla Türkiye’nin birbirinden değerli yazarlarına ait öykülerin derlendiği ‘Evde Kalmış Mersinlilere Öyküler’ adlı bir kitap hazırladı. Kitap, okuyucularına kapı kapı dolaşarak teslim edildi. Kitapları alan vatandaşlar duydukları memnuniyeti teşekkür ederek dile getirdi.
SEN SOR, BAŞKAN CEVAPLASIN!
Sevgili okurlar! Yaşadığınız şehirde, sokağınızda, cadde ve kaldırımlarda gördüğünüz aksaklıkları ve belediye hizmetlerinde karşılaştığınız sorunları, sorumlulara duyurmak, şikâyetlerinizi onlara iletmek ve çözüm bulunmasını istiyorsanız, bize iletin. 0530 954 59 59 numaralı telefonumu günün her saatinde arayabilir, whatsapp’tan veya eren.aka@milliyet.com.tr elektronik posta adresine şikayetinizi fotoğraflarıyla birlikte iletebilirsiniz...